Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 1999. Bývalý policajt Lenny Nero tráví poslední dny starého milénia překupnictvím paměťových disků, které obsahují nahrané vzpomínky a pocity. Jednoho dne obdrží disk, na kterém je zážitek vraha prostitutky. Lenny se pustí do pátrání a dostává se hlouběji a hlouběji do spirály vydírání, vražd a násilí. Podaří se mu přežít a případ vyřešit? (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (351)

Ghoulman 

všechny recenze uživatele

Problémový případ. Je zde dojem určité nadčasovosti – jednak v rovině hlavního high-tech konceptu, kdy zde máme jedince, kteří v podstatě postrádají vlastní život na vrub toho, že jsou závislí na sdílených zážitcích těch druhých (viz. dnešní kult reality show či sociální sítě). Poté je zde také patrná technická zdatnost tvůrců – především v systematickém využívání POV záběrů, které jakoby někdo vystřihl z Hardcore Hanryho a přesunul je o dvacet let do minulosti (a na jejichž technologické uskutečnění prý padla značná část celkového rozpočtu). Avšak v mnoha ohledech jsou Zvláštní dny naopak typickým dítkem své doby – například v šíleně dlouhých „mířících“ scénách, kdy záporné postavy „bondovsky“ rozebírají své předešlé plány či ve zpomalovačkách tak typických pro období 80-90 let. Celkový dojem dále kazí herecké výkony (Juliette Lewis je ve svém exhibicionismu strašlivě otravná) a nepříliš šikovně rozvrstvené tempo vyprávění, kdy jsou některé pasáže příliš protahovány, zatímco jiné jsou pro změnu zmatené. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Zvláštny film, ktorý vo svojej dobe spôsobil takmer revolúciu, a ešte dnes pôsobí ako pokrokové zjavenie. Vlastne by som sa nebál tento film označiť za geniálny a prelomový - je jednou z množstva inšpirácií Matrixu, ale zďaleka nielen jeho, už teraz ma napadajú ďalšie filmy a seriály, ktoré od neho okato a bohato opisujú. Rámec príbehu v podobe tušenia predpovedanej apokalypsy roku 2000 je silné a zaujímavé. Koniec sveta, verejné nepokoje, otázka rasizmu, vraždiaci policajti, ktorí sa snažia zahladiť stopy, hlavní hrdina na šikmej ploche, armádna technológia na autentický záznam kúsku vášho života... Je tu toho viac než dosť. Myšlienka zachytávania vlastných zážitkov na špeciálny prístroj, ktorý umožňuje ich prežitie tak, ako by to bola skutočnosť, je nákazlivá a atraktívna. Je vidieť, že sa do toho zapojil aj James Cameron a pomohol príbeh vypiplať do dokonalosti. Zaujímavá je vizuálna stránka, ktorá priam kričí niečo v štýle "Chcete navodiť dojem, že sú ulice plné tisícov ľudí a šíri sa anarchia? Tak tam proste tie tisíce ľudí, policajtov, armádu, výbuchy, oslavy a všetko narvite!". Každý záber je tak presýtený, tak živý, tak živelný a úchvatne preplnený, že celá story a mesto pôsobia odrazu omnoho skutočnejšie. Druhá stránka vizualizácie sú zábery z prvej osoby, ktoré sú nesmierne dynamické a naservírujú vám poriadnu porciu adrenalínu (ako hneď úvodná sekvencia), alebo vzrušenia (mám chuť pridať hviezdičku za hafo odvážnych scén; od lesbického sexu po Juliette Lewis hore bez). Tu nachádzam paralelu medzi vrahom Iris, ktorý ju donúti pozerať sa naňho jeho očami, cez jeho nahrávacie zariadenie, s podobnou situáciou v prvej sérii Ghost in the Shell: Stand Alone Complex, kde sa môžeme stretnúť s postavou sériového vraha, ktorý síce neznásilňuje, zato zvlieka z kože a pritom rovnako necháva obete - ženy sa na seba pozerať. Čerešničkou na chutnej a napínavej torte s kriminálnou zápletkou a kopou akcie je hviezdny štáb a obsadenie - od Kathryn Bigelow a Cameron cez Fiennesa, Lewis, Sizemora a Bassetovú až po D'Onofria a môjho obľúbenca Fichtnera. "Víš, proč jsou filmy pořád lepší než playback? Protože když přijdou titulky a rozsvítí se světla, lidé vědí, že je konec. JE KONEC!" 80% ()

