Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Horor
  • Komedie
  • Krimi

Recenze (1 769)

plakát

Zbohatni nebo chcípni (2005) 

Na Sheridana vcelku bezkontaktní odvar s velmi slabým půldolarem v hlavní roli. Mít snímek charizmatičtějšího hlavního hipstera (hiphopgangstera ;-), šlo by o "iné kafe" zážitek. Takhle nezbývá než koukat na ten tvrdej svět mladej černejch kluků skrze povisle znuděnou a těžce coolgrimasu 50 centa, který mně vytáčel už před dvaceti lety, natož teď.

plakát

Rebel Moon: Druhá část – Jizvonoška (2024) 

Dalo se čekat, že druhý díl to už nezachrání. Jako fanouška Zacka Snydera mně tento jeho double fail velmi mrzí, protože je to režisér, který si volí zajímavé projekty, ale Rebel Moon se mu v základních filmových fundamentech naprosto rozsypal pod rukama a nezachrání to ani technicky brilantně zpracovaná akční kanonáda ve druhé polovině druhé poloviny Rebel Moonu. Emocionálně povrchní, zajímaví herci, ale ploché charaktery postav... k nikomu a k ničemu si zde nezískáte jako divák vztah a to je u projektu, jehož délka dosáhne téměř čtyř a půl hodiny na pováženou. 40 %

plakát

Bouřlivé dny (1990) 

Prototyp amerického frajírka, Tom Cruise, s nadpozemsky a doposud neplasticky krásnou Nicole Kidman, pod dirigentskou taktovkou zatím zahřívajícího se Hanse Zimmera a vcelku adrenalinově točícího Tonyho Scotta. I zbytek castingu se povedl a nebýt toho pitomoučkého scénáře, tak tomu vystřelím čtyři hvězdy, protože když jsem pustil uzdu svému domácímu volume, tak mi tenhle více než třicet let starý biják zatavil pneumatiku do asfaltu v mém hornopočernickém obýváku. Scott umí, aby to mělo grády a tady ta sinusoida lítá od závodního adrenalinu a macho špičkování k upatlaně přesládlé příběhové vatě tolikrát, že se mi ručička staví na neurážlivé šedesátce. 60 %

plakát

Show Jerryho Seinfelda (1989) (seriál) 

Výborný a nestárnoucí (narozdíl třeba od Friends) sitcom, který má pár prvních sérií i zajímavou dějovou linku, která skončí toxickými obálkami George Costanzy, aby se v následujících sériích spíše pustil epizodickou cestou, která si ale staré díly velmi dobře pamatuje a ještě vtipněji na ně navazuje. Jerry, George, Kramer a Elaine jsou všichni výborní na svůj způsob, i když Elaine mně chvíli vcelku hmmmm, ale nakonec chytila druhý dech. Navíc je tady spousta menších postav, které se v různých cyklech a minipříbězích vrací a dávají celé show šmrnc navíc. Celé to napsal Jerry Seinfeld a Larry David a to jsem měl asi napsat hned na začátku, protože Davidův solo projekt "Curb Your Enthusiasm" je moje srdeční kultovka a u Seinfelda se přesně poznáte, co napsal Larry a co Jerry :-). 100%

plakát

Double Team (1997) 

Postavit proti hereckému netáhlu Žánkládovi Mikyho Rourku je fakt lumpárna a nepomáhá tomu ani těžce vegetující neherec, Dennis Rodman, který sice "exceluje" ve svých ultra latexových outfitech, ale filmech spíše prochází, než že by zkoušel hrát, že hraje ;-). Mickey Rourke si tady fakt musel připadat jako ve špatném snu a asi neřeknu nic nového, když připomenu, že na mrhání talentem je fakt kabrňák. Tsui Hark umí nabídnout pár dobrých zpomalovaček, ale ty většinou degraduje jelitovsky se křenící Žán. A já na to byl jako mladej v kině a ještě se mi to prý líbilo :-). 30%

plakát

Watchmen (2019) (seriál) 

