Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Akční
  • Dobrodružný

Zajímavosti k filmům (96)

Umřít na lásku

Umřít na lásku (1971)

I přes úvodní titulek je film inspirován skutečnými událostmi. Mladík, který byl předlohou Gérarda (Bruno Pradal), dělal režisérovi Andrému Cayatteovi při několika natáčeních asistenta. [Zdroj: Annie Girardot: Horká krev: odchody a návraty]

V případě neštěstí

V případě neštěstí (1958)

S Brigitte Bardot si Jean Gabin rozuměl a líbila se mu, přestože byli tak rozdílní a klepy tvrdily pravý opak. Při prvním setkání ji prý řekl: „Slečno, mám rád velké ženy. Vy jste velká a tak Vás mám rád.“ [Zdroj: André Brunelin: Gabin]

V případě neštěstí

V případě neštěstí (1958)

V případě neštěstí byl jedním z filmů, u kterých si Jean Gabin nepřál, aby ho viděly jeho děti. Některé scény považoval za „nemorální". [Zdroj: André Brunelin: Gabin]

Umřít na lásku

Umřít na lásku (1971)

Snímek pro svůj skandální námět narážel během svého vzniku na odpor a odsuzování a po uvedení vyvolal řadu protichůdných reakcí. Ostře jej odsoudil např. i režisér François Truffaut.

Piti Piti Pa

Piti Piti Pa (1970)

Na choreografii tanečních výstupů se podílel tanečník Christor Georgiadis. Ve filmu si zahrál postavu Chrise, který Evansovi (Louis de Funés) píská ptáčky pro uklidnění.

Piti Piti Pa

Piti Piti Pa (1970)

Natáčení s malými dětmi bylo náročné. Nejlépe to s nimi uměl Louis de Funès, takže musel být přítomen jako chůva i při natáčení scén, ve kterých sám nevystupoval. (Zdroj: Patrick a Olivier Funèsovi: Louis de Funès).

Muž z Hongkongu

Muž z Hongkongu (1965)

Jean-Paul Belmondo (Arthur Lempereur) a Ursula Andress (Alexandrine Pinardel) se seznámili při natáčení právě tohoto filmu a sedm následujících let byli párem i v soukromí. Andress později řekla novinářům, že Belmondo ji okouzlil schopností ji rozesmát. (Zdroj: Philippe Durant: Belmondo).

Muž z Hongkongu

Muž z Hongkongu (1965)

Bylo to poprvé, co herci ze západu pracovali v Nepálu. Z města Patan byli někteří jeho obyvatelé kvůli natáčení na týden vystěhováni. (Zdroj: Philippe Durant: Belmondo).

Muž z Hongkongu

Muž z Hongkongu (1965)

Natáčení probíhalo téměř výhradně v exteriérech, v ateliéru vzniklo asi jen pět procent scén. Točilo se mj. v Káthmandú, Kuala Lumpur, Bombaji, Karáčí, Kalkatě, Hongkongu, malajské džungli a v Alpách. Natáčelo se od 5. ledna do 14. května 1965.

Mezi supy

Mezi supy (1964)

Mario Girotti (později Terence Hill) má v příběhu jen malý prostor, protože jeho role Bakera juniora byla do scénáře připsána na poslední chvíli. (Zdroj: kniha Karel Jordán: Tenkrát na Západě).

Bláznivý Petříček

Bláznivý Petříček (1965)

Film byl uveden do kin jako do osmnácti let nepřístupný, protože cenzoři usoudili, že z něj čiší duševní a morální rozvrat a mohl by nepříznivě působit na mládež. (Zdroj: kniha Philippe Durant: Belmondo).

Bláznivý Petříček

Bláznivý Petříček (1965)

Film se měl původně jmenovat Démon jedenácté hodiny. Jean-Luc Godard se předlohou Lionela Whitea inspiroval jen velmi volně a z příběhu poválečného gangstera Émila Buissona vytořil zcela jinou zápletku. (Zdroj: kniha Philippe Durant: Belmondo).

Žít a užít

Žít a užít (1967)

Annie Girardot (Catherine Colomb) prohlásila, že teprve filmem Žít a užít skutečně začala její kariéra. (Zdroj: A. Girardot: Horká krev, str. 87).

Divočina

Divočina (2014)

Reese Witherspoon si vybrala jako svou filmovou protagonistku skutečná Cheryl Strayed. Svou knihu jí poslala pět měsíců před vydáním, neboť byla přesvědčena, že jestli její osobu někdo dokáže ztvárnit, tak je to Reese.

Reklama