Reklama

Reklama

Spectre

  • Velká Británie Spectre (více)
Trailer 1
Velká Británie / USA, 2015, 148 min

Režie:

Sam Mendes

Hudba:

Thomas Newman

Hrají:

Daniel Craig, Christoph Waltz, Léa Seydoux, Ralph Fiennes, Monica Bellucci, Ben Whishaw, Naomie Harris, Dave Bautista, Andrew Scott, Rory Kinnear (více)
(další profese)

James Bond dostane záhadný odkaz z minulosti, který ho přivede na stopu známé zločinecké organizace. Postupně rozplétá složitou pavučinu lží, aby nakonec odhalil děsivou pravdu o SPECTRE. (Forum Film CZ)

Videa (14)

Trailer 1

Recenze (1 448)

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Tak nám to po čtvrté protřepali a místo elegantního nápoje naservírovali pěkný goulasch. Bond se bincá od rohu k rohu, máte z toho pocit, že si tvůrci jen plní povinnost dát poctu všem předchozím Bondovkám a potěšit akorát skalní fanoušky. Na diváky čekající další strhují nářez prostě tentokrát serou. Občas to i trikově působí jako tehdy s Connerym. A padouch Waltz je samozřejmě největším zklamáním. Strach z něj šel asi jako z babičinýho švestkovýho koláče. Prý největší padouch na světě. No, ha ha ha. To i ten Waltzův řádový nácek v Hanebných panchartech budil větší respekt. Směšné, opravdu. Dobře, je to jedna velká pocta a i já byl vlastně velmi potěšen, ale celkový dojem ze samostatného filmu není zrovna nejlepší. To už se mi víc líbilo Quantum of Poluce. ()

Morien odpad!

všechny recenze uživatele

Další babylonské zmatení žánrů, ó bóže. Mexiko bylo docela svůdné a navnazující, ale to, co přišlo potom, jako by byl úplně jiný film od o několik tříd horšího štábu. Včetně písňo-titulkové sekvence, z jejíž nevkusnosti mi bylo vysloveně trapně. Ale předně: Jestli ještě jednou uvidím film se starými špiony, který je o tom, že jsou staří a někdo jim vyčítá, že jsou staří a zbyteční, a oni jdou a dokážou, že nejsou, tak už něco vážně rozkopu. Další věc: Kdo to psal? Kdo to stříhal? Tempo je velmi antiklimaktické a dramatický oblouk neexistující. Když pominu fakt, že to, o co tam má jít, je strašně prázdné, recyklované a nepřekvapivé, tak je tam taková spousta balastu, který není ani sexy, ani efektní, ani efektivní, nic. Kdo potřebuje vidět dvacet vteřin chůze nějakou chodbou, než se někam dojde, kde se zase nic nestane? Já ne. Kdo potřebuje vidět honičku, ve které se ani nijak zvlášť nenahánějí, jenom prostě dělají smyky v prázdném Římě? Závěrečná "bitka" mezi C a M je tak zoufale amatérská, že mě ani nenapadají vhodně urážlivá přirovnání. Jakékoliv napojení mezi Craigem a Léou je za A. papírově chtěné (a fyzicky nepřítomné) a za B. vnitřně logicky nefunkční. Všechny ženské postavy jsou tak ploché a nelogické, že se mi ani nechce uvěřit, že si na ten film víc nestěžují feministky na Tumblr. Christoph Waltz je pro mě osobně jedním z nejpřeceňovanějších mužů Hollywoodu a tímhle Blofeldem mi to jenom dál potvrzuje. Koho to zajímá, že si hrál zamlada s Bondem na písečku, charismatického adversária přece nelze vytvořit pomocí tří nezáživných monologických scén a prohlášení, že vlastně může za všechno, co se dělo v minulých filmech, aniž by tyto doopravdy působily tak provázaně a promyšleně. Další šustění papírem, až mi z toho v uších zvoní. Ale největší tragédii vidím prostě v tom, jak se tvůrci snaží s vlastní domnělou archaičností bojovat zoufalým zmoderňováním a zrealističťováním všech věcí, na kterých vlastně nezáleží, ale strukturálně zůstávají u padesát let starých vyprávěcích struktur, které po takovém žánrovém obratu působí jako pěst na oko. V nerealistickém, nadsazeném špion-žánru let šedesátých může fungovat, že přiznaný agent dobrovolně přijede za hlavním záporákem, nechá se ubytovat u něj doma, obleče se do jeho šatů, napije se jeho chlastu a konverzuje o jeho soškách nebo meteoritech, kterými si řečený záporák rozhodl dané sídlo vyzdobit, a teprve potom si oba pokusí nafackovat raketama, ale v tomhle "ultrarealistickém" pojetí to působí směšně a neuměle. Produkce se systematicky zbavuje všeho, co bylo na Bondovi osobité, nenahrazuje to ničím nově rozpoznatelným a ani ten moderní kabátek neumí udělat tak kvalitně jako konkurenční špionské frančízy. A ještě mám potřebu na závěr zdůraznit, že Skyfall se mi líbil, v porovnáním s tímhle vlastně docela dost líbil. ()

