Poslední recenze (3 654)
Ještěr (2023)
Po dvoch-troch filmoch, ktoré som zahodil po necelej polhodine, som mal konečne dojem, že uvidím niečo zaujímavé. Veď zopár hercov sľubovalo slušnú úroveň. Dostal som nekonečne dlhú detektívku, ktorá nebola napínavá, ale vyžadovala neustálu pozornosť, aby sa divák v deji a vzťahoch nestratil, čo sa ľahko mohlo stať. Opäť som si vychutnal mizerný zvuk slovenského dabingu, kazil som si zrak čumením do tmavej obrazovky, pretože príliš veľa scén sa odohrávalo v tme prerušovanej iba svetlom bateriek, hoci stačilo zapnúť svetlo. Tak, ako v mnou neobľúbenom filme Sedem. Akurát, že tu toľko nepršalo. Celkovo pozerateľné, ale maximálne raz.
Falcon Lake (2022)
Ďalší z filmov, ktorý evidentne nie je pre mňa. Pri jeho sledovaní je evidentne nutná spolupráca diváka, ktorý preciťuje a domýšľa to, čo na obrazovke chýba a stáva sa akýmsi spolutvorcom diela. To je pre mňa konkrétne u tohto filmu ťažko predstaviteľné. Chápem všetkých obdivovateľov a to je aj dôvod, pre ktorý dávam nič neriešiace tri hviezdičky a ani o jednu menej.
Peníze těch tupců (2023)
Film ma nezaujímal, problematike nerozumiem a mám príliš málo času na to, aby som sa s takýmito výtvormi zaoberal dlhšie, než je nevyhnutné.
Poslední deníček (18)
Odkiaľ sú?
Nikdy som sa osobitne nezaujímal, aký podiel majú jednotlivé krajiny pôvodu na mojich najlepšie hodnotených filmoch. Ale ak má človek dobrú databázu, vytiahne z nej presne to, čo potrebuje. Neprenikol som do všetkých tajov Excelu a tak som bol nútený zlučovať pôvodné a nástupnícke štáty do názvu posledného. Vo výsledku ma mimoriadne prekvapilo neočakávane dominantné zastúpenie amerických filmov. Ostatné sa zoradili podľa očakávaní. Tu je prehľad prvej desiatky z 850 posudzovaných filmov:
USA 398
Československo 108
Francúzsko 83
Veľká Británia 71
Taliansko 30
Japonsko 18
Rusko 17
Nemecko 15
Švédsko 11
Poľsko 10