Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Horor
  • Animovaný

Recenze (391)

plakát

Opičí muž (2024) 

Paráda!! Napínavý a silný thriller o pomstě zasazený do indického folklóru a kultury. V čem film exceluje je technické zpracování. Je až překvapivé, jak schopně drží Patel režisérské otěže, ačkoliv jako herec nepřišel s akčním žánrem příliš do styku. Vizuálně není těžké přirovnat snímek k největšímu akčnímu hitu posledních let, "Johnu Wickovi", s nímž "Monkey Mana" pojí věci jako stylizace, výrazné kontrasty barev či dlouhé akční sekvence. Zápletka jako taková je velice přímočará a opět si "pouze" vypůjčuje tu nejzákladnější dějovou kostru od milionkrát viděných příběhů o pomstě. V této spojitosti bych osobně ubral na flashbacích, které sloužily jako hrdinův hnací motor za pomstou. Jejich četnost ale byla lehce rušivá, zejména i proto, že jsme se ve vzpomínkách stále vraceli k téměř totožným scénám. A teď to nejdůležitější… Akce je naprosto prvotřídní. Ať už Dev Patel bojuje v ringu v opičí masce a vydělává potřebné peníze; střetává se s ochrankou v restauraci, při nichž se nebojí využít vhodné nástroje pro zabití či těžké zranění nepřátel anebo zápasí tváří tvář úhlavnímu nepříteli či gigolovi se sekerou v ruce, všechno vypadá na plátně výtečně. A třeba takový trénink po zotavení dal vzpomenout na 70kové hongkongské klasiky. "Monkey Man" toho má v rukávu ještě o něco víc a nespoléhá se čistě na akci. Do snímku se snaží vnést i podstatné pohledy a hodnoty, jež jsou mu nepochybně blízké. Je-li tohle teprve Patelův debut, nemohu se dočkat, s čím přijde příště. /80%/

plakát

Godzilla Minus One (2023) 

Já ty filmy o Godzille nebo jiných monstrech úplně nehajpím, zejména hollywoodský "Monsterverse", který začal v roce 2014, takže jsem se sám sobě divil, že se mi tento film tak líbil. "Godzilla Minus One" je víc než jen bezduchý monster movie; je to dobře propracovaný příběh, který se soustředí na skupinu skvěle napsaných postav. Herci podali vynikající výkony, díky nimž je tento film více zaměřen na lidi, a proto více rezonuje s diváky. Akční sekvence jsou velkolepé a prolínají se hlavním dějem filmu, nikoli naopak, jak se očekává od amerických filmů o Godzille. Skutečnost, že film byl natočen s mizivým rozpočtem, je udivující, protože se může pochlubit nejkvalitnější výpravou a CGI za poslední roky. Ocenil jsem i překvapivý happy end v nemocnici, který by mi jinde nejspíš vadil, ale zde má svoje místo a příběhový oblouk by bez něj nebyl úplný. Jo, já jsem hodně spokojený. Jako celek se mi to líbilo. Je to jiný G film, než známe z amerických verzí. Drama, beznadějnost, zoufalství, strach, a do toho děsivá Godzilla, to všechno tomu dodává nový rozměr. Vždy fandím Godzille, v tomhle filmu jsem fandil lidem. /75%/

plakát

Tokarev (2014) 

Nevím proč, ale atmosféra a vizuál filmu mi připomínaly videohry "Max Payne" (ne film!!)... Rádoby akční thriller, který by fungoval skvěle, kdyby: akční scény měly dobrou choreografii a nikoliv tak otřesně trapnou, Nicolas Cage, můj nejoblíbenější herec, nepodával jeden ze svých nejhorších hereckých výkonů ve své kariéře, herci obecně nehráli tak špatně ochotnicky a dialogy nebyly tak příšerně nudné a otravné... Sice je to akční, sice je to temný, sice je to dost brutální, ale stejně se mi to nelíbilo... Závěr filmu budiž a hořká pachuť totálního zmaru a zbytečnosti mě rychle přivedla i na naprostou zbytečnost vzniku tohoto filmu… /35%/

plakát

Vyšehrad: Fylm (2022) 

Brutální kravina plná humoru na hraně únosnosti a šílený výplach mozku, ale také jedna z nejlepších českých komedií tohoto ražení za poslední léta. Na seriály se téměř nedívám a tak jsem znal Laviho pouze z vyprávění a jsem nadšený. Jakub Štáfek do role vypatlaného fotbalisty skočil po hlavě a všechno jsem mu věřil. Stačí se jen bavit ostrým humorem za čarou, který však jistě není pro každého. /70%/

plakát

V zajetí démonů (2013) 

