Recenze (99)
Limonádový Joe aneb Koňská opera (1964)
Po 3. projekci již řadím Limonádového Joe jako jeden z mých nejoblíbenějších českých filmů a jako jeden z mála na který bych se mohl dívat pořád a nezevšedněl by mi. Krásná komediální klasika s nezapomenutelným Milošem Kopeckým alias Hogem Fogem.
VALL-I (2008)
Zápletka se hodí spíš pro krátkometrážní zpracování, nicméně oceňuji tvůrce, že si troufli Wall-iho natočit a musím říct, že jsem z tohoto filmu, ve kterém se skoro nemluví, byl na začátku trošku v rozpacích, nicméně nakonec se mi to docela líbilo,určitě to ale není animák, který bych si v nejbližší době měl pouštět znova. Slušná oddychovka a nic víc. / 70%
Toy Story 3: Příběh hraček (2010)
Říkal jsem si, že by asi bylo lepší po dobré dvojce už netočit další díl, ale tvůrci trojky mi ukázali, že jsem se šeredně pletl. Tento animák je nejlepším dílem z série a taky jeden z nejlepších animáků vůbec. Oscarová nominace za scénář naprosto zasloužená. / 95%
Baron Prášil (1961)
Tento film na mě sice nezapůsobil tolik jako Cesta do pravěku nebo Vynález zkázy, nicméně musím říct, že toto je opravdu výborné dílo, Zeman do něj vložil asi nejvíc fantazie, ze všech svých děl a když pomyslím, že tehdy ještě nikdo do vesmíru neodcestoval, tak před ním musím smeknout. Karel Zeman je opravdu geniální režisér a Miloš Kopecký v hlavní roli je podtrhuje už tak výborný film. Maximální hodnocení sice nedám, ale myslím, že po dalších projekcích bych se i k tomu mohl přiklonit.
Ucho (1970)
Hodně temný, tíživý, neustále gradující thriller ukazující dobu komunismu u nás. Myslím, že právě tohle jsou životní role Bohdalové i Brzobohatého a nejspíš i životní počin režiséra Kachyni, snímek patří určitě mezi naše nejlepší a nejodvážnější. Toto si určitě někdy zopakuji.
Pro pár dolarů navíc (1965)
Podle mě o třídu lepší než jednička, mnohem poutavější a navíc doplněné o Van Cleefa. Hudba Morriconeho jako vždy výborná a to samé platí o hereckém výkonu Clinta Eastwooda. Jeden z nejlepších westernů vůbec.
Čistá duše (2001)
Jeden z nejlepších životopisních filmů vůbec, někteří tvrdí, že je to citová ždímačka, ale podle mě si tento film zaslouží být tak vysoko v žebříčku a tak je to i Oscarem za film roku. A Russell Crowe ? Ten předvedl ještě lepší výkon než v Gladiátorovi, je podivuhodné, že nezískal Oscara.
Pro hrst dolarů (1964)
Samozřejmě je to horší film než Hodný, zlý a ošklivý, ale i tak je to fajn western s příjemnou Morriconeho hudbou a výborným vyvrcholením.
Barry Lyndon (1975)
Kubrick opět nezklamal. Znova jsem jeho dílo zpolkl jako malinu i přes 3hodinovou stopáž a znova jsem byl nadšen jeho režií a zvraty v životě hlavního hrdiny Barryho Lyndona. 100%
Neúplatní (1987)
Po Kmotrovi nejlepší mafiánský film vůbec, opravdu zajímavý film se vším, co by měl gangsterský film obsahovat včetně Roberta De Nira, který hraje ve většině mafiánských filmů. V tomto díle musím vyzdvihnout hlavně skvělé výkony Conneryho a Costnera a výbornou De Palmovu režii. 100%