Oblíbení scenáristé (10)
Brilantní génius, jehož hry mohu sledovat/poslouchat/číst a koukat na jejich filmové adaptace, pořád a pořád......a pořád.
Švédský Ibsen. Byť (dle mého) poněkud krutější, jak k postavám, tak k divákům/posluchačům. Přesněji řečeno...nekompromisní. Dále, platí u něj to stejné, co jsem uvedl u pána nahoře.
David Lynch
Nejlepší filmy:
Mulholland Dr. (1999) (TV film)
Sloní muž (1980)
Modrý samet (1986)
Ingmar Bergman
Nejlepší filmy:
Scény z manželského života (1973)
Fanny a Alexandr (1982)
Sedmá pečeť (1957) - scénář, divadelní hra
Andrej Tarkovskij
Nejlepší filmy:
Andrej Rublev (1966)
Stalker (1979)
Oběť (1986)
David Cronenberg
Nejlepší filmy:
Moucha (1986)
M. Butterfly (1993)
Mrtvá zóna (1983)
Takovy autor a nema ani fotku. Supr vizitka, csfd.
Mé milované Psycho II, Child´s Play, Langoliers Stephena Kinga, nebo třeba 1 episoda z Masters of Horror. Tenhle pán umí a jeho styl mi rozhodně sedí. Až na tu poněkud přeceňovanou upířinu.
John Carpenter
Nejlepší filmy:
Halloween (1978)
Přepadení 13. okrsku (1976)
Halloween II (1981)
Logan... BR 2049...comicsy: mj. Supergirl new52 a BR 2019. Bravo.