Wan je mistr režisér, o tom žádná. Zvládá svoji práci ve všech žánrech a rovinách. Strašení do třetice, tentokrát už nedopadlo tak grandiózně, pro mě, jak pro spoustu jiných diváků... Ono co do toho filmu chcete ještě vlepit? V "Insidious" a "Zlověstném tichu" se Wan jednoznačně vyčerpal, umístil na plátno veškeré možnosti "strašení" a už prostě v tomto snímku nevěděl přesně kudy kam. Kupodivu netlačil tolik na pilu jako v "Insidious" a ono to na spoustu diváků zapůsobilo. Zvukové efekty dělají svoje a lidé trávící v útulných křeslech svých 1+1 bytovek u PC jsou najednou vystrašeni z velkých místností, otevřených prostor, zákoutích, starého nábytku a všemožných zvuků, pazvuků a bouchání, které se občas odněkud ozvou... Budiž toto pro moderního diváka zřejmě překvapivý objev, na mě tohle absolutně nepůsobí. Kde je problém nevím, jestli u mě (že nemám strach?) nebo u režiséra (že mě neumí postrašit a vylekat?). Wan se opakuje, vykrádá a s přesností na 5 vteřin se mi dařilo určit, kdy kde, co či kdo bouchne, zmizí pod postelí nebo ve skříni. Už tyhle dva blbé kusy nábytku, které se objevují v bubáckých filmech odjakživa mě opravdu nudí... Pod postelí NIKDO není!! :-) Co by tam kdo dělal, je tam jen nepořádek. Ve skříni, pokud ji používáme taky nikdo není, maximálně kočka... Obrátky ale film dostane ve třetí třetině, kdy už jde do tuhého, duch či co to je za potvoru, si nebere servítky a jasně si jde za svým. Vymýtání je masakr, mám jen slova chvály. Celé je to jako by realistické, jako bychom sledovali záběry skutečnosti. Závěrem Wan potěšil, to ano a zvedl u mě laťku o bod víc, protože jinak to byla nuda. /70%/

plakát

Frankensteinova armáda (2013) 

Osobně jsem byl velmi mile překvapen a postupem stopáže velmi mile až zaskočen!! Sice jsem doufal v něco zábavného, ale takovou porci šílenství jsem vůbec nečekal... Tohle je fakt dobrý horor, který sice obsahuje trochu lacinější GORE, ale o to tu nejde. Jde o stísněný pocit v katakombách, amatérskou "found footage" kameru, úžasné ozvučení, a hlavně perfektní monstra, která se na vás hrnou ze všech koutů a vypadají fakt úžasně. Ten film se povedl, za žádný trash bych ho nepovažoval (sám moc dobře vím, jak může vypadat "trash"...), je to regulérní kvalitní horor pro každého příznivce tohoto žánru. A kolik do toho, kdo vrazil dolarů je mi naprosto ukradené, tohle je prostě kvalita!! /80%/

plakát

Země mrtvých (2005) 

Romero využil všechny svoje nabyté kvalitní zkušenosti a dokázal, že rozhodně nepatří do starého železa. Film je v podstatě ve všech směrech velice vyrovnaný, ať jsou to herecké výkony, děj, spád, akční scény, masky, gore scény, tradiční kritika společnosti... Prostě všechno tak nějak šlape na velice kvalitní úrovni. Není to však výjimečná bomba, vzhledem k například Snyderovu remaku "Dawn of the Dead", který je mnohem dynamičtější, nebo "28 týdnů poté", který je mnohem depresivnější... /70%/

plakát

RoboCop 2 (1990) 

Neuvěřitelně povedené pokračování prvního dílu, při jehož sledování se ani nechce věřit, že na něm nepracoval již Verhoeven. Detroit zažívá stávku policistů a je zamořen kriminalitou všeho druhu. Robocop dostává pomocí intrik zprvu trochu na frak a film se zlehka dotýká i úvah ve stylu "Ghost in the Shell", aby se nakonec rozjel v brutální akční jízdu plnou neuvěřitelně ulítlých, absurdních, komických, metaforických, varujících, ale hlavně zábavných scén, kdy ve finále Robocop vyrve rukou nepřátelskému robotovi živý mozek z kovového těla a rozbije jej o silnici. Snad nejšílenější scéna mi přišla transplantace gangsterova mozku, kdy se mozek, na něm oči a mícha v lahvi s roztokem dívá na svoji lebku a obličej, který drží lékař stojící naproti němu... Prostě úlet a nářez, každopádně "Robocopa 2" považuji již jen za pokračování úspěšné jedničky, která měla být zejména kritikou než komerčním trhákem. A z toho i vychází moje hodnocení u obou dílů. /65%/

plakát

Dej mi své jméno (2017) odpad!

Film zábavný zhruba tolik, jako návštěva archeologického muzea. Nuda, plytké dialogy, samoúčelné střídání tří různých jazyků v jednom rozhovoru, vyprávění příběhu odnikud nikam. Většina scén zbytečných, děj nikam neposunujících. Po 40 minutách film zrychlen, po hodině vypnut. Je to v podstatě úplně stejné jako "Moonlight" – Další film vytvořený na objednávku, aby zabodoval u samozvaných odborníků a vyhrával ceny předávané dojatými rádoby kritiky a celebritami. /5%/

plakát

47 róninů (2013) 

Film mě velice mile překvapil, příliš jsem od něj neočekával. Zasazení do fantasy světa kouzel, magie a až "pohádkové" atmosféry zpočátku trochu vadí, ale později jsem si zvykl a bylo to příjemné. Můj obrovský japonský oblíbenec, kterého jsem poprvé viděl porcovat ninje za socialismu ve filmu Šógunovy ninjové Hirojuki "Henry" Sanada, mistr řady bojových umění a boje s mečem kendo, se dokáže stále ohánět mečem rychle jako za mlada a k tomu mu sekunduje nevýrazný, ale ani ničím nevadící Keanu Reeves. Tihle dva si film evidentně "rozdělili" na pasáže, kde vždy jeden vystupuje do popředí a pak zase ten druhý. Atmosféra úžasná, hudba také. Co mi ale vadilo, tak příšerné digitální efekty, které jsou opravdu špatné a připomínají nějakou videohru. Tak moc mi to vadilo, že tomu nemohu dát, proto plný počet... Ale jinak řežba od začátku do konce, film byl "odkrven" pro možnost přístupnosti mladším divákům, ale jinak prostě za mě super!! /75%/