Recenze (1 926)
Dokonalý svět (1993)
Príjemný road movie s príjemnými hercami a výborným absurdným humorom. Cosťák ma prekvapil, že svoju rolu zvládol veľmi dobre.
Zlo mezi námi (2003)
Pekná švédska dráma s výrazným hlavným hrdinom. Zlo naservírované cez ponižovanie a šikanu. Avšak emočne ma snímok nechal chladným. Vzdor zlu je veľmi citeľný, avšak iba to je málo. Film aj napriek slabšiemu rozjazdu pekne gradoval, takže 4* sú na mieste.
Solaris (1972)
Dielko som nepochopil, napriek tomu ho oceňujem. Že stavia kľúčové otázky jedincovi i samotnej spoločnosti, že sa nebojí odvážne filozofovať a šahať na tie najnedotknuteľnejšie miesta. Ťažko prijímam Tarkovského dejovú rozvláčnost, no táto vecička mi z videných najmenej vadila. Áno, vďaka tej atmosfére! Pútavé aké zamyslenia a pocity vo vás vyvolá jedna dlhá stopa. Moja najobľúbenejšia je jednoznačne jazda na diaľnici s ladným pohybom kamery.
2001: Vesmírná odysea (1968)
Nadčasové, nádherné a geniálne dielo. Toľko precíznej roboty, ako je v tomto filme, sa len tak nevidí. Kubrick bol naozaj génius.
Apokalypsa (1979)
Pravdepodobne najťažší film čo som videl. Chce to byť filozofický opus, avšak naplno to cítiť až v závere. Nemôžem si pomocť, no Coppola režisérsky ničím neprekvapil, skrátka nezaujal. Legendou ostane úvodné snímanie zeleného ohnivého pekla a Sheena za tónov top songu od The Doors.
Výkupné (1996)
Šablónovitosť a bezduchý scenár potopili slušne obsadený film, protagonisti sa extra nenadreli, asi sami cítili, že to v celkovom zúčtovaní bude sóda.
Dekalog - Dekalog II (1990) (epizoda)
Je určite obtiažne spracovať tématiku 2. Božieho prikázania, lebo mnoho ľudí si pod ním predstavuje len to čo fakt vypovedajú konkrétne štyri slová. Avšak dá sa pochopiť aj ináč a Kieslowski to vo filme šikovne vystihuje iba raz. Nebol som spokojný s výkonom Bardiniho v roli lekára a vadil mi prílišný minimalizmus, teda skôr prílišný dôraz. Slabší kus Dekalógu.
Red (2010)
Akčák slušný, scenár priehľadný a akurát neveriacky krútim hlavou nad tým prečo Freeman, ktorý je pán herec, prijme takúto rolu a dáva sa takto zhovadiť. Podobne Mirren a Malkovich. Willis mi tam ako jediný pasuje. Jeho drsná kamenná tvár ma vždy dokáže pobaviť. Má štýl, no čo už.
Dech života (1987)
Čudný film s čudným Bondom. Treba však uznať, že Bratišku vykreslili parádne vo Viedni. Myslím na všemožné názvy v slovenčine, hlavne ma dostala električka do Karlovej Vsi. Ináč je príbeh po polke stopáže priehľadný a v druhej polovici kvôli slabej dramatizácii aj únavný.
Blbec k večeři (1998)
Komédia, ktorá poriadne graduje až v závere. Pre mňa nedostačujúce.