Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Dokumentární
  • Pohádka
  • Animovaný

Recenze (6 717)

plakát

Stockholmský syndrom (2018) 

Tvůrci měli štěstí, že i při té nudě, která ze snímku nakonec čiší si přivedli dobré obsazení, což přece jen povyšuje film na trochu lepší. Noomi Rapace je pro mě takový příjemný úkaz, jelikož jí stále vidím jako Lisbeth Salander. Já viděl stejnojmenný dokument a nějak nemám pocit, že měl tenhle film ještě víc co říct. Ovšem film vznikl před dokumentem. V něm alespoň promlouvali aktéři celé události. Zde na mě celkově nepůsobila atmosféra ani extra emoce. Těžko říct čím to bylo. Ale filmu prostě chybělo něco víc, nějaká přidaná hodnota.

plakát

Velká vlaková loupež (2013) (TV film) 

Další z velkých vlakových loupeží, která Anglii postihla. Mezi těmi většími rozhodně nebyla první. Snímek je zajímavý nejen obsazením, ale i jasným rozdělením. Nabízí totiž dva pohledy. První z hlediska přípravy a samotného provedení. Druhý pohled tvoří vyšetřování. Jenže celé to vyprávění je takové strohé. Spíše jako bychom sledovali hraný dokument o případu. Faktem je, že tresty byly vysoké, ale s tím musí každý pachatel počítat, následné stížnosti na výši trestu jsou trochu trapné.

plakát

Jestli jednou odejdu (1985) (TV film) 

Film má být komedií, ale to jsem jaksi nepostřehl. Možná spíš až v závěru, kdy se P. Zedníček ukryje v sauně a do toho přichází Císler a posléze manžel. Celá inscenace na mě ale působí trochu nevěrohodně. Poté co manželka odejde se rodina ani nijak zvlášť nesnaží dostat ji zpět. Naopak postava R. Brzobohatého příliš okatě balí kolegyni své manželky a dokonce přijede až na chatu. Helena si za nastalou situaci může vlastně tak trochu sama. Kdyby se s manželem dohodli na tom, že jejich potomci jsou už velcí klacci a měli by mít nějaké domácí povinnosti, bylo by vše vyřešeno šmahem. Nemluvě o manželi, který také nevyvíjí aktivitu. Zajímavé je, že těch filmů s podobnou tématikou bylo víc. Žena, ač zaměstnaná se stará především o domácnost. Muž, taktéž pracující nemusí prakticky dělat nic stejně jako děti. Hlavně, že se ale všichni cítí jako intelektuální rodina. Role v socialismu byly jasně dané, ale sem tam se našla nějaké filmová hrdina, která se tomuto osudu chtěla vzepřít. Zřejmě to bylo dost žhavé téma doby.

plakát

Krtek a medicína (1987) 

Asi bych čekal, že cestování kolem světa dostane svou vlastní formu a nebude navázáno zrovna na hledání Heřmánku. Byl to teda kvaltovní oblet a Krtek během něj konečně poznal i jiného zástupce svého druhu nebo robota. Na druhé straně bych asi netušil, jak mám malé vysvětlit, že rybář rozřeže rybě břicho. To je na pohádku drsné...

plakát

Takové krásné šaty (2018) 

Jasně, ve světě hororů už vraždilo kde co - panenka, klaun atd. Proč ne šaty. Bohužel princip toho, co se v obchodním domě vlastně odehrávalo a jaký to mělo základ mi jaksi unikl. Tím spíš, že to celé mělo ještě podtón fascinace figurínami, což mi evokovalo snímek Maniak. Jinak se děj ubíral větším počtem směrů a celé se to zase slívalo podivným způsobem dohromady. A to celé bylo zabaleno v úhledném obalu sexuálního napětí a zvrácenosti. Samozřejmě oceňuji cit pro detail a zajímavou kameru, stejně jako kostýmy, ale k čemu to, když dvě hodiny jsou prostě moc a dohromady film hraje jako mírně rozladěný orchestr. A tak jsem se alespoň dozvěděl, že Člověče,  nezlob se není jen česká hra, jak jsem si doposud myslel.

