Režie:
Pavel SoukupScénář:
Lucie KryzováKamera:
Miloslav HolmanHudba:
Jindřich KravaříkHrají:
Alexandra Vostrejžová, Viktorie Vítová, Marek Němec, Barbora Bočková, Magdalena Čečo, Petra Bučková, Vlastina Svátková, Terezie Holá, Marek Holý (více)Obsahy(1)
Anna, influencerka známá svým provokativním obsahem, se na sítích tajemně odmlčí. Když patnáctiletá Nina najde fotku polonahé Anny v mobilu svého táty, rozhodne se ji vypátrat. Sled dalších událostí změní život jak Nině, tak její rodině. Thriller #annaismissing je volným pokračováním úspěšného seriálu #martyisdead ověnčeného International Emmy Award 2020. (Aerofilms)
(více)Videa (2)
Recenze (209)
Po Markovičovi je stratená Anna ďalším mojim pokusom nájsť na Voyo niečo zaujímavé. A Pavel Soukup mi to poskytol. Videl som film, v ktorom snaha zatiaľ prevýšila výsledok, ale bol som spokojný. Samozrejme, že keď niečo veľmi chcem, tak mi vo výsledku bude čosi škrípať. A to som vo filme cítil. Na Markoviča a teda aj na štyri hviezdy to zatiaľ nemá, ale zvedavosť na ďalšie Soukupove filmy to vo mne vyvolalo. ()
Ťažko hodnotiť, pretože mi v mnohých ohľadoch filmu bolo z dnešného sveta, mládeže, zobrazených postojov až fyzicky zle, čo ma ešte hlbšie zaradzuje k slaboduchým, tmárskym dezolátom. Žalúdok sa mi obrátil, ako kedysi Lótova žena, lenže na rozdiel od nej ja som sa tým soľným stĺpom chcel niekedy aj stať. Vidíme tu svet, v ktorom sú všetky deti nalepené od rána do večera na sociálnych sieťach a aj riť si utiera tak, aby na toaleťáku ostal odtlačok heštegu. V tomto svete je normálne, že 12-13 ročné dievča sleduje nejakú 15-ročnú ohyzdu, ktorá sama seba nazýva že influenzerka, čo je slovo odvodené od chrípky, no a táto vedátorka nahlas rozpráva na YouTube o šukaní a podobných zákutných udalostiach a rodičom to je úplne jedno, dokonca by radi tomu zábavnému pořadu ešte zvýšili decibely, veď nech sa nám dieťa priučí! Je to aj svet, v ktorom deti nepoznajú svoj rodný jazyk a polovicu reči im nahrádzajú emotikony a lámané anglikanizmy, takže dôchodca nestíha ani listovať v slovníku anglosaštiny, lebo titulky tu nezaviedli. Svet, v ktorom je, ako my Slováci hovoríme kúúúl, že dieťa udá či nahlási rodiča, pretože je to zmrd, ktorý si fotí kaleráby a ešte mi aj dal život, hoci som sa o to neprosil. Svet, v ktorom 15-ročné deti riešia genderové záležitosti, diskutujú o nekonečnej početnosti a rozmanitosti pohlavného ústrojenstva a samozrejme to najviac trendy je kvírovo sa lesbiť, ale keď sa už inak nedá, tak aspoň nejakého starého chuja na odblanenie si nájsť. No a samozrejme ide aj o svet, v ktorom je každý muž minimálne podozrivý z pedofílie, takže žiadnej militantnej feministke neostane oko suché, hoci tá je hlavne v iných partiách na suchoty zvyknutá. A nakoľko tento film tieto javy kritizuje? No len čiastočne, v niektorých prípadoch ich vlastne podporuje. Detektívna línia ešte ušla a som rád, že to neskončilo podľa prísne politicky korektných merítok, no ale z tohto pohľadu tu zase bolo aj málo inteligentných Rómov alebo minimálne černochov, myslím, že som napočítal presne a to je veľké zlyhanie, nie málo marxistických zväzáčikov by určite povedalo, že až rasizmus. Takže mám veľmi zmiešané pocity. Nabudúce ale dajte herečkám určite trocha najesť. Väčšina z nich vyzerala, ako by mala len trojdňovú priepustku z Dachau. ()