Holy Watchmen... Ta předloha je boží a jde o první komiks, který jsem si ve svých 43 letech koupil. Snyderův film je kultovní z mnoha úhlů pohledu a tvůrce této minisérie Damon Lindelof, Snyderovu adaptaci rozšiřuje nepředvídatelným a naprosto odzbrojujícím způsobem. Dospělý komiks nikdy nebyl hutnější a více znepokojující než tahle alternativní minulost (Snyder) a budoucnost (Lindelof). Návykové elektronický soundtrack Trenta Reznora a Atticuse Rosse dodává celé emocionální monumentalitě tohoto projektu rozměr navíc, o top notch herecké a filmové kvalitě nemluvě. Ani nevíte, jak mně štvalo, že to má jen 8 dílu... Dammit. 100%

plakát

Cooganův trik (1968) 

Stará škola mně baví, stejně jako Eastwoodův arizonskej polda, který se v New Yorku nezdráhá balit každou slečnu, která mu pod klobouk přilítne. Zhruba v půlce sice jeho kovboj ztrácí kapánek dech, ale druhá půle to svým spádem, kdy se všechno rozhýbe napraví a Clintovi je možné jen závidět, jak pěkný baby mu rejža přihrál na plac. Clint se pro klobouk a bohorovný stoneface narodil a tady obojí prodává trochu jinak, než jsme u něho zvyklí, ale taky dobrý ;-) 75%

plakát

RoboCop 2 (1990) 

Druhý díl, který neurazí, ale Verhoevenovu zpracování nesahá ani po kotníky. Robocopova story přeleštila osudově tragický feeling na béčkově naivní šaškárnu, ve které sice akční scény a práce maskéru drží Robocopa těsně ve vodách akceptovatelných, ale krutě béčkových. Dětský záporák a obecně ze řetězu utržení fakani tomu taky neprospívají, a přestože se Tom Noonan snaží být plecháčovi akurátním konkurentem, tak  na víc než dvě hvězdy mně nepřesvědčí. 49 %

plakát

Tenkrát v Hollywoodu (2019) 

Kdyby to byl první Quentinův film dostal by ode mne čistý kilo ;-). Ve srovnání s jeho historickými, ale i nedávnými majstrštyky, jde o látku, která chce hodně času na pozvolnou degustaci (nejlépe třikrát) a pak v klidu trávit. Po prvním zkouknutí mně napadlo, proč Quentin investuje svou energií a nápady do na první pohled tak rutinního materiálu. Jasně, bavilo mně vidět mraky výborných herců v poloze, ve které je uvidíte jenom pod taktovkou Mr. Q, ale ten příběh mně napoprvé stručně řečeno neoslovil. Podruhé už jsem si začal užívat vymazlenou retro atmosféru L.A. a nespočet jednotlivostí a detailů ať už v podobě konkrétních scén, nebo hereckých etud, které fakt jen tak neuvidíte (DiCaprio i Pitt boží). Potřetí už všechno zapadá, já přemýšlím nad alternativním vesmírem bez Charlieho "Motherfucking" Mansona, obdivuju vypravěčský, režijní a obecně tvůrčí talent Quentina Tarantina a dávám to kilo. 100 %

plakát

Dellamorte Dellamore (1994) 

Zajímavý hororový úlet do jedné italské vesničky, respektive jejího hřbitova, kde se dějou hodně bizarní, morbidní a po italsku groteskní věci. Komediální nádech si tento zapadlý horůrek drží po celou stopáž, akorát někdy přibrnkává ostřeji na hororovou strunu a to je dobře, protože má velmi osobitou atmosféru, zajímavou hlavní postavu a celkově jde o kvalitně odvedené řemeslo, které asi nesedne každému, ale nebojte, taky jsem si to plnohodnotně užil až napodruhé. 69 %