Zajímavosti k filmům (3 928)
Komisař Clouseau na stopě (1964)
Na konci filmu, když se postavy dohadují o tom, kdo s kým měl poměr, se Peter Sellers (Clouseau) podívá přímo do kamery a prolomí tzv. čtvrtou stěnu, což je symbolické pojmenování situace, kdy je stanovená linka mezi publikem (potažmo lidským okem z pohledu diváků) a představením.
Komisař Clouseau na stopě (1964)
Film měl být původně uveden do kin kolem Vánoc, ale po vlně prvních pozitivních ohlasů se studio rozhodlo přesunout premiéru na léto.
Komisař Clouseau na stopě (1964)
Peter Sellers (Clouseau) ve filmu řídí své osobní auto Mini Cooper, které po natáčení daroval Blakeu Edwardsovi.
Komisař Clouseau na stopě (1964)
Elke Sommer měla podepsanou smlouvu na účinkování ve dvou německých filmech, když se dozvěděla, že získala roli Marie. Nakonec se rozhodla použít 100 000 amerických dolarů ze svého honoráře, aby se vykoupila ze svých závazků, a podepsala tříletou smlouvu se studiem MGM.
Komisař Clouseau na stopě (1964)
George Sanders (Benjamin Ballon) měl úmluvu se štábem, že pokaždé, když se někdo zasměje způsobu, jakým Peter Sellers (Clouseau) komolí slova, musí daná osoba dát jednu libru do prasátka. Na konci natáčení štáb prasátko rozbil a daroval 200 liber chudému farmáři, který žil nedaleko místa, kde se film natáčel.
Komisař Clouseau na stopě (1964)
Blake Edwards prozradil, že Peter Sellers se týden po začátku natáčení beze slova vypařil, aniž by dal komukoli vědět kam. Když se vrátil s tím, že byl na dovolené, Edwards byl připraven ho vyhodit. Oba se nakonec udobřili a Sellers mu pověděl o podivném manažerovi hotelu s francouzským přízvukem. Tak se zrodil pověstný přízvuk Clouseaua se špatnou výslovností.
Fenomén (1996)
Filmové město je ve skutečnosti Auburn v Kalifornii.
Růžový panter (1963)
Pro scénu ve vaně použil štáb průmyslový pěnící prostředek, který způsobil hercům popáleniny po celém těle. Robert Wagner (George), který musel být ponořený po vodou, dokonce na čtyři týdny ztratil zrak.
Růžový panter (1963)
Blake Edwards a Peter Sellers trávili dlouhé hodiny hovory o postavě Clouseaua, aby přivedli k dokonalosti každý jeho pohyb, výraz a hlasový projev. Na place pak měl režisér k dispozici několik kamer, aby mohl zachytit jedinečnou improvizaci Sellerse.
Růžový panter (1963)
Animovaný Růžový panter z úvodních titulků byl vytvořen na podnět režiséra a scenáristy Blakea Edwardse. Producent David H. DePatie a animátor Friz Freleng se nakonec rozhodli ztělesnit stejnojmenný filmový drahokam a vytvořili několik stovek konceptů, než se shodli na jeho závěrečné, dnes již ikonické, podobě.
Zůstat naživu (1983)
V čase 01:22:20 se Sonny (Walter Matthau) brodí sněhem a má na nohou sněžnice. Když ale o pár sekund později nasedá na sáně, které táhne psí spřežení, sněžnice už nenosí a nejsou vidět ani na zemi.
Zůstat naživu (1983)
S nápadem na premisu filmu přišel producent William Sackheim poté, co se dozvěděl o survivalismu, což je ve zkratce hnutí jednotlivců, kteří se aktivně a systematicky připravují na stav nouze či mimořádné události.
Zůstat naživu (1983)
Do role Sonny Palusa (Walter Matthau) byl původně obsazen Joseph Bologna, který však opustil produkci dva týdny po první klapce kvůli „tvůrčím neshodám“.
Americký pouliční bojovník (1987)
Navzdory názvu se film odehrává v Orlandu, ne v Miami.
Americký pouliční bojovník (1987)
Originální negativ filmu byl zničen při řádění hurikánu Charley v roce 2004. Distribuční společnost Drafthouse Films musela film zrekonstruovat pomocí dostupných materiálů, což vysvětluje, proč jsou v některých částech filmu jasně viditelné artefakty a jindy je obraz čistý.
Americký pouliční bojovník (1987)
Většina herců byla studenty Y.K. Kima, který vlastnil řetězec škol taekwonda.
Americký pouliční bojovník (1987)
Všichni motorkáři ve filmu jsou skuteční a místo honoráře dostali zaplaceno pivem. Na premiéru jich přijelo několik stovek.
Americký pouliční bojovník (1987)
Film byl původně uveden do osmi kin v Orlandu. Y.K. Kim zaplatil milionovou produkci, reklamu a distribuci z vlastní kapsy.
Americký pouliční bojovník (1987)
Y.K. Kim byl svého času místní hvězdou a floridské úřady a policie mu tak umožnili filmovat kdekoliv bez povolení.
Americký pouliční bojovník (1987)
Policisté, kteří přijedou na místo bitky dvou gangů, jsou skuteční strážníci. Jeden z nich byl tak nervózní, že mířil pistolí přímo na srdce svého kolegy.