Když se jednoho dne ze světa vytratí známá influencerka, jiná mladá slečna se rozhodne po ní pátrat na vlastní pěst. A aby taky ne, když se její lascivní fotografie objevila v mobilu jejího táty. Film mohl být intenzivnější. Napětí vydrželo tak zhruba do poloviny filmu. Pak už to byl takový postupný dojezd, co nikterak neuzemní. Film disponuje naprosto neokoukanými mladými herečkami v titulních rolích. Pátrací představitelka Alexandra Vostřejžová docela solidně plnila roli zarputile odhodlané dívky. A také Viktorie Vítová nezůstávala o nic pozadu coby oběť zločinu. Režijně se mně více líbila první polovina, než došlo na rozuzlení. To nebylo nejhorší, jen chyběl nějaký závěrečný vzruch. Mně finální část přišla unylá. Režisér Pavel Soukup přišel s typem filmu, který varuje před nástrahami internetu. Podařilo se mu dokonce určitou dobu udržet si sevřenost a snažil se dodat atmosférický ráz. Při svých nižších zkušenostech filmového tvůrce začal až moc nadbytečně vymýšlet kombinovaný děj plný postav, který už postrádal fazonu dokonalého rozjezdu. Každému samozřejmě bylo postupem času jasné, že pohřešovanou dívku nezabil otec slečny, co po ní pátrá. Takže pachatelem je samozřejmě někdo jiný. Koho by taky bavilo sledovat detektivku, kdy divákům je od začátku znám vrah. Snímek měl hodně zajímavě řešené scény, přičemž některé fungovaly více intenzivně, některé už méně působivě. Je důležité, že se našel filmař, co chtěl natočit něco zásadně odlišného od současné české produkce. A to se mu s jeho vervou nakonec i podařilo. 7/10 ()
Česká filmografia sa v poslednej dobe nebojí skúšať aj niečo iné a dávať šancu mladším tvorcom, ktorí majú čo povedať a vedia ako to povedať. A tento film je toho dôkazom, kvalitný thriller v modernom kabáte, ktorý si ma okamžite získal. Je dômyselne a chytro vystavaný, dokáže prekvapovať, postavy nie sú čiernobiele a réžia či kamera sú na vysokej úrovni, a oceňujem aj pekné hrátky s prechodmi. Posledná tretina je rozhodne najsilnejšia a najúdernejšia, kde si ma film pekne povodil, už keď som si myslel, že to mám prekuknuté, tak som sa mýlil, a hlavne chválim, že to kam sa to ubralo nebolo odnikiaľ, ale dávalo to zmysel a pôsobilo to logicky. Čo dodať, som nadšený a je to pre mňa veľmi príjemné prekvápko. ()
Upřímně jsem šel do kina spíše kvůli ostatním, než že bych měl o tomto snímku jakékoliv vážné mínění. No a vize se částečně naplnila, tvůrci do postav automaticky nacpali všechny trendy anglicizmy a na povrch prosakují klasické průsery spojené se sociálními sítěmi, ale vlastně je to jako kriminálka dost poutavý, několik dějových rovin se parádně překrývá, hudba umocní tlak a zoufalství postav, no a vlastně to i celkem vhodně vykulminuje. Asi je to dobrý film pro střední školy, následky něčeho dosti nevinného se ukáží jako fatální, což tak je a strašně se mně líbilo, že je zde Anna vyzobrazena ne jako čistá oběť, ale zároveň jako siréna, která svádí, manipuluje a váže na sebe zvrhlíky sama. 7/10 - znovu už ne, ale kino fajn ()
Galerie (12)
Zajímavosti (5)
- Sestra Niny (Alexandra Vostrejžová) hraje na VR (Virtuální realita) známou českou hru „Beat Saber“. (griph)
- Film, který se vysílá v televizi, je Shoky & Morthy: Poslední velká akce (2021). (bianci)
- Meda (Terezie Holá) v čase 8:35 v kuchyni sleduje na tabletu jihoafrického hudebníka, producenta a parodického umělce The Kiffnesse. (Piplik)
Reklama