plakát

Quillerovo memorandum (1966) 

Tak to vypadá, že ve více zemích se nechtěli smířit s nacistickou porážkou. A asi nepřekvapí, že po Německu to byla i Itálie. Narážím samozřejmě na nedávno hodnocený film Salamandr. Těch, kteří chtěli návrat starých časů asi nebylo málo. A to i když se Německo rozdělilo. Za nejvíc podivné ale považuji fakt, že agent Quiller není rozhodně žádný špičkový agent. V jeho prospěch hraje hlavně štěstí a náhoda. Jinak se mu vlastně ani moc nedaří. S tím souvisí i to, pořádné akce tu mnoho není. Trošku bezradně působí i scénář, který se nejprve motá v kruhu, aby nakonec vyrazil prudce vpřed tou nejsnadnější cestou.

plakát

Stopa do minulosti (2018) 

Dost rychle byl tento film natočen a tomu odpovídá i výsledek. Muž je utečen z vězení a dostane prášky, které svět ještě neviděl. Na základě toho si vzpomene, kam ukryl prašule. A může se jít na vyzvednutí a to se nelíbí těm, kteří by na ně také měli zálusk. To je tak v kostce vše, rozvrstveno do dvaadevadesáti minut. Akce a přestřelky se divák dočká až na konci, jinak nuda a nic moc. Film spíše připomíná epizodu nějakého seriálu, klidně bych to viděl jako Walker, Texas Ranger.

plakát

Vedlejší produkt (2024) (seriál) 

Seriálů z Ostravy přibývá jak hub po dešti a co léta nešlo, jde najednou jako po másle. V jednu chvíli vysílala Čt tři série/seriály z našeho regionu naráz. Dost mě překvapilo, že hlavní případ je inspirován skutečnou událostí, škoda, že se o ní nedozvíme víc. Třídílná série je kvalitně obsazená a stejně řemeslně i natočená. Do poslední chvíle není jasné, jak to celé dopadne. Bohužel je to jen další příklad toho, jak justice obecně zkrátka ani v 21. století nemůže postihnout všechny, i kdyby stokrát chtěla. Stejně tak znovu a znovu vidíme, že oproti běžným kriminálkám, kde jde všechno a hned, je to v reálu úplně jinak. Policisté mají stále obtížnější práci s dokazováním a pomalu je zázrak, když pachatele dokážou usvědčit a zákony a pravidla jim v tom nebrání. Není to klišé, když se řekne, že pachatelé mají větší práva než oběti a vyšetřovatelé, kdyby leckdy měli postupovat pouze v zákonných mezích by možná objasnili menší počet zločinů.

plakát

Amsterdam v ohrožení (2020) (TV film) 

Holanďané mohou  jít dalším přímořským státům a městům příkladem. Podobné problémy řeší, nebo řešit budou, i další metropole. Nejznámější město bojující s podobným problémem jsou Benátky. Nizozemsko to vyřešilo kvalitně, ale de facto jen odložilo problém na dalších pár desetiletí. Dalším generacím ani tohle stačit nebude. Tím víc mě fascinuje, že ani v případě tak ne nevýznamného státu nedojde k hlasitějšímu volání po debatě, diskuzi a především řešení, které by globální oteplování zmírnilo. Nyní už totiž víme, že zastavit nelze, na to je příliš pozdě. Ale člověk, jak i historie dokázala mnohokrát, je prostě jen hlupák, který klidně řeže větev na níž stojí a místo, aby s tím přestal, začne vymýšlet na co dopadnout až začne padat.

plakát

Krtek ve snu (1984) 

Jak technický svět máme a kam v pokroku zašel? Bez čeho už si nedokážeme představit život? To řeší jeden z delších dílů o Krtkovi. Faktem je, že logiku mi některé sekvence vůbec nedávají. Ale nejvíc mě dostal nahý chlap s ochlupením mezi nohama. Ne, to opravdu není díl pro děti. Spíše to působí jako silvestrovská groteska s Krtkem v hlavní roli.