Režie:
Sam MendesKamera:
Hoyte van HoytemaHudba:
Thomas NewmanHrají:
Daniel Craig, Christoph Waltz, Léa Seydoux, Ralph Fiennes, Monica Bellucci, Ben Whishaw, Naomie Harris, Dave Bautista, Andrew Scott, Rory Kinnear (více)VOD (3)
Obsahy(2)
James Bond dostane záhadný odkaz z minulosti, který ho přivede na stopu známé zločinecké organizace. Postupně rozplétá složitou pavučinu lží, aby nakonec odhalil děsivou pravdu o SPECTRE. (Forum Film CZ)
Videa (14)
Recenze (1 449)
Vodkou a martini nasáklý papírový drak si zatančil v oku hurikánu, prolétl se ruinami i vznešenými nádvořími své bohaté minulosti, projevil nadhled ryze mooreovský a ačkoliv Aston Martin letěl do Tibery a Walther PPK do Temže, staromilským způsobem se vrátil ke své triviální podstatě. Když i reálný svět patří mocichtivým hlavonožcům a jejím chapadlům jako je pan Moriarty (vlastně C), není nic lepšího, než se upnout k iluzornímu světu, kde Bůh chránící své královny chodí zásadně ve smokingu.. Scházela mi Campbellem nastolená linie osudovosti (jediný „touching“ odchod byla Blofeldova číča a to ještě nevíme jistě) i Deakinsova ikonická vizualizace; stále stejně tančeným rakouským valčíkem naopak začínám být trochu přesycen. Zatímco sebevědomý Skyfall vyrostl až k nebi, Spectre se vrátil ke kořenům. Pořád se však dívám na jeden a tentýž strom, jehož každý další letokruh je přiblížením k věčnosti.. ()
Tak tohle bylo dlouhý jak cesta do Mukačeva a zpátky. Sam Mendes umí pracovat z obrazem to ano, ale pokud jde o jednotlivý scény zapoměl zřejmě na kouzelné slovíčko "stop" a tak Spectre působí zbytečně natahovaně. Osobnost hlavního padoucha, ale bohužel i bond girl je na úrovni papírovýho kelímku. Obě postavy jsou scénaristiky naprosto odfláklé, navíc Waltzova herecké invence je jen trapná kopie z Djanga a Panchartů. Profesionálně natočená rutina ze který jsem ještě teď nervozní jak klokan na trampolíně. EDIT 27.12. Už druhá změna názorů tento měsíc a navíc tady nad svým komentářem nevěřícně kroutím hlavou a říkám si, kterej kretén ho psal. Teď jsem dojel home projekci a zvedám na 5*. Je to neuvěřitelně komplexní a vyzrálý snímek, který umí vyprávět, trefuje se do citlivých míst, ale nebojí se ani velké a mistrovské akce a to co jsem tady napsal o Léa Seydoux, tak to už se nechápu vůbec, protože ta byla nejen prcatelná snad v každým záběru, ale po Evě Green snad jediná Bond Girl, která krom kukuč předváděla i herecký talent, za všechny jmenuji scénu s jejím otcem v TV a 007 na zemi. No dost možná je na čase zrevidovat svou bondí top. Zvedám ze 3* na 5*. ()
Tak nám to po čtvrté protřepali a místo elegantního nápoje naservírovali pěkný goulasch. Bond se bincá od rohu k rohu, máte z toho pocit, že si tvůrci jen plní povinnost dát poctu všem předchozím Bondovkám a potěšit akorát skalní fanoušky. Na diváky čekající další strhují nářez prostě tentokrát serou. Občas to i trikově působí jako tehdy s Connerym. A padouch Waltz je samozřejmě největším zklamáním. Strach z něj šel asi jako z babičinýho švestkovýho koláče. Prý největší padouch na světě. No, ha ha ha. To i ten Waltzův řádový nácek v Hanebných panchartech budil větší respekt. Směšné, opravdu. Dobře, je to jedna velká pocta a i já byl vlastně velmi potěšen, ale celkový dojem ze samostatného filmu není zrovna nejlepší. To už se mi víc líbilo Quantum of Poluce. ()
Nejdražší, nejdelší... a nejspíš nejunavenější. Nový Bond je po Skyfall hořkým zklamáním, které jde ještě o level dál v ohledávání psychologických, emocionálních a mytologických kořenů, ale bez reálného náboje a nasazení (i důvěryhodnosti). Prachy lítají oknem, strhující scény se ale nerodí - Bond pasivně korzuje vybydlenými lokacemi a tváří se, jak kdyby prožíval nejvypjatější shakespearovské drámo, tváří v tvář tuctovým nástrahám a nevýraznému záporákovi ale přichází jen s mdlou pračkou na peníze. ()
