Recenze (1 148)
Díra v hlavě (2016)
Fascinuje ma Kirchhoffov osobitý režijný štýl, kedy nedopustí ani jednu hovoriacu hlavu bez ďalšej pridanej hodnoty. Iniciuje stretnutia, protagonistov presúva, dostáva do netradičných situácii, núti ich myslieť, vykročiť z komfortnej zóny. Ťažobu do témy umelo nepridáva, pretože vie, že je tam už defaultne prítomná. Naopak, jemne a vkusne tému odľahčuje tak, aby v nej bola cítiť predovšetkým ľudskosť, nie utrpenie. Nie vždy má ale výsledok jeho, nepochybne piplavej snahy, dostatočný dramatický/dramaturgický drive, drží pozornosť.
White Plastic Sky (2023)
Remeselne to asi má nedostatky (Čudesné miešanie rotoskopie a 3D-čka, trochu gýčový záver) ale je to tak sebavedomá autorská vízia s tak hutným scenárom, že nemôžem nedať všetky palce hore. 3,5*
Mládí (jaro) (2023)
Natočené s nesmiernou jemnosťou, ale bola pri tak nenaratívnom filme potrebná tak masívna stopáž?
Úsvit (2023)
Scenár tak precízne poskladaný, až sa stáva akosi príliš návodným. Snáď aspoň vyvolá spoločenskú diskusiu a nezapadne prachom. Filmársky viacmenej funkčné - skvelá Křenková. 3,5*
#annaismissing (2023)
Kto vybral k tak temnej látke tak nevkusne krikľavý colorgrade?
Tady Havel, slyšíte mě? (2023)
Majstrovská dramaturgia robí z filmu silný divácky zážitok. 90 minút mi pocitovo prešlo ako 5 minút, bol som úplne pohltený. Bezprostredne po dopozeraní som si však uvedomil, že filmu chýba akákoľvek výpoveď, či presah - je to iba fantasticky natočený nekritický fanservice. Kirchhoff v porovnaní vyhráva na plnej čiare. Pretože je subverzívny, nejde natoľko po srsti. 3,5*
Kostlivec (2023)
Banálna a plochá poviedka, adaptovaná do ešte debilnejšej žánrovej šablóny, s digitálnou príšerkou. Meh. 1,5*
Jiné tělo (2023)
Hysterická pseudodetektívka s digitálnymi hercami, varená z vody.
Orlando aneb Něco málo z historie střední třídy (2023)
Politicky som s týmto filmom v podstate stotožnený, ako ľavičiar by som sa pod neho pokojne podpísal. Iritoval ma však vo svojej doslovnosti, akoby nepokladal otázky ale len dával návod na rozmýšľanie, či "ten správny" pohľad. Navyše to nie je príliš zaujímavé formou. 2,5*
Jackass Forever (2022)
Som už na toto starý ja, alebo oni?