Reklama

Reklama

Pařížský inspektor Lognon je svědkem postřelení muže se slunečními brýlemi trojicí neznámých mužů. Zapamatuje si číslo jejich vozu, ale než stačí doběhnout pro pomoc, raněného odvezou jiní neznámí muži v jiném autě. Lognon zjišťuje, že auto střílících mužů patří majiteli amerického baru Pozzovi. Lognon přichází do Pozzova baru, aby ho vyslechl, ovšem Pozzo mu řekne, že auto bylo celou noc v garáži. Po odchodu je Lognon zadržen střílející trojicí, která ho zbije. Lognon se s případem svěří komisaři Maigretovi, kterého záležitost zaujme a vydává se do Pozzova baru sám. Zjišťuje, že přes čísla na pokladně komunikuje Pozzo s číšníky, kteří vydávají signály do bytu servírky Lily. Lognon s Maigretem přicházejí do Lilyina bytu a zjišťují, že Lilybyla milenkou jednoho z hledané trojice Billa Larnera. Ostatní dva hledaní se jmenují Charlie a Cicero. Maigret se vydává na americkou ambasádu za svým starým známým McDonaldem, zda by mu nepomohl poskytnout informace o hledaných mužích, ale McDonald pro zatím nic neví. Na Nábřeží zlatníků zatím zavolá neznámá žena z malého hotelu. Když se Maigret vydává za ní, nachází ji v pokoji mrtvou. Zjišťuje, že se jedná o jistou paní Curtisovou, která zde měla žít s manželem neustále nosícím černé brýle... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (46)

hrona 

všechny recenze uživatele

Zatím co v případě prvního příběhu, Maigret nakladl past opravdu hodně vysoko, v tomto spíše špionážním díle, děj malinko zaostává. Každopádně dvě věci jsou nenahraditelné, a to jest 1. hlavní představitel Pan Gabin je naprosto úžasný. Škoda, že s ním nebylo natočeno více dílů 2. Neopakovatelná atmosféra kulis, představující Paříž a předměstí . ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Nejslabší ze tří dílů s Maigretem. Přest pořád solidní. Fascinující je název filmu, který vůbec nesedí s osobností Maigreta v podání Jean Gabina. Komisař je tu totiž naprosto v pohodě, v klidu, prochází si dějem, sem tam si dá s grácií sobě vlastní pivo a nakonec případ vyšetří tak hladce, jako když nůž projde máslem. ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Známý komisař, který má v hlavě podrobnou mapu Paříže, začne vidět rudě až ke konci. A dle mého to není kvůli drzosti italo-amerických gangsterů, ulhaným svědkům, diplomatickým incidentům a imunitě chránící bídáky. Stačí se podívat na Bertrandka, který dráždil i komisaře Juvea a je jasné, že s tímhle materiálem se pracuje velmi těžce a je potřeba k němu projevovat shovívavost stejně jako k amatérským zločincům.. Gabin, přikrajující si chapadlo organizovaného zločinu k načepovanému ležáku bez pěny, je bezpochyby dynamem vyrábějícím stejnosměrné charisma, jenže tady ho Grangier vyslal do případu, který nemá sebevědomí a s potenciálem neo-noiru jen tak koketuje.. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Komisař Maigret ve skutečnosti nezuří nebo minimálně svůj hněv dovede umně skrývat pod věčně zádumčivý tón s ironickým vtipem navrch. Ale vyšetřování včetně rozplétání a naplánoví akce jde mu výborně od ruky, pokaždé upoutá svou bystrostí, přesným smýšlením i milým nadhledem, Jean Gabin se pohybuje v této poloze s velkou grací jako doma a Michel Constantin jako hlavní záporák je tradičně rovněž klasa... Přestože většina filmu pojednává o policejním honu na zločineckou partu, kterou známe už od počátku, atmosféra těchto kriminálek v černobílém hávu na mě dýchá podmanivou atmosférou, že mě to stejně nenudilo, a já si Gabinova Maigreta ve společnosti rovněž schopných spoluhráčů užil i v posledním ze tří filmů. S odstupem času mě nejvíc překvapila dvojice pomocných vyšetřovatelů ve složení budoucího Funésova přihrávače Jacquese Dynama a představitela drsných záporáků Marcela Bozzuffiho na nezvykle kladné straně zákona v umírněné poloze. Konečně jsem film viděl i v originálním znění a tak jsem dodatečně ocenil i volbu autentické mnohojazyčnosti u vyjednávání mezi gangstery několika národností, kteří spolu mimo francouzštiny skutečně jednají anglicky i italsky. [85%] ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Přidávám společný komentář k filmům Komisař Maigret zuří a Maigret klade past, viděným bezprostředně po sobě. V obou případech mé hodnocení zásadně ovlivnil dabing, zatímco novější Komisař Maigret zuří s novým dabingem (Schánilec, 2003) je nudná záležitost typické krimi, která nemá pořádně o čem vyprávět, a na niž ihned zapomenete a není problém u ní opakovaně usnout, starší Maigret klade past s výborným Zlatomírem Vackem a celou dabing partou z ČST Brno je zábavný, veselý i napínavý (kombinace jadrného humoru, bodrého vyšetřovale a archaismů nejvíc připomene nejlepší příběhy rady Vacátka). Zase se ukazuje, že 50 let starý film nelze nadabovat v dnešní mluvě. Ty skvělé dialogy, dnes už nepoužívaná slovní spojení, slovní humor, to je vše, co se podařilo v původní úpravě a nepodařilo v nové. K nové jazykové úpravě filmu Komisař Maigret zuří bych ještě dodal, že film je tvořen původní stopou, ve které se mluví francouzsky, ale i někdy anglicky, Zatímco francouzské pasáže jsou předabovány částečním překrytím češtinou, anglické dialogy zůstaly nepřeloženy a film neobsahuje žádné titulky. ()

Galerie (23)

Zajímavosti (3)

  • Natáčelo se v pařížských ateliérech Billancourt a na lokacích po celém městě. (classic)
  • Počas premietania filmu v pražskom kine Metro zavraždil premietač 11 ročného chlapca. Vražda malého chlapca pobúrila celú vtedajšiu československú verejnosť. Vrah dostal trest smrti. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama