Režie:
Sam MendesKamera:
Hoyte van HoytemaHudba:
Thomas NewmanHrají:
Daniel Craig, Christoph Waltz, Léa Seydoux, Ralph Fiennes, Monica Bellucci, Ben Whishaw, Naomie Harris, Dave Bautista, Andrew Scott, Rory Kinnear (více)VOD (3)
Obsahy(2)
James Bond dostane záhadný odkaz z minulosti, který ho přivede na stopu známé zločinecké organizace. Postupně rozplétá složitou pavučinu lží, aby nakonec odhalil děsivou pravdu o SPECTRE. (Forum Film CZ)
Videa (14)
Recenze (1 449)
Další babylonské zmatení žánrů, ó bóže. Mexiko bylo docela svůdné a navnazující, ale to, co přišlo potom, jako by byl úplně jiný film od o několik tříd horšího štábu. Včetně písňo-titulkové sekvence, z jejíž nevkusnosti mi bylo vysloveně trapně. Ale předně: Jestli ještě jednou uvidím film se starými špiony, který je o tom, že jsou staří a někdo jim vyčítá, že jsou staří a zbyteční, a oni jdou a dokážou, že nejsou, tak už něco vážně rozkopu. Další věc: Kdo to psal? Kdo to stříhal? Tempo je velmi antiklimaktické a dramatický oblouk neexistující. Když pominu fakt, že to, o co tam má jít, je strašně prázdné, recyklované a nepřekvapivé, tak je tam taková spousta balastu, který není ani sexy, ani efektní, ani efektivní, nic. Kdo potřebuje vidět dvacet vteřin chůze nějakou chodbou, než se někam dojde, kde se zase nic nestane? Já ne. Kdo potřebuje vidět honičku, ve které se ani nijak zvlášť nenahánějí, jenom prostě dělají smyky v prázdném Římě? Závěrečná "bitka" mezi C a M je tak zoufale amatérská, že mě ani nenapadají vhodně urážlivá přirovnání. Jakékoliv napojení mezi Craigem a Léou je za A. papírově chtěné (a fyzicky nepřítomné) a za B. vnitřně logicky nefunkční. Všechny ženské postavy jsou tak ploché a nelogické, že se mi ani nechce uvěřit, že si na ten film víc nestěžují feministky na Tumblr. Christoph Waltz je pro mě osobně jedním z nejpřeceňovanějších mužů Hollywoodu a tímhle Blofeldem mi to jenom dál potvrzuje. Koho to zajímá, že si hrál zamlada s Bondem na písečku, charismatického adversária přece nelze vytvořit pomocí tří nezáživných monologických scén a prohlášení, že vlastně může za všechno, co se dělo v minulých filmech, aniž by tyto doopravdy působily tak provázaně a promyšleně. Další šustění papírem, až mi z toho v uších zvoní. Ale největší tragédii vidím prostě v tom, jak se tvůrci snaží s vlastní domnělou archaičností bojovat zoufalým zmoderňováním a zrealističťováním všech věcí, na kterých vlastně nezáleží, ale strukturálně zůstávají u padesát let starých vyprávěcích struktur, které po takovém žánrovém obratu působí jako pěst na oko. V nerealistickém, nadsazeném špion-žánru let šedesátých může fungovat, že přiznaný agent dobrovolně přijede za hlavním záporákem, nechá se ubytovat u něj doma, obleče se do jeho šatů, napije se jeho chlastu a konverzuje o jeho soškách nebo meteoritech, kterými si řečený záporák rozhodl dané sídlo vyzdobit, a teprve potom si oba pokusí nafackovat raketama, ale v tomhle "ultrarealistickém" pojetí to působí směšně a neuměle. Produkce se systematicky zbavuje všeho, co bylo na Bondovi osobité, nenahrazuje to ničím nově rozpoznatelným a ani ten moderní kabátek neumí udělat tak kvalitně jako konkurenční špionské frančízy. A ještě mám potřebu na závěr zdůraznit, že Skyfall se mi líbil, v porovnáním s tímhle vlastně docela dost líbil. ()
Sam Mendes je bůh! Sam Mendes je všeumětel, co natočil legendární Americkou krásu a spásu bondovek v podobně vyhypovaného Skyfallu. Řekli si pánové a dámy v Sony a MGM, pozdrželi o rok natáčení v dobré víře, že vyčkají na mistra a vypilují scénář. Vypilovali ho tak detailně, že vznikly problémy, co jsou na filmu citelně vidět. Vtipné situace, zřejmě do scénáře vtěsnané na poslední chvíli, takovým problémem nejsou, až na výjimky nepůsobí nepatričně (cgi myš-zlodějka) a pokud člověk neviděl třeba parodii Kingsman, kde humor funguje výtečně, se i párkrát zasměje. Problémem je chaos. Bond cestuje po celém světě v naději ukázat co nejvíc. Ukázat alpské Rakousko, perfektně kulturně fungující Mexiko (chacha), jo a Asii...prokrastitapána, Čína dneska nemůže nikde chybět! (Já vim, bylo to Tokyo, ale vyzní to jako klasická orientální Čína). Víc než kdy jindy je ale vidět, že do každé lokace je třeba dát automobilovou honičku, nebo nějakou přestřelku. Jo, na tom neni nic špatně. Špatně je, že za Bondem se bezmyšlenkovitě honí Dave Bautista, kterej vypadá jak gorila v obleku, řekne dohromady tři slova a skape tak nudným způsobem, že se až nechce věřit, že tento snímek snímal skoro až legendární Heute Van Hoytema 😊 (to je ten, co snímal Interstellar). Například úvodní scéna v Mexiku je sice po kameramanské stránce naprostý majstraštyk, jenomže když jednou funguje kamera, musí prostě náhle z blíže nespecifikovaného důvodu spadnout celej barák, jenom proto, aby mohl 007 na poslední chvíli uniknout. Naproti tomu, stará parta ze Skyfallu funguje (M, Penny, Q) a pokud máte Craiga rádi, dostanete opět Bonda nového tisíciletí, tedy štramáka co nejde pro zadumčivý výraz a tvrdou ránu daleko neznajíc nějakých emocí...to je prostě jeho Bond a ten další postavu třeba uchopí úplně jinak, pokud je však toto konec jedné éry, je to škoda. A Chris Waltz? Rozhodně je ho tady málo, ovšem s výjimkou jeho první scény vlastně hraje to, co v Tarantikovkách, akorát nemá šanci vyniknout. Pokud jste viděli Šéfy na zabití 2, přesně taková slabota to je. A ano, má angorskou kočku ;) Celkově je teda dvacatá čtvrtá bondovka dva a půlhodinovým hledáním přízraku (ano název je dvojsmyslný), která je nakonec jedním velkým umíráčkem soňáků, jednou miliardou dolarů pro produkční tým a příslibem do budoucnosti, že Christopher Nolan snad jendou ukáže, jak se to má dělat. Nechci dát na cizí názory, ale víceméně se shoduji s MZ. SPOILERY : Pár maličkostí mě potěšilo. Konečně taky jednou neumřel záporák a Bond-girl, nesnášim, že podle mustru musí prostě někdo umřít, tentokrát to odnesl jen Bautista s Andrewem Scottem (kterej mě ale nebavil tolik jako v Sherlockovi)...60%...[5.11.2015_Cinema City IMAX_Flora] ()
Dohromady úplně "normální craigovská bondovka", i když jasně, tentokráte s několika viditelně slabšíma chvilkama během psaní scénáře (houdiniovský útěk M, záchytná síť apod.). Mistr Mendes se ale každopádně ani napodruhé neutnul, furt z toho totiž cítím tu drsňáckou osudovost načrtnutou špinavým Skyfall, aneb 007 se dále vyvíjí skrze bolest a utrpení. Suma sumárum po kině velká spokojenost: kamerové přelety úžasné, akce patřičně syrová, hudba stylově rozmáchlá a gradující příběh zaujal. Teším se na druhou štaci. Hodně. ()
Nejdražší, nejdelší... a nejspíš nejunavenější. Nový Bond je po Skyfall hořkým zklamáním, které jde ještě o level dál v ohledávání psychologických, emocionálních a mytologických kořenů, ale bez reálného náboje a nasazení (i důvěryhodnosti). Prachy lítají oknem, strhující scény se ale nerodí - Bond pasivně korzuje vybydlenými lokacemi a tváří se, jak kdyby prožíval nejvypjatější shakespearovské drámo, tváří v tvář tuctovým nástrahám a nevýraznému záporákovi ale přichází jen s mdlou pračkou na peníze. ()
║Rozpočet $245miliónov║Tržby USA $200,074,175 ║Tržby Celosvetovo $880,674,175▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $23,827,672║ Tržby za predaj DVD v USA $12,660,218║ režisér Sam Mendes sa o kúščik polepšil a citeľnejšie je jeho ďalší Bond obratnejší aspoň po tej akčnej stránke, ktorú velebím, dokonca sa priblížil k lesku Casino Royale, aj keď dejovo to už ani nemá moc čím prekvapiť, lebo mi to príde vo viacerých ohľadoch len ako vylepšení niekdajší priemerný nezdar Quantum of Solace, tu mi ale sedí lepšia priamočiarosť, nie sú tu žiadne zbytočné dejové papračky, všetko tu je vysvetlené na rovinu, žiadne úseky čo by príbeh brzdili, takže na danú minutáž to odsýpa ako po masle, záporák Christoph Waltz správne chladný ale čakal by som trošku viac od neho než jeho papučkové pohodové premávanie, neukradol si tu tak rázne priestor ako to dokázal vo filmoch u Tarantina, veľkým plusom je minimum strihu pri akčných sekvenciách, čím vynikol vizuál od kameramana Hoyte Van Hoytema, no a tým pádom akčná stránka nadmieru vynikne a v podstate každá akčná etapa má čosi do seba má dravosť, adrenalín, výbušnosť, v tomto ohľade pomohlo aj nasadenie takmer nezničiteľného Dave Bautistu, ten je tam zarovno Danielom Craigom najvýraznejší, aj keď z jeho úst moc dialógov nevypadne, svoju úlohu likvidátora si zastal, k tomu nadmieru ladí aj hudobná zložka, tam sa prekonáva Thomas Newman, samozrejme že je tu čo to vytknúť lebo aj taký Bondov vzťah z Madeleine Swann(Léa Seydoux) nemá patričnú iskru ale ako celok film zapôsobil dosť dobre, kde technická stránka predčí tú príbehovú /videl v kine 2x: 85%/ ()
Galerie (186)
Zajímavosti (58)
- Příběh filmu není založen na žádné z knih o Bondovi (Daniel Craig), které napsal Ian Fleming. (Lucasion)
- Skupina Radiohead nahrála píseň "Spectre", která měla zaznít v úvodních titulcích. Píseň však byla odmítnuta, protože byla "příliš temná". Producenti se nakonec rozhodli pro skladbu "Writing's On the Wall" od Sama Smithe. Radiohead později 25. prosince 2015 zveřejnili svou píseň zdarma ke stažení na Soundcloudu. (Gavier)
- Název úvodní písně je "Writing's On The Wall". V bondovce Zlaté oko (1995) pronese Bond (Pierce Brosnan) v rozhovoru s Q (Desmond Llewelyn) po demonstraci výbušného pera na figuríně větu: "The writing's on the wall?" (Snake.Charmer)
Reklama