Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Zámožný velkostatkář Orlický (T. Pištěk) je po třech nevydařených manželstvích zapřisáhlým nepřítelem žen. Od všech svých zaměstnanců vyžaduje stejný postoj. Ani jeho synovec Ríša (R. Schránil), jenž žije na statku jako adjunkt, není výjimkou. Jenže Ríša se za strýcovými zády pravidelně stýká se sousedovic dcerou. Orlický brzy pojme podezření a rozhodne se, že přivede mladíka k rozumu. Proto mu opatří konkurenci. Pozve na statek jiného svého synovce, kabaretního zpěváka Ádu Bártů, který má diplom z hospodářské školy. O Ádově existenci měl Orlický dosud jen matné tušení, avšak vzpomněl si na něj díky jeho fotce v novinách. Orlický zatím netuší, že Áda je ve skutečnosti dívka (A. Mandlová), která jen vystupuje na jevišti v mužském kostýmu. A že se do Ríši zamiluje… (Česká televize)

(více)

Recenze (79)

zette 

všechny recenze uživatele

Film se silnym hereckym obsazenim a spoustou zajimavych postav. Je zde hodne vtipnych situaci, Mandlova je vyborna. Holka nebo kluk ma i celkem svizne tempo, po nastupu Slemrove ( jako herecku ji mam moc rad ) se ale dej zacina natahovat a zbytecne komplikovat, coz me hodnoceni bohuzel taha o patro nize. ()

Martrix 

všechny recenze uživatele

V biografii V. Slavínského se mmj. dočteme, že: "Většinou natáčel různé pokleslé, sentimentální a naivní filmy. U publika měly úspěch a proto byl producenty vyhledáván. Kritika mu často vyčítala stereotypní obsazování herců. I když byl kritiky kárán, že točí umělecky podprůměrně filmy a že se chce jen zalíbit nejprostšímu divákovi, jeho průkopnická a vývojářská úloha v začátcích českého filmu je neoddiskutovatelná... ." Vidíte a protože se lidé nijak zvlášť nezměnili; dnešní lidé jsou často stejně "prostí", jako diváci před sto lety, tak Slavinského komedie stále baví. Jistě by měl radost kdyby to věděl, protože ke konci života trpěl pocitem, že ho jeho publikum, kterému celý život sloužil, zradilo. Holka nebo kluk je kousek na který výše zmíněná definice přesně sedí. Nic složitého, závažného, žádný sociální přesah...čistá zábava. Situační komedie o hrátkách s identitou stojí především na hereckých výkonech. V tomto případě vyčnívá především Trégl, který mi svou uječeností občas nebýval po chuti, ale tady to hezky zafungovalo. Pro Adinu to musela být velmi vděčná role a chopila se jí se ctí. Ostatní herci...asi nejsem objektivní, ale já si ani nepamatuji nějaký film, kde bych mohl vedlejším rolím cokoliv vyčíst; herci jako Pištěk, Šlemrová, nebo i Schránil byli často předobrazy svých postav a nezřídka jim byly role psány na tělo. Takže jde o další Slavínskomedii, která nabízí jednoduchou zábavu; ideální pro mozkový reset po náročném týdnu. PS: Velmi by jí slušela divadelní prkna. ()

Reklama

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Zajímavé je, že Adina Mandlová, ač jinak nádherná žena, skutečně vhodně nalíčená vypadala místy jako kluk. Mě ale nejvíc bavil Václav Trégl . Jenže ten mě baví ve všech filmech. Jeho herecký projev byl prostě unikátní. Příběh samotný by nebyl špatný, kdyby se nekazil v závěru. Tam už totiž dostává nádech trapnosti a frašky, kdy se naprosto motá, kdo čemu vlastně věří a co tedy Ada Bártů je. Žel po právu je tenhle film jeden z těch zapomenutějších. Možná je to i kapánek přehnanou délkou. Jako zajímavost uvádím boxovací scénu. Když Ada přemluví boxera, aby se boxovali naposledy, tak ho ona udeří činkou a následně ji odhodí. Když ale blíž k ní přistoupí rodina, činka už v záběru - v místech, kam byla odhozena, není. ()

PKD 

všechny recenze uživatele

Komediální rovina filmu je výborná. Romantická rovina je otřesná. ,,Ádinko!...Ríšo!´´ Jedná se prosím o dospělé lidi. Přesněji,o osoby nad 5 let. Naprostá radost nad faktem,že zde geniální velký herec malých rolí (já vím,není malých rolí,jen malých herců),pan Trégl dostal snad nejvíc prostoru ze všech filmů s ním,co si tak vybavím. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Klasická převleková komedie v tradici cross dressů, tolik oblíbených ve 30. letech. Zatímco v Německu tento subžánr definovala proslavená hudební komedie Viktor a Viktorie, my jsme dotahovali s Lídou Baarovou, Hanou Vítovou a v neposlední řadě s Věrou Ferbasovou, na rozhraní německého a českého filmu tento styl ovládla samozřejmě i Anny Ondráková. Ve variantě s Adinou Mandlovou nechybí porce toho nejlepšího z domácí dílny Vladimíra Slavínského. Skvělé obsazení i těch nejmenších rolí, vtipné dialogy, nadsázka, dobové trendy a moderní pohled na tehdejší současnost. Holka nebo kluk? umě zpracovává i takové jevy, jako je jepičí sláva umělců Velké operety, popularita boxu i na venkově a kontrastní pohled na roli mladých žen ve společnosti. V tomto je skvělým kontrastem moderní Mandlové (sice s láskou k divadlu, přesto s praktickou školou) naivní Fanča Foltová (připravující se na roli matky nejméně 4 dětí). ()

Galerie (3)

Zajímavosti (6)

  • Přestože ve většině filmů byl zpěv Adiny Mandlové dabován, zde skutečně sama zpívá píseň "Dejte si radit". (Teres)
  • Premiéra proběhla 3. února 1939 v kinech Amerika a Juliš. (Cucina_Rc)

Reklama

Reklama