Bond James Bond. Vrátil se nám po čtyřiadvacáté a moje resumé? Vezmeme to od úvodu kam se vrátil tradiční Gunbarell. Samotná zahajující sekvence v Mexiku je vydařená i když nepřekoná tu úvodní ve Skyfallu. Pak bohužel přichází jedna ze dvou větších chyb který ten film má a to úvodní titulky, který sami o sobě nejsou nejhorší, ale co si budeme povídat ten song je katastrofa a upřímně řečeno u žádný jiný Bondovky jsem si tolik nepřál, aby ty titulky už skončily, ale ok nenechám si zkazit den teď už vesměs jenom samá pozitiva a Bondovské jistoty. Takže tempo filmu nikam nespěchá, ale ani mi nepřišlo, že to mělo 150 minut. Uznávám, že příběh není nikterak geniální a ten hlavní zvrat je jasný víceméně už na začátku, ale i tak se domnívám, že Spectre se podařilo parádně propojit děj z předchozími filmy až mě samotnýho překvapilo jak to do sebe všechno zapadlo. No a pokud se o Skyfallu říkalo, že je to Bondovka o Bondovkách, tak u Spectre to platí dvojnásob. Samozřejmě nemusí to sednout každýmu, ale ta brilantně propracovaná stylizace a totálně hluboký ponoření do Bondovskýho světa je tu fakt neskutečný, spousta trademarků, spousta odkazů na nejrůznější jiné Bondovky zkrátka hardcore fanoušek mýho kalibru z toho bude v sedmým nebi. Ano velmi specifická záležitost. Když to řeknu normální řečí tak je to takový nádherný a okázalý Bond fetiš který nás vezme na tu nejdražší cestu kolem světa a občas přihodí nějakou tu velice stylovou akci. Ano pravda uznávám akce je poskromnu a kdo od toho očekává intenzivní akční nálož, tak půjde domů z brekem, ale zase kdo chce je ochotný ponořit se do tohoto světa a vychutnat si Bondovské univerzum se vším co k tomu náleží si užije i tu akci. Tohle je prostě těžkotonážní mrda pro totální fajnšmekry. Když to řeknu z nadsázkou, tak skoro taková artová Bondovka dá se říct, ale zase se nebojte pěknou Bond Girl si v ní užijeme i Bond si s ní pořádně užije. V tomhle směru byl zase Skyfall trochu nedotažený. Co se druhého mínusu týče tak tím je hlavní záporák (Pozor mírný Spoiler) Waltz se na Bardema a jeho geniálního šílence ani na jiné záporáky nechytá ani náhodou a je nevýrazný až hanba a po pravdě i kdyby se víc snažil, tak prostě nemá co hrát, což je velká škoda, protože tenhle slabý šéf Spectre mě teda upřímně zklamal i když na druhou stranu je nefér mu vyčítat jak to tu činí někteří v komentech, že se záporák chová nelogicky. Ukažte mi nějakýho Bondovskýho záporáka co se chová logicky (!) Takže poučka, že film je tak dobrý jak dobrý je hlavní padouch se zase až tak zásadně neuplatňuje. Každopádně čekal jsem od něj víc. Oproti tomu souboj Craig vs Bautista je skutečná lahůdka a přeci jenom oproti Skyfallu kde to Bond dostal trochu zadarmo tady musí svést aspoň jeden nadupanej souboj. Takže abych to shrnul oproti téměř bezchybnému Skyfallu to pár much má a je to jako celek trochu slabší, ale nic co by mě rozhodilo. Po čtyřicetiletce vesměs odlehčených filmů a Craigově původně trochu temnejším a vážnějším pojetím se podařilo najít rozumný kompromis mezi těmito dvěma polohami agenta 007. Co říct na závěr? Mno film roku se sice nekoná, ale mluvit o zklamání rozhodně není na místě.80% () (méně) (více)
Galerie (186)
Zajímavosti (58)
- Na režisérský post byl zvažován Christopher Nolan, který prý vždy snil o natočení filmu o agentovi 007. (vyfuk)
- V březnu 2015 se spekulovalo, že o píseň k filmu se postarala zpěvačka Paloma Faith. Ta v březnu opravdu nahrála v relativní tajnosti skladbu v nahrávacím studiu v Los Angeles, krátce poté, co se stala nejlepší britskou zpěvačkou roku na Brit Awards. Faith se netajila tím, že by píseň pro bondovku ráda nazpívala. Nakonec v rozhovoru prozradila, že ji kontaktovali sami tvůrci filmu, aby jí řekli, že píseň zpívat nebude. Onou tajně nahranou skladbou, jak se později ukázalo, byla píseň "The Crazy Ones" k filmu Už teď mi chybíš (2015) s Drew Barrymore a Toni Collette. (Patw)
- Monica Bellucci (Lucia) se v době uvedení filmu stala nejstarší "bond girl". (AnčaRambo)
Reklama