Reklama

Reklama

Blbec k večeři

  • Francie Le Dîner de cons (více)
Trailer 2

Nikdy se neptej, kdo je tu větší blb! Nakladatel Pierre Brochant má zvláštní druh zábavy. Jednou týdně se schází se svými přáteli na tzv. „Večeři blbců“. Každý má za úkol sehnat na večeři jednoho blbce. Čím větší blb, tím líp – o to větší bude zábava. Tentokrát se Pierrovi podařilo získat jakéhosi Francoise Pignona, který pracuje na berním úřadě. Jeho životní vášní je stavění různých objektů ze sirek. Má dokonce svůj katalog. Je nesnesitelně otravný a nekonečně přihlouplý. Jenže tentokrát to Pierrovi tak snadno neprojde. Při golfu mu vypoví záda, nemůže se ani hýbat a v tom přichází Pignon na večeři. Pierre si jen potřebuje pustit záznamník…, aby si společně s Pignonem vyslechl vzkaz o tom, že ho opouští žena. A tím začínají Pignonovy eskapády, které Pierra psychicky i fyzicky téměř zruinují... Vynikající situační komedii, jejíž divadelní verze byla uvedena i na našich jevištích, natočil „odborník na komedie“ režisér Francis Veber (Hračka, Kopyto, Otec a otec, Uprchlíci), který do hlavních rolí obsadil Jacquese Villereta, Thierryho Lhermitta a Daniela Prévosta. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (624)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Čekal jsem něco ve stylu Drž hubu! a také se mně něčeho takového dostalo. Film má ze začátku trochu pomalejší tempo, ale v okamžiku, kdy "blbec" pan Pignon vstoupí do bytu "chytráka" pana Brochanta, rozjede se opravdová a nefalšovaná komedie. Jacques Villeret je skutečně skvělý a pod taktovkou režiséra Vebera rozehrává výbornou podívanou (navíc se mi líbí i ten úkol pro diváka; zamyšlení se, kdo je vlastně blbcem). Zatím dávám 4*, ale třeba po další projekci ještě 1* přihodím. ()

ivishka 

všechny recenze uživatele

Začátek byl docela podivný až jsem se zase lekla, že se opět jedná o podivný francouzský film bez jakékoliv pointy jak to mají většinou frantíci v oblibě. Zatím se ale děj rozběhl a já se tomu celkem i zasmála. Dobré komediální a konverzační drama. Neurazí to a troufám si tvrdit, že by to bylo vtipné vidět i několikrát. ()

Reklama

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Vkusná a přitom toliko cynická komedie, jejíž kvality podtrhla nedozírná debilita amerického remaku. Vážně mám radost, že někdo dokáže natočit kvalitní film s naprosto amorálním námětem, v němž přesto soucítíte se všemi postavami a nemáte v závěru pachuť z povinného moralizování. Veberovky budou v mých očích patrně už navždy tím nejlepším, co Francie komediálnímu světu dala. Při scéně s představováním skutečné Marlene jsem se smál stylem retardovaného osla a doufal jsem, že to nikdy neskončí. Viděno nespočetněkrát. ()

MMR 

všechny recenze uživatele

Toto je pro mně komedie číslo 1. Tohle jen tak žádný film nepřekoná. Obrovská dávka humoru při jednom večeru, kdy si nakladatel Pierre Brochant pozve do domu největšího blbce na světě. Nejlepší jsou pro scény při telefonátech. Zbožňuju postavu Francoise Pignona ve všech komediích, ale tady je nejlepší. Nejjednoznačnější plné hodnocení, které jsem udělil. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Poctivý návrat k nesmerteľným starým francúzskym crazy komédiám s Funesom. Poteší najmä tým, že takýchto vtipných komédií vznikalo vo Francúzsku v dávnejšej minulosti mnoho, kdežto od istého obdobia sú vzácnosťou. Nie je to možno až taká pecka, ako som čakal, ale je to aspoň čistá nefalšovaná zábava, pri ktorej sa nahlas zasmejú aj najväčší suchári. Postavy sú nereálne, takého blbca by sme skutočne nikdy nenašli, ale o uveriteľnosť predsa v tomto žánri nikdy nešlo. Podobne som sa príjemne pobavil pri "modernej" francúzskej komédii už iba pri Drž hubu!. Takže pokiaľ je tá pre mňa najlepšou francúzskou komédiou tohto storočia, Blbec na večeru bude number one dekády predminulej. ()

Galerie (32)

Zajímavosti (13)

  • Doktor Sorbier (Christian Pereira) podá Pierru Brochantovi (Thierry Lhermitte) telefon, načež Pierre volá Pignona (Jacques Villeret). Telefon vyzvání, Pignon nezvedá a Pierre mezi tím mluví na doktora. Protože hovor nebere, zapne se záznamník s básničkou. Pierra to rozesměje, položí a vytočí číslo znova, aby si mohl básničku poslechnout i Sorbier. Tentokrát ale telefon u Pignona nezačne vůbec vyzvánět a přeskočí na záznamník rovnou. (Pepy)
  • V čase 19:30 leží na pohovce za vstávajícím Pignonem (Jacques Villeret) pytel s ledem, v čase 23:14 však pytel již na místě není. (Pepy)
  • Na začátku chytá letící bumerang pán s tmavými vlasy a bez brýlí. V dalších scénách už pokračuje starší prošedivělý s brýlemi. (Pepy)

Reklama

Reklama