Recenze (433)
Chaos (2001)
Nenápadný film so zaujímavou, ale stále aktuálnou zápletkou nútenej prostitúcie. Je tu moderná francúzska rodina, ktorej život je veľmi podivný a moslimská rodina, z ktorej pochádza hlavná hrdinka a jej život je pre nás ešte podivnejší. Postupne sa dozvedáme všetko o dramatickej Noeminej minulosti a vidíme premenu Helen na odvážnu samostatnú ženu, ktorá si už neidealizuje svoje manželstvo a nachádza si miesto v živote. Neprekážalo by mi, keby koniec filmu zostal otvorený. 70 %
Snídaně u Tiffanyho (1961)
Knižku mám rada od 15-tich rokov a film od prvého videnia. Môžem vidieť kedykoľvek .
Císařův slavík (1948)
Filmy pána Trnku sú krásne, bohužiaľ videla som to v angličtine, ktorej nerozumiem. Chcelo by to aspoň titulky.
Balada o Ize (2020) (TV film)
Iza mala zjavne problém pochopiť a prejaviť lásku komukoľvek. Prečo to tak bolo nám nikto nevysvetlil. Prvé manželstvo sa jej rozpadlo, hoci bývalý manžel bol zjavne dobrý človek a k súčasnému priateľovi sa tiež správala divne. Žiadna inteligentná žena by sa k matke nesprávala tak odťažito ako Iza. A pripraviť ju aj o domáceho miláčika, to už bol vrchol.
Stárnoucí gigolo (2013)
Výborná hudba, Vanessa Paradis, John Turturro, kľudne môžem vidieť aj 2x. Hoci je to skôr úsmevná komédia, pri ktorej sa nebudete chytať za brucho. Vanessa mi tu svojou hrou pripomínala Catherinu Deneuve a s Turturrom boli výborná dvojka.
Tlačit rukama (1991)
Od prvých záberov som tušila, že film sa mi bude páčiť. Vzťah otca a syna a ich spolužitie v malom byte. Hoci sa pán Chu veľmi snažil aby neprekážal, nevesta s ním nevedela nájsť spoločnú reč. Tiež americký spôsob života, bol pre starého Číňana nestráviteľný, návrat do Číny však už neprichádzal do úvahy. Rozhodnutie pána Chu, osamostatniť sa a dať mladým priestor som ocenila, aj oplakala. Scény, ktoré sa mi páčili : 1) Úvodná 10 minútová bez slov, kde pán Chu cvičil Tai chi. 2) Keď pán Chu dotykom odhalil nevestinu chorobu. 3) Ako sa pán Chu zdôveril synovi, prečo sa nikdy nedokázal pozrieť na fotku mŕtvej manželky. 4) Keď spolu s nevestou upratoval neporiadok, ktorý spôsobil jeho syn. 5) Záber na pána Chu, umývajúceho riady v reštaurácii. A neustále ma udivovala jeho pokora a dobrota.
Naše malá sestra (2015)
To sú tie pohladenia pre dušu, ktoré občas potrebujeme. Úžasný vzťah troch sestier s najmladšou, nevlastnou. Každodenné radosti aj starosti, bez hádok a podrazov. Príjemná hudba a kvitnúce sakury nemôžu chýbať.
Skleněné peklo (1974)
Tak ako nestarnú niektoré hviezdy, nestarne ani tento film. Vidieť spolu mužného Steva McQueena a príťažlivého Paula Newmana je zážitok. 3 hodiny? To vážne? Veľmi dobre strávený čas aj po päťdesiatich rokoch od vzniku filmu.
Náhlé bohatství chudáků z Kombachu (1971) (TV film)
Potvrdilo sa, že počúvať vnútorný hlas sa oplatí a čo sa zle začína, ešte horšie sa končí a tiež že chudák bude vždy chudákom. Najzaujímavejšie pre mňa bolo správanie sa zlodejov na výsluchu a vo väzení. Niekto s pokorou a niekto s hnevom a vzdorom voči moci, voči spoločnosti, voči cirkvi. Beznadejný smutný príbeh, stačilo mi vidieť raz.
Černobylská katastrofa (2022) (seriál)
Po takmer štyridsiatich rokoch je ťažké nájsť niečo, čo sme o Černobyľskej tragédii ešte nevideli, alebo nepočuli. Ale napriek tomu si každý nový dokument rada pozriem.