Recenze (81)
Challenger: Poslední let (2020) (seriál)
Intímny pohľad do zákulisia prípravy na štart neslávne známeho Challengeru. Každá epizóda bola zaujímavá, poučná a dojemná. Akurát si človek uvedomí, že to, čo v Amerike považovali v osemdesiatych rokoch za progresívne (ženy na palube), sa v Rusku dialo o dve desaťročia skôr. Skvelý dokument, ktorý treba vidieť.
Naše Nataša (2016)
Natalia Oreiro bola pred 20 rokmi kultom aj v našich končinách. To, že masívne prerazí aj v Rusku, však nečakal asi nikto. Napríklad ja som si najprv myslela, že ide o dokument o imitátorke Natalie z východu, preto ma príliš nelákal. Po vzhliadnutí konštatujem, že Nashu Natashu sa oplatí vidieť. Nielen pre sentiment, ktorý iste vyvolá vo fanúšikoch a fanynkách Divokého anjela, ale aj pre poetiku, ktorú prináša cesta vlakom na turné nekonečne rozľahlou a chladnou krajinou, zábery na bohom zabudnuté miesta a všadeprítomných čeburaškov.
Město strachu: New York versus mafie (2020) (seriál)
Zaujímavá dokumentárna trilógia, ktorej by pristalo pomalšie tempo a výživnejšie spracovanie.
Šokující odhalení (2019)
Úvodných pár minút bolo v takom tempe, že som nestíhala sledovať, čo sa vlastne deje. Zvyšok plynul pomalšie, čo bolo - vzhľadom na počet postáv a zápletiek - fajn. Na Bombshell som sa tešila: filmov s tematikou sexuálneho obťažovania nie je nikdy dosť. No zostala som sklamaná. Hluché miesta, nedotiahnuté dialógy a celkové béčkové vyznenie. Pri takomto hviezdnom obsadení to pritom mohol byť výnimočný film.
Losers (2019) (seriál)
Výborný námet na sériu dokumentov o ľuďoch, ktorým nechýbal talent, ale šťastie. Diel o maratóncovi stratenom v púšti by zapadol aj do môjho obľúbeného seriálu Shouldn't Be Alive. Páči sa mi, že každá epizóda je iná, prekvapivá a zakaždým zaujímavá.
Mucho Mucho Amor: Legendární Walter Mercado (2020)
Netflix siaha po námete, ktorý nemožno nechať bez povšimnutia. Walter Mercado je zjav, ktorý v našich zemepisných šírkach nemá obdobu a ja váham, či je to dobre. Koho by nefascinoval príbeh o tom, ako si androgýnny astrológ s bizarným módnym vkusom získa srdce bigotnej a homofóbnej komunity Latinoameričanov?
Holky z Derry (2018) (seriál)
Toto je jednoducho klenot medzi teenage seriálmi a to aj napriek tomu, že pár dielov je tak trochu "o ničom". Zaznie asi každé vlastenecké, náboženské a rodové klišé. Postavy nemôžu byť viac nesympatické a otravné. Rýchlo si však uvedomíte, že práve preto ich máte radi. Diel o stretnutí s protestantskou chlapčenskou výpravou je dokonalý. Plusové body aj za skvelý soundtrack.
Shirley (2020)
Hororová poetika, nejednoznačnosť a pomalé tempo. Balansovanie na pomedzí žánrov. Shirley ma spočiatku nudila, potom iritovala a napokon pohltila. Od Jackson sa vraj učil aj Stephen King a mal na to veľmi dobré dôvody. Jej príbehy boli, na danú dobu, kontroverzné a také strašidelné, že po uverejnení jednej z jej poviedok v New York Times zaplavilo redakciu množstvo listov od pobúrených čitateľov/čitateliek. Josephine Decker si vybrala náročný materiál, no spracovala ho spôsobom, na ktorý by mohla byť Shirley Jackson právom pyšná. Ďalšie plusy: chémia medzi Moss a Young predčí aj vzťahové zápletky známejších filmových mužsko-ženských dvojíc. Záverečná scéna na útese mi pripomenula moju obľúbenú klasiku Thelma a Louise.
Jíst, meditovat, milovat (2010)
3 filmy v jednom, pričom ten prvý sa mi páčil najviac. Keď začali autobusy v Indii zvážať západných turistov do meditačného centra, mala som tej instantnej preduchovnelosti po krk.
Válka ve Vietnamu (2017) (seriál)
Jeden z najlepších a najpodrobnejších vojnových seriálov vôbec, na ktorý sa nedá prestať pozerať.