Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Komisaře Maigreta (Rudolf Hrušínský) navštíví pan Marton (Ota Sklenčka) a stěžuje si, že se ho jeho žena pokouší zabít. Sotva muž odejde, přijde paní Martonová (Jiřina Jirásková) a tvrdí, že její muž je přepracovaný a bojí se zbytečně. Maigret navštíví prokurátora (Vlastimil Fišar) a žádá ho o povolení, aby mohl začít podivný případ vyšetřovat. Jenže prokurátor Maigretovi vyšetřování zakazuje, a tak se musí pokusit Maigret pravdu vypátrat na vlastní pěst. (Snorlax)

(více)

Recenze (25)

Rabina 

všechny recenze uživatele

Promarněná příležitost! Skvělí čeští herci, výtečná předloha a bohužel neuvěřititelně blbá adaptace.  Režije je nijaká, plus několik rušivých střihů a  mikrofon v záběru. Maigret bez dýmky, dobrého pitiva a atmosféry. Ve srovnání s rozhlasovým provedením s Rudolfem Hrušinským jako Maigretem, působí tato filmová adaptace jako nepovedný vtip. Za Sklenčku a Hrušínského dvě hvězdy plus. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Minimum akce, velké detaily obličejů hereckých představitelů, rozhovory, které připomínají spíš rozhlasovou hru. Žádné přestřelky, dramatické zvraty, hysterické výlevy, překombinovaná rozuzlení. Jen obyčejná, nevzrušivá detektivka, které kraluje lehce znuděný Maigret alias Hrušínský. A samozřejmě také Jirásková, Hlaváčová a Sklenčka. Díky za taková obyčejná jen. ()

Reklama

sud 

všechny recenze uživatele

Zbytečně utahané a zbytečně krátké, přičemž skutečná zápletka přichází až v posledních dvaceti minutách. Na technické a vizuelní stránce se už hodně podepsal zub času (alespoň co se týče kopie, kterou jsem viděl). Ovšem hudba (šansony v podání Marie Laforêt) skvěle dotváří atmosféru a Rudolf Hrušínský je v roli Maigreta výborný. Už jenom to je důvod, proč tuto inscenaci vidět. 60%. ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

V pomerne slabej, dostupnej kvalite, sa to hodnotí ťažko. Hrušinský je borec. V úlohách rôznych inšpektorov, detektívov, žandárov, esembákov, vždy dokáže zahrať na tú správnu nôtu. Lenže táto varianta Maigreta ani z ďaleka nedisponuje takou kvalitou spracovania, ako napríklad séria krimi filmov: "Po stopách krve", "Vrah skrývá tvář", či "Strach". ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Tehdy ještě "nevyhraněný", či možná spíše režimem omezovaný režisér Tomáš Škrdlant (posledních 25 let výrazný český dokumentarista v oblasti sociologie, psychologie a pod.) natočil na počátku své kariéry i hranou televizní inscenaci podle francouzské předlohy. Neznám režisérovu další tvorbu, ale abych byl spravedlivý, zde se jedná o standardní TV detektivku, slušně natočenou, ale dle mého názoru nijak zvlášť nevyčnívající z tehdejšího průměru. Psychologie sem, psychologie tam, do transu mě nedostal ani Rudolf Hrušínský, jehož poklidní mlčenlivý pohled v kontrastu s morbidním příběhem (Spalovač mrtvol, Pasiáns, Po stopách krve) už v té době pomalu hraničil s recyklací :o). Víc než rovněž "recyklovaný" krimi příběh ze série Maigretovek upoutala francouzská hudební kulisa a Ota Sklenčka (zejména v dialozích s Maigretem), který bohužel už tolik prostoru nedostal. (65%) (Filmová výzva 2018 - Karlas) ()

Zajímavosti (1)

  • Kolejiště ve filmovém francouzském obchodním domě Louve, které provozuje Xaviér Marton (Ota Sklenčka), využívá výhradně modely velikosti H0 východoněmeckého výrobce PIKO (Sonneberg). (Robbi)

Reklama

Reklama