Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 1999. Bývalý policajt Lenny Nero tráví poslední dny starého milénia překupnictvím paměťových disků, které obsahují nahrané vzpomínky a pocity. Jednoho dne obdrží disk, na kterém je zážitek vraha prostitutky. Lenny se pustí do pátrání a dostává se hlouběji a hlouběji do spirály vydírání, vražd a násilí. Podaří se mu přežít a případ vyřešit? (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (351)

Claw 

všechny recenze uživatele

Když jsem tento film viděl poprvé, brečel jsem u něj. Když jsem jej po několika letech viděl podruhé, aniž bych to očekával, brečel jsem u něj znovu jako malé dítě... Naprosto geniální film, který má snad jen dvě vady. Jednak se na něm podepsal trochu jeho věk a neaktuálnost ve vztahu k miléniu a dále možná až příliš dlouhá stopáž, díky které rozjezd filmu trvá trochu déle. Ovšem jakmile se divák dostane "blíže k jednotlivým postavám", pronikne do spletitého, a přitom zdánlivě jednoduchého příběhu, přimražen a s očima přilepenýma k obrazovce vydrží až do samého závěru. Tohle je prostě geniální film, který má mnoho rozměrů, úžasné herecké výkony, úžasně vykreslené vztahy jednotlivých postav, mrazivou a smutnou atmosféru, na svoji dobu výborné ztvárnění a efekty, perfektní kameru atd. Plus jako bonus jedno z prvních použití "first person camera view", které se v dnešní době používá v hororech. Dále na svoji dobu dosti odvážné násilné scény. Fiennese moc nemusím, ale zde podává doslova excelentní herecký výkon. Juliette Lewis jako třešnička na dortu ukazuje kozy, jako by se nechumelilo, ale k tomu všemu i výborný herecký a pěvecký výkon. Od Sizemora jsem zvyklý i na přesvědčivější výkony, i když zůstává faktem, že hrál postavu podle jasného vzorce. Angela Bassett úžasná a byla to právě ona, která mě na konci filmu nejvíce rozbrečela… /90% + FILM ROKU/ ()

Ghoulman 

všechny recenze uživatele

Problémový případ. Je zde dojem určité nadčasovosti – jednak v rovině hlavního high-tech konceptu, kdy zde máme jedince, kteří v podstatě postrádají vlastní život na vrub toho, že jsou závislí na sdílených zážitcích těch druhých (viz. dnešní kult reality show či sociální sítě). Poté je zde také patrná technická zdatnost tvůrců – především v systematickém využívání POV záběrů, které jakoby někdo vystřihl z Hardcore Hanryho a přesunul je o dvacet let do minulosti (a na jejichž technologické uskutečnění prý padla značná část celkového rozpočtu). Avšak v mnoha ohledech jsou Zvláštní dny naopak typickým dítkem své doby – například v šíleně dlouhých „mířících“ scénách, kdy záporné postavy „bondovsky“ rozebírají své předešlé plány či ve zpomalovačkách tak typických pro období 80-90 let. Celkový dojem dále kazí herecké výkony (Juliette Lewis je ve svém exhibicionismu strašlivě otravná) a nepříliš šikovně rozvrstvené tempo vyprávění, kdy jsou některé pasáže příliš protahovány, zatímco jiné jsou pro změnu zmatené. ()

Reklama

Arbiter 

všechny recenze uživatele

Nekonečně zmatená párty. Mít auto tu znamená vlastnit mobilní klid a bezpečí, zastavit čas a být součástí vyšší spořádané společnosti. Vně auta jde o smyslu zbavenou dekadenci. Snímek má několik hodně silných scén a nápadů, ale dost to zabijí totálně neopodstatněná délka a úsměvně nekvalitní scénář, ve kterém lze vyčíst oblíbené dějové berličky jako je selektivní až absentující logika uvažování a konání postav, cheatování pohledem do budoucnosti a na různá místa planety v jeden okamžik, šíleně překombinované motivy a zápletky a evergreen v podobě závěrečné zpovědi hlavního enemáka (kteoru jsem si mmch musel pustit několikrát a s pauzama, abych se v tom geniálním plánu neztratil). Ale tak byl Silvestr, dá se to pochopit. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Až mě překvapilo, jak tahle vědecko - fantastická kriminálka na mě i po letech zafungovala. Výstižný název pro konec roku, kdy se slaví příchod nového, a nebo možná prostě Konec. V kině šlo o (v té době) uhrančivý zážitek, tentokrát jsem ale přidal ještě hvězdu za epické finále. V 90.letech se začaly v hojné míře točit filmy se špatným koncem, a tak člověk najednou netušil, jak se vše vyvrbí. V záplavě tragédií se pak filmy se šťastným koncem stávaly světýlkem na konci tunelu. Skvělá kamera dokázala jen nočními záběry velkoměsta navodit dojem temné budoucnosti, to vše podtrhla úžasná hudba + Skunk Anansie, Marilyn Manson, Deep Forest, Tricky, Shakespeare´s Sister, Bob Marley, Peter Gabriel, Testament a další....zvláštní Zvláštní dny... ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Naprosto dokonaly temny sci-fi. Pribeh je zasazenej do par dnu pred mileniem, coz je ted uz sice minulost, ale v roce 1995 a koneckoncu i tesne pred silvestrem se kazdej dohadoval, co se stane. A ten zmatek je tu natocenej skvele. Ty sceny z ulic bych krapet prirovnal k Potomkum lidi. Tady sice nejde o osud sveta, ale i tady ty sceny pusobi hodne realisticky a hodne drsne, vsude rvacky, pozary, rabovani a pritom se to odehrava jen na pozadi. Bigelow vytvorila naprosto dokonalou atmosferu, ktera vas spolu s drsnou hudbou od prvni minuty vtahne do deje. Sice by se film moh urcite krapet zkratit, o co de se prakticky dozvime az po nakejch 90 minutach a prvnich zhruba 30 minut jsou prehravany jen utrzky lidskej vzpominek, ale na druhou stranu, nezaradit do filmu ty vzpominky by byla skoda, je to jedna z nej veci na filmu. Co se tyce hercu, Ralph Fiennes tu predvadi jeden z nej vykonu a je fakt perfektni, potesi Sizemore a Juliette Lewis tady hraje vostrou devku jako ve vetsine filmu s tou vyjimkou, ze tady ukaze kozy. Prakticky si nemam na co stezovat, film me zaujal od prvni do posledni minuty. ()

Galerie (55)

Zajímavosti (25)

  • Příběh filmu je natolik originální, že si s ním diváci v polovině 90. let nedokázali poradit. Nakonec šlo o takový propadák, že Bigelowové málem zničil kariéru. (Zdroj: Letní filmová škola)
  • Největší výzvou pro kameramana Matthew F. Leonettiho a jeho tým bylo decentně osvítit sedm bloků táhnoucí se Sunset Boulevardu, jen tak mohli souběžně natáčet obě strany, podle událostí co se odehrály. (CliffLee)
  • Název filmu pochází z alba ‘‘Strange Days‘‘ od The Doors a cover verze titulní písně z tohoto alba je k slyšení v průběhu filmu. (CliffLee)

Reklama

Reklama