Reklama

Phobia 

všechny recenze uživatele

SPOILER ALERT! Lenny (Ralph Fiennes) je looser v tak trochu jiném světě končícího roku 1999. Své zážitky je možné díky pokročilé technologii nalít jinému člověku přímo do hlavy, nechat ho záznam událostí takřka prožívat na vlastní kůži, vidět vlastníma očima. A právě s těmito produkty obchoduje Lenny, bývalý polda a bezvýznamný šupák s nekonečnou zásobou falešných Rolexek, citový loudil a pouliční otloukánek. Když se mu jednou dostane do lebky "video" s perverzní vraždou, spouští pátrání na vlastní pěst (což obnáší dostávat stále přes držku a nechat se vytahovat z malérů tmavou kámoškou-bodyguardkou) a zároveň se pokouší chránit svou ex (což rovněž obnáší dostávat stále přes držku a nechat se vytahovat z malérů tmavou kámoškou-bodyguardkou). Zápletka se nakonec ukáže kapku triviální: zlí, zlí, zlí, rasističtí, sadističtí, psychopatičtí policajti versus dav samých hodných, milých, slušných, bezúhonných, zodpovědných, skvělých lidiček. A závěrečné odhalení vraha nemohlo překvapit snad nikoho, kdo v životě viděl alespoň dva kriminální filmy. S hodnocením mám zase dilema, kurňa. Obsazení je fajn, noir atmosféra ucházející, ale hlavní postava mi kdovíjak nesedla, zpracování mi úplně nesedlo (takové moc nahodilé, neučesané), zápletka mi nesedla a stejně se mi tři hvězdičky zdají málo... a čtyři příliš. Položme se tedy na otázku: mám potřebu to někdy vidět znovu? Vlastně ani ne, takže je rozhodnuto: 69% ()

Claw 

všechny recenze uživatele

Když jsem tento film viděl poprvé, brečel jsem u něj. Když jsem jej po několika letech viděl podruhé, aniž bych to očekával, brečel jsem u něj znovu jako malé dítě... Naprosto geniální film, který má snad jen dvě vady. Jednak se na něm podepsal trochu jeho věk a neaktuálnost ve vztahu k miléniu a dále možná až příliš dlouhá stopáž, díky které rozjezd filmu trvá trochu déle. Ovšem jakmile se divák dostane "blíže k jednotlivým postavám", pronikne do spletitého, a přitom zdánlivě jednoduchého příběhu, přimražen a s očima přilepenýma k obrazovce vydrží až do samého závěru. Tohle je prostě geniální film, který má mnoho rozměrů, úžasné herecké výkony, úžasně vykreslené vztahy jednotlivých postav, mrazivou a smutnou atmosféru, na svoji dobu výborné ztvárnění a efekty, perfektní kameru atd. Plus jako bonus jedno z prvních použití "first person camera view", které se v dnešní době používá v hororech. Dále na svoji dobu dosti odvážné násilné scény. Fiennese moc nemusím, ale zde podává doslova excelentní herecký výkon. Juliette Lewis jako třešnička na dortu ukazuje kozy, jako by se nechumelilo, ale k tomu všemu i výborný herecký a pěvecký výkon. Od Sizemora jsem zvyklý i na přesvědčivější výkony, i když zůstává faktem, že hrál postavu podle jasného vzorce. Angela Bassett úžasná a byla to právě ona, která mě na konci filmu nejvíce rozbrečela… /90% + FILM ROKU/ ()

Tomco 

všechny recenze uživatele

Mám rád dobré filmy, kto z Vás aj nie :). Toto je však jeden z tých (maximálne nadnesene povedané) pre ktoré sa doslova oplatí žiť. Skvelý námet - výborná realizácia. Chválim ženskú, ktorá spískala réžiu (klobúk dole Kathryn) a klaniam sa pred veľmi kvalitným castingom, ktorý tentoraz nie je len o (vždy) bezchybnom Fiennesovi, ale každá figúrka osadená na tejto šachovnici má do kvalít, čo povedať. 90%. ()

Galerie (55)

Zajímavosti (25)

  • Závěrečná párty byla ve skutečnosti jen bláznivý mejdan, který byl podpořen Phillipem Blainem a byl nazván ‚Millenium‘. Vystupovali zde naživo např. Aphex Twin, Lady Miss Kier, Doc Martin a další. (CliffLee)
  • V jedné scéně říká Mace Nerovi ‚‚…Right here right now.‘‘ Přesně tento úryvek později získal a použil Fatboy Slim a je slyšet upravený v jednom z jeho hitů "Right Here Right Now". (CliffLee)

Reklama

Reklama