Reklama

Reklama

Když je biosféra Země zničena, většina lidí přesídlí do kosmu. Obydluje stísněné kosmické stanice. Jedinou nadějí je rajská planeta Rhea, která je od Země vzdálena pět světelných let. Příběh se odehrává v narezlém transportéru Kassandra, který míří ke stanici NR 42. Mladá lékařka Laura je jediná osoba v raketoplánu, která není ve stavu hibernace. Do vystřídání jí zbývají čtyři měsíce. Během denních hlídek v pustých chodbách začíná mít pocit, že není v raketě sama. Začíná hra na kočku a myš a představa se mísí s realitou. Co skrývají kontejnery ve skladu a "co" a nebo "kdo" je v raketě? (LIVINGDEAD)

(více)

Recenze (187)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Cože? Švýcarské sci-fi ? To musí být asi něco jako východoněmecké porno, nebo rumunský kung-fu film řekne si asi nejden divák. Já si tohle řekl taky, ale naštěstí mne to neodradilo od sledování. Námětově film sice není nijak originální, dá se říci že divák znalý sci-fi snímků kousek od toho všeho už někde někdy viděl dříve. Přesto nejde o žádnou vykrádačku. Švýcaři vše pojali po svém a velmi originálně. Ať už šlo o kosmické stanice, lodě samotné tak jejich výbavu. Transportér Kassandra byl super, úplně jsem cítil tu zimu v těch chodbách a hlavně v nákladovém prostoru. Lehce se mi vybavil Red Dwarf! :-). Musím říci, že mi sedly i ty neznámé tváře herců. Rhea byla nádherná, člověk úplně cítil ten kontrast mezi temným vesmírem, strašidelnými chodbami liduprázdného transportéru Kassandry a toho snového světa. Konec nabízí mnoho otázek a nejsem si jist, zda se hrdinové ve prospěch budoucnosti zachovali úplně správně, protože mít někdy pravdu z morálního hlediska nemusí nutně znamenat také přežití lidstva. A co je víc? Tohle bylo hodně milé překvapení! Vezmu-li navíc v potaz, že je tahle věc už 13 let stará, musím podotknout, že i co se týče vizuálu v HD kvalitě mne film nesmírně bavil!  Dávám za 3,5 ale že to dělali ty mistři čokolády, tak zaokrouhluji nahoru a dávám za 4 ředkvičky ze skleníku. * * * * ()

Ombak▼Penari 

všechny recenze uživatele

Pokud přivřeme oči nad poněkud předpotopními triky, tak je Cargo velmi zajímavou alternativou k ostatní produkci vesmírné scifi. Vizuálem je to celé takové "špinavé a rezavé", žádné supermoderní a vycíděné interiéry vesmírných lodí. Navíc, co ztrácí film na efektech a rozpočtu, to dohání zajímavou zápletkou a dobře vybudovanou atmosférou. Kvalitní nadprůměr. ()

Reklama

Phobia 

všechny recenze uživatele

Vítejte v budoucnosti: lidstvo přežívá ve stísněných podmínkách vesmírných stanic, protože matičku Zemi už největší škůdce stihnul učinit neobyvatelnou. Ale kdo má peníze nebo štěstí, toho čeká Rhea, vzdálený ráj kdesi v hlubinách kosmu. A možná je to celé úplně jinak, podstatné však je, že nesympatická dorota, pardon - doktorka, se chce dostat do onoho ráje a tak se nechá najmout na dlouhou cestu nákladní lodí. Prostor sdílí s několika málo dalšími nevábnými existencemi, ovšem osmiměsíční směny musí jednotliví členové posádky z nějakého záhadného důvodu odhákovat sami, zatímco zbytek osazenstva kryodříme. Divák se nesmí nechat mýlit vybavením lodi i posádky, co vypadá a funguje jako za krále Klacka I., dokladem technické vyspělosti je normální gravitace na celé palubě (co si budem povídat, přinejmenším kapitánovi nákladní kocábky by stav beztíže určitě docela vyhovoval;-)). Děj nepřináší nic nového, tempo příběhu je škobrtavé, pro sblížení s postavami bylo učiněno naprosté minimum (tedy lautr nic), logika byla rovněž uložena do slizu kryonádrže, přesto musím hodnotit lehkým nadprůměrem. Důvod je prostý: klasických scifáren se točí tragicky málo a každá, i ne zcela dobře zvládnutá kapička potěší. 61% ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,RHEA NENÍ RÁJ....“ /// Rozpadající se loď, posádka jak z Mexickýho kriminálu, k žrádlu amarouny (či něco Švýcarskýho) … tím chcu říct, že žádná snaha trumfnout Ridleyho. Je nutno dodat, že vo to tady ani nejde. Mám bejt napnutej, poslouchat zvuky – páč na tý lodi se děje něco nekalýho! Proč je mrtvej kapitán? Říká si ten chlap, že když tě budu šukat, tak tě nezabiju? Co to děcko? Hříčka pro šedou kůru mozkovou a snaha trochu pocuchat nervy. Nepotřebuju nabubřelost velkofilmu. Stačí mě, když maj co říct. Tři čtvrtiny (i víc) to funguje dost dobře. Líbí se mi to víc (aspoň co si pamatuju) než Moon. Pak přichází filozofický poselství a tady bych kapku tý nabubřelosti skousnul. Jestli máte rádi filmovou skromnost, komorní ,,Á“ a odpustíte menší (či větší?) nedostatky – celkem dobrá sci-fi. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Chystám se na cestu k Orthově mlhovině. 2.) Fandím láskám na jeden let. 3.) Thx za titule ,,DDrVostep“ a ,,iqtiqe“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ** ()

sona123 

všechny recenze uživatele

Sci-fi z vesmírné lodi, takových filmů je jako šafránu. Tady - a to je SPOILER - sice nejde o žádné vetřelce, ale i tak zde není o napětí nouzi. Pro milovníky žánru povinnost, i když film je sám o sobě skutečně průměrný. Na druhou stranu, je to možná můj první švýcarský film, první setkání tedy solidní. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (3)

  • Hned v první scéně filmu, kdy doktorka Portmannová (Anna-Katharina Schwabroh) posílá v roce 2267 z terminálu své sestře zprávu na Rheu, můžeme v pozadí kromě dětského pláče zřetelně slyšet, jak někdo hraje videohru. Zvuky jsou ale ve skutečnosti namíchány hned ze dvou videoher z platformy Nintendo Game Boy, konkrétně Super Mario Land a Tetris. Obě pocházejí z roku 1989. (curfew77)
  • Laura Portmann (Anna-Katharina Schwabroh) ošetřuje Samuelu Deckerovi ránu na hlavě, opouští místnost a na monitoru jsou dva chemické strukturové vzorce, přičemž ten větší je tetrahydrocannabinol (THC), menší amfetamin. (Adrai)
  • Na jedné z fotografií, které nachází Laura Portmann (Anna-Katharina Schwabroh) ve skrýši Klause Brucknera (Gilles Tschudi), je vidět, že byla vyfotografována před čtvrtým blokem jaderné elektrárny v Černobylu. (Adrai)

Reklama

Reklama