Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Sci-Fi
  • Animovaný

Poslední recenze (3 237)

plakát

Právě začínáme (1946) 

Bankéři, pedanti, ředitelé a nerudní úředníci, stereotyp do kterého byl "předválečný" J. Marvan zaškatulkován, naednou působí jako svěrací kazajka, ze které se vyšmodrchal až v roli Bohouška. Přestože i na něm musela zlá doba nechat nějaké šrámy, pro jeho projev typická upjatost zmizela a byl jako politý živou vodou. Vlastně jen díky němu a Plachtovi se dá tento film považovat za komedii. Dnes by dostal takový příběh nálepku dramedie. Na bezstarostné prvorepublikové komedie ještě nebyli válkou zmordovaní diváci připraveni; dost možná na ně nebyli připraveni ani tvůrci. Snad i proto z tohoto filmu prosvítá nejen sentiment, ale také jistá konejšivost a laskavost. J. Plachta, jehož hudrování stejně nikoho nepřesvědčilo, že by byl schopen ublížit, byl přesně ten typ člověka, kterého bylo v poválečném filmu zapotřebí. Je velká škoda, že jen pět let nato zemřel. Ale je dobře, že nám po něm zůstaly filmy, jako je tento. Nenechte se odradit uřvaným začátkem, jakmile se dají ti dva dohromady, je to klidnější. PS: holčička zpravodajka, všedrbna, byla dle mého názoru použita v českém/československém filmu poprvé a hned to pěkně zafungovalo.

plakát

Ďábelské sémě (1977) 

Pozoruhodný počin. A to nejen v kontextu toho, že byl natočen před sedmačtyřiceti lety. Dean R. Koontz dokáže psát tak, že se vám při čtení ježí chlupy. Nebojí se vydat za hranice, kam se většina jiných autorů, kteří jsou svázáni společenskými konvencemi, vydává jen sporadicky. Ví, čeho všeho je člověk schopen a nejenže neodvrací zrak, on to klidně hodí na papír a vydá. Ale nebojte, tady se drží on...nebo tvůrci v rozumných mantinelech. Ano, některé momenty jsou lehounce perverzní, ale jinak jde o velmi zdařilou mixáž sci-fi a thrilleru pro všechny, kdo se zajímají o problematiku UI. Nenechte se tedy zmást názvem, který evokuje nějaké duchařské křepčení. Ale stejnětak tento film nepodceňujte díky velmi zjednodušujícímu obsahu tady na CSFD. Spíš si představte otravnějšího HALa, který tentokrát dává zabrat jedné pěkné paní. Demon Seed je chytře napsaný, velmi zručně natočený a některé momenty jsou i dnes plně funkční...mrazivé. Vše krásně doplňuje moc povedený vizuál a samozřejmě hlas Promethea. Neodpustím si srovnání a rýpnutí...v tomto filmu je ohledně UI mnohem víc originality a podnětných myšlenek, než v nedávno viděném Atlasu, nebo Stvořiteli. Což je ostudné, ale takhle za uši od filmových staříků, si zaslouží dostat většina dnešní sci-fi produkce. Sedmdesátky byly pro žánr sci-fi a hororu přelomové. Filmy jako Vetřelec, Blízká setkání třetího druhu, Vymítač ďábla a spousta dalších, byly kasovní trháky. Cestu jim proklestily klasiky jako 2001: Vesmírné Odyssea a Planeta opic. Díky nim se začaly na stoly producentů dostávat i knihy autorů okrajových žánrů sci-fi a hororu. Dean R. Koontz je vynikající spisovatel, ale na filmové adaptace svých knih má vcelku smůlu, protože Demon Seed je i po skoro padesáti letech pořád nejpovedenější. Vcelku by mě zajímal remake, kterého by se chopil třeba někdo jako Garland.

plakát

Klíč (2005) 

Nějakým zvláštním řízením osudu jsem dnes sáhnul po Hrůza v Connecticutu a za chvíli po tom, jsem si pustil Klíč. Připomínám, že na trailery se záměrně nedívám a obsahy čtu několik týdnů před sledováním...chci film vidět tak, jak ho chtěli servírovat filmaři, ne distributoři. Je tedy náhoda, že jsem zvolil dva filmy, které mají leccos společného. Resp. nemají :-) Všechno to, co mi u Hrůzy chybělo, tzn. šikovní tvůrci a sympatičtější postavy, Klíč má. A k tomu velmi atraktivní prostředí New Orleans, resp. jižanský smrádek. A dokonce došlo i na mnou preferované postupné rozkrývání příběhu, který téměř až do konce zůstal mysteriózním thrillerem...nezvrhl se v bubuhoror. Takže ano, první půli jsem byl maximálně spokojený, protože tohle je podle mého gusta. Jenže... . Zatímco Hrůza má dobrý, silný příběh, který by dlouhou, místy rozvážně plynoucí stopáž snesl, Klíč občas vaří z vody a stojí "jen" na šikovnosti režiséra a kameramana. Samotný děj je spíš průměrný, nepříliš originální a místy docela dýchavičný. Závěr je taky nepříliš uspokojivý. Přecejen mám v žánru nakoukáno, jsem tedy kritičtější. Každopádně i tak je Klíč o dost lepším filmem, než Hrůza v Connecticutu. Doufám, že se Iain Softley k hororu ještě vrátí.

Poslední hodnocení (5 930)

Právě začínáme (1946)

27.05.2024

Ďábelské sémě (1977)

27.05.2024

Klíč (2005)

26.05.2024

Hrůza v Connecticutu (2009)

26.05.2024

Atlas (2024)

25.05.2024

Maléry pana účetního (1980)

24.05.2024

Dark Matter - Episode 4 (2015) (epizoda) (S01E04)

22.05.2024

Dark Matter - Episode 3 (2015) (epizoda) (S01E03)

22.05.2024

Dark Matter - Episode 2 (2015) (epizoda) (S01E02)

22.05.2024

Reklama

Poslední deníček (23)

Čau lidi

Pokud jste se proklikali až sem, nejspíš jsem vás něčím zaujal...tak kdyby jste chtěli poznat ještě mou další stránku... : Martrixovo kreativničení

Časové pásmo bylo změněno