Reklama

Cival 

všechny recenze uživatele

Nejdražší, nejdelší... a nejspíš nejunavenější. Nový Bond je po Skyfall hořkým zklamáním, které jde ještě o level dál v ohledávání psychologických, emocionálních a mytologických kořenů, ale bez reálného náboje a nasazení (i důvěryhodnosti). Prachy lítají oknem, strhující scény se ale nerodí - Bond pasivně korzuje vybydlenými lokacemi a tváří se, jak kdyby prožíval nejvypjatější shakespearovské drámo, tváří v tvář tuctovým nástrahám a nevýraznému záporákovi ale přichází jen s mdlou pračkou na peníze. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Není to tak temný jako Skyfall. Vlastně je to objektivně o dost slabší, jak Skyfall. Na druhou stranu, James Bond je tady jak chodící robot. Sejme každýho, kdo se na něj křivě podívá. Nic ho nezastaví a tím doslova myslím, že NIKDO. Počítejte tedy s tím, že je to tedy ještě horší...než obvykle. A k tomu hlásí o sto šest. I když v tom nejsou emoce, tak je v tom ta devadesátková vostrost starýho akčního hrdiny, kterou jsem snad v žádné jiné Bondovce s Danielem ještě neviděl. Škoda jen neskutečně ucajdané titulní skladby, která je otravná jak půlnoční déšť. Stejně tak ani dominantní nepřítel Christoph Waltz nebyl tak strašidelnej. Jediné silné plus je Léa Seydoux, která mi sem prostě sedla. Možná i proto, že už o ní vím delší dobu a hezky se na ní kouká. Trošku jiná Bondovka, ale v rámci starých dobrých akčňáren splnila můj dlouhou dobu chtěný sen. ()

tahit 

všechny recenze uživatele

Bond interesantně stárne, to ovšem neznamená, že by neměl tah na branku. Neboť akce nabité spádným dějem jsou explozivní podívanou. Žel nové neznamená vždy lepší. Vnějšně nadupané, černý humor nechybí, ale nemohu se vyhnout pocitu, že vnitřně už ne tak působivý. S ubíhajícími minutami se mi v hlavě začala honit myšlenka, že už mě to vlastně až tak moc nebaví. ()

Galerie (186)

Zajímavosti (58)

  • V březnu 2015 se spekulovalo, že o píseň k filmu se postarala zpěvačka Paloma Faith. Ta v březnu opravdu nahrála v relativní tajnosti skladbu v nahrávacím studiu v Los Angeles, krátce poté, co se stala nejlepší britskou zpěvačkou roku na Brit Awards. Faith se netajila tím, že by píseň pro bondovku ráda nazpívala. Nakonec v rozhovoru prozradila, že ji kontaktovali sami tvůrci filmu, aby jí řekli, že píseň zpívat nebude. Onou tajně nahranou skladbou, jak se později ukázalo, byla píseň "The Crazy Ones" k filmu Už teď mi chybíš (2015) s Drew Barrymore a Toni Collette. (Patw)
  • Tržby ze severoamerických kin činily 200,1 milionu amerických dolarů, součet těch celosvětových dosáhl 880,8 mil. (NIRO)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

31.12.2021

Přichází den, kdy se každoročně obracíme na nejoblíbenější uživatele, aby se nám svěřili se svými topkami 3 filmů (a případně 3 seriálů) uplynulého roku. Od loňska je navíc doplňují i vybraní… (více)

Kolik stála reklamní kampaň na nového Bonda?

Kolik stála reklamní kampaň na nového Bonda?

09.10.2021

Nové bondovce Není čas zemřít se v kinech daří. Snímek s loučícím se Danielem Craigem má z mezinárodních trhů už přes 120 milionů dolarů, po druhém víkendu míří přes 150 milionů, a americká premiéra… (více)

Bond s Venomem vládnou kinům

Bond s Venomem vládnou kinům

04.10.2021

Po delší době je zase radost sledovat týdenní box office žebříček. Do kin totiž vstoupila poslední bondovka s Danielem Craigem, dlouho odkládaný snímek Není čas zemřít, a producenti i kinaři si nyní… (více)

Dvojka Na nože nabírá Davea Bautistu

Dvojka Na nože nabírá Davea Bautistu

11.05.2021

Tak se zdá, že si dvojce herců ze Spectre Daniel Craig a Dave Bautista zopakují svoji spolupráci. Bautista se totiž čerstvě upsal pokračování detektivky Na nože Riana Johnsona od Netflixu. Režisér… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno