Recenze (99)
Requiem za sen (2000)
Není to dokonalý snímek. Chvílemi se zdá nezáživný. Za nekompromisní ztvárnění drogové závislosti, výborné herecké výkony, solidní režii a velmi dobře zakomponovanou hudbu si ale uznání zaslouží.
Vetřelec (1979)
Kdo by řekl, že film je starý přes 30 let let ? Parádní sci-fi hororová podívaná ani na chvilku nenudí aneb Ridley Scott na vrcholu svých režisérských sil, minimálně co se sci-fi týče. Snímek Věc, která je tematicky podobná Vetřelci, řadím výš, ale to je hlavně díky tomu, že je v něm více hororové atmosféry, což se dalo čekat, když jej natočil Carpenter - hororový mistr. /95%
Bezstarostná jízda (1969)
Na tehdejší dobu kultovní záležitost, dnes již dost ztrácí na tempu a chvílemi nudí. Slušná oddychovka.
Old Boy (2003)
Výborný, krutý a hlavně dobře propracovaný film s asijskou příchutí. Je to vlastně něco mezi Tarantinem ( krvavé momenty atd. ) a Fincherem ( záverečná pointa ), což je paráda, protože jejich tvorbu mám velmi rád a to je i důvod, proč si toho snímku vážím společně s filmem Ran zatím nejvíce z celé asijské filmografie.
Absolvent (1967)
Krásný romantická komedie, málokde se mi Dustin Hoffman líbil tak, jako tady. Vše navíc podtrhuje výborná hudba Simona a Gurfunkela, bez které bych si tento film asi nedovedl představit.
Smrtonosná past (1988)
Nesmrtelná klasika. Smrtonosná past je poprávu považována za jeden z nejlepších akčních filmů vůbec, když se řekne akční film, vybaví se mi právě Smrtonosná past. Bruce Willis a Alan Rickman jsou zde na vrcholu svých hereckých kariér.
Koyaanisqatsi (1982)
Výborný dokument o tom, jak si osvojujeme přírodu a jak ji ničíme špatným životním stylem, průmyslem atd. Na to, že je film absolutně bez dialogů jsem se vůbec nenudil a líbila se mi hudba a překrásné záběry jak na přírodu tak na naši populaci.
Warrior (2011)
Pro mě srdeční záležitost. Mám moc rád sportovní filmy a když v nich je tak skvělé obsazení jako tady, tak už je to teprv dobrá podívaná. A to co nám pan režisér přichystá v posledních minutách ? Při takovémhle dojemném závěru se prostě nemohu ubránit smršti emocí a nějaké té slzičce.
Adéla ještě nevečeřela (1978)
Oldřich Lipský znovu potvrzuje, že v žánru komedie je u nás ( pro mě možná i na světě ) naprosto nepřekonatelný. Není to sice Marečku, podejte mi pero !, ani Limonádový Joe, ale i tak tato parodie na detektivky dost pobaví a je stejně tak neokoukatelná, jako tyto 2 Lipského filmy. Těším se na další projekci a doufám, že třeba eventuelně časem budu moct přihodit další hvězdu, jako jsem to udělal i u Joeho.
Hitchcock (2012)
Jako příznivci Hitchcocka se mi to příliš nelíbilo a Hopkins jako Hitchcock mi tam neseděl už vůbec, každopádně je to ale příjemná oddychovka s neodolatelnou Scarlett Johansson a s několika dobrými momenty ( Například scéna, kdy si Hitchcock libuje před kinosálem v řevu diváků při projekci Psycha. ). Tento film o vzniku Psycha sice ničím nenadchne, ale ani neurazí, Hitchcock by si nicméně zasloužil o něco lepší poctu k jeho dílu, než je tento snímek.