Reklama

Reklama

Když je biosféra Země zničena, většina lidí přesídlí do kosmu. Obydluje stísněné kosmické stanice. Jedinou nadějí je rajská planeta Rhea, která je od Země vzdálena pět světelných let. Příběh se odehrává v narezlém transportéru Kassandra, který míří ke stanici NR 42. Mladá lékařka Laura je jediná osoba v raketoplánu, která není ve stavu hibernace. Do vystřídání jí zbývají čtyři měsíce. Během denních hlídek v pustých chodbách začíná mít pocit, že není v raketě sama. Začíná hra na kočku a myš a představa se mísí s realitou. Co skrývají kontejnery ve skladu a "co" a nebo "kdo" je v raketě? (LIVINGDEAD)

(více)

Recenze (187)

alchac 

všechny recenze uživatele

Taková směsice Vetřelce bez vetřelce, Matrixu bez Šmída, Sexmise bez bobrů a buchvíčeho ještě. Čili nikterak invenční, ale kdyby to nebylo zejména ke konci tak maršmelounově přeslazené a současně vizuálně nepřívětivé (a to dílem proto, že se východní gastarbeitři málo činí při kultivaci germánského genofondu a dále též kvůlivá tomu, že i Karel Zeman by se svou technikou zdejší animované triky vytvořil nesrovnatelně lépe), byl by z toho velmi solidní průměr. ()

klerik 

všechny recenze uživatele

Švajčiari fakt prekvapili. Atmosferické sci-fi naplno využíva mrazivosť vesmírnej lode a po vizuálnej stránke dorovnáva naväčšie pecky žánru. Asi jedinou chybou je, že film nedokáže gradovať (britský SUNSHINE tak vyznieva omnoho gulervúckejšie). Jednotlivé scény sú fajn, ale film má takmer stále (hlavne v závere) rovnaké tempo. Napriek tomu, podmanivé... ()

Reklama

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Inteligentní sci-fi variace na platónovskou speleologii, což samo o sobě něják ultraoriginální není, ale pořád to stačí na dobrý film. Zde se více než kde jinde hodí popisek "Za málo peněz hodně muziky". Jednoduchý, ale precizní design, relativně nápaditá režie, dobří herci........... Scifíčko s decentním přesahem. Nepřepíše to sice dějiny filmu, ale ani to není nic pro blbce a popkorňáky. ()

ghatos 

všechny recenze uživatele

Hodně zapomenutá a podceněná sci-fi. Cargo není hloupý hollywoodský výplach. Švýcarský přemýšlivý styl sedí příběhu dobře. Zpracování vesmíru i lodi je na vysoké úrovni. Řeší se tam spoustu zásadních věcí (planety, lidé). Chtělo to buď delší stopáž nebo ještě jeden díl. V celkovém hodnocení jsem pozitivní, navíc je to vzácný typ snímku (promyšlená sci-fi). 70%. ()

harfuska 

všechny recenze uživatele

Tieto intergalaktické scifáky z budúcnosti, plné pojmov ako hibernácia, simulácia a pod., niesú mojím mozgom úplne vstrebateľné. Často mám problém pochopiť kam posádka letí, prečo tam letí, kde je zbytok civilizácie a čo má kto za lubom. Ale myslím, že v tomto prípade to nevedela ani sama posádka. Nielenže boli všetci zmätení, ale celý dej sa ťahal dosť pomaly, takže som mala pocit, že hibernujem s nimi. Oceňujem však chladnú a tajomnú atmosféru. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (3)

  • Hned v první scéně filmu, kdy doktorka Portmannová (Anna-Katharina Schwabroh) posílá v roce 2267 z terminálu své sestře zprávu na Rheu, můžeme v pozadí kromě dětského pláče zřetelně slyšet, jak někdo hraje videohru. Zvuky jsou ale ve skutečnosti namíchány hned ze dvou videoher z platformy Nintendo Game Boy, konkrétně Super Mario Land a Tetris. Obě pocházejí z roku 1989. (curfew77)
  • Laura Portmann (Anna-Katharina Schwabroh) ošetřuje Samuelu Deckerovi ránu na hlavě, opouští místnost a na monitoru jsou dva chemické strukturové vzorce, přičemž ten větší je tetrahydrocannabinol (THC), menší amfetamin. (Adrai)
  • Na jedné z fotografií, které nachází Laura Portmann (Anna-Katharina Schwabroh) ve skrýši Klause Brucknera (Gilles Tschudi), je vidět, že byla vyfotografována před čtvrtým blokem jaderné elektrárny v Černobylu. (Adrai)

Reklama

Reklama