Oblíbené filmy (10)
Velká ryba (2003)
Černá labuť (2010)
Výborná analýza (v angličtině) zde: http://eleusis-walks.livejournal.com/55641.html
Snídaňový klub (1985)
Smažená zelená rajčata (1991)
Nadmíru příjemný a pozitivní snímek, který po shlédnutím musím zařadit mezi své oblíbené a podobně laděné filmy jako je méně známá Antonia či Harold a Maude. Vypořádává se hned z několika bolístkami 20., 30. i 80. let, více či méně subtilní formou, plně utvrzuje mé přesvědčení o hereckých kvalitách Mary-Louise Parker, Kathy Bates a Jessicy Tandy a musím zatleskat i poslední představitelce hlavní role, Mary Stuart Masterson, kterou vidím poprvé. A jako velké fanynce seriálu Six Feet Under/Odpočívej v pokoji se mi líbí, jak se postava Kathy Bates ve Smažených zelených rajčatech, Evelyn, dokáže pomocí postav Ninny, Idgie a Ruth osvobodit ze stereotypů svého života a ve SFU je to zase její postava, Bettina, která pomáhá osvobodit postavu Ruth Fisherové. Kruh života. ;-)
Harold a Maude (1971)
Hodiny (2002)
Labyrint (1986)
Jeden z filmů mého dětství a navzdory "horší" technice působivý fantasy snímek (který jsem s chutí shlédla i po letech). Kdysi jsem dokonce chtěla zorganizovat své okolí, abychom si zahráli a natočili vlastní Labyrint: pro sebe jsem si zabrala roli (tenkrát bezejmenného) Davida Bowieho, už proto, že zde zpívá, a hlavně pro ty jeho vlasy. :-) Bohužel z nápadu sešlo, ale Labyrint mám ráda dodnes.
Legenda o Mulan (1998)
Na vlásku (2010)
Zahrada (1995)
Překrásné! Ohromující! Briliantní! Snímek, který mě okouzlil o to víc, že má očekávání byla téměř nulová (film, o němž jsem v životě neslyšela a zrovna ho, když už nic jiného, dávají v televizi; komedie o "třicátníkovi Jakubovi, na kterého se začne valit jeden problém za druhým"). A pak jsem se nestačila divit. Nerada z toho množství vyzdvihuji jediný okamžik, ale ve scéně s mraveništěm jsem již byla lapena. Z nulových očekávání se vyklubal nezapomenutelný zážitek, který se okamžitě usídlil v mé top desítce. Som strom.