Režie:
Neill BlomkampKamera:
Trent OpalochHudba:
Hans ZimmerHrají:
Sharlto Copley, Dev Patel, Watkin Tudor Jones, Yo-Landi Visser, Jose Pablo Cantillo, Hugh Jackman, Sigourney Weaver, Brandon Auret, Johnny Selema (více)VOD (4)
Obsahy(3)
V nepříliš vzdálené budoucnosti dohlíží na dodržování pořádku mechanické policejní jednotky. Nyní se jim ale lidé začínají bránit. Když dojde k odcizení a přeprogramování jednoho z policejních droidů, stane se robot jménem Chappie vůbec prvním robotem se schopností samostatného myšlení a cítění. Jak se jeho existence stává v očích mocných stále větší hrozbou pro celé lidstvo, nezastaví se tito před ničím, aby vynutili zachování statu quo a zajistili, aby byl Chappie současně i posledním robotem svého druhu. (Falcon)
(více)Videa (8)
Recenze (1 037)
Konečně si Neill uklidnil kameramana a přestal z filmu dělat houpacího koně, protože za ty jeho předchozí filmy by si z hlediska houpací kamery zasloužil sešít koule dohromady a udělat z nich boxovací pytel pro kachny. Jenže když odstraníš plíseň ještě to samo o sobě neznamená vůni. Naštěstí má v sobě film složku, která mě chytla a to byl vývoj povah hlavních postav a jednoho roztomilýho pikslíka. Ty proměny byly udělány s naprostou lehkostí a ani trošku nepůsobily uměle a v podstatě udávaly tempo celýho příběhu a nudu poslaly na dovolenou. Závěrečná akční scéna byla natočená na efekt, což moc nemám rád, ale sem skvěle zapadla a více stranou přestřelku jsem si pro její přehlednost vysloveně užíval. Další plusko dodala finalová pointa, protože v sobě měla pozitivní emoce, které vždy umím ocenit. Celkově bych řekl, že se jedná spíš o takovou zábavně akčnější pohádku, která má v sobě až nečekaně velký srdce. ()
Zcela otevřeně a bez obalu jedna z nejhorších sraček, které jsem měl to utrpení vidět. Špatně naprosto všechno, od hovadských postav přes tragický děj plný nesmyslných změn motivací, změn charakterů a stupidních klišé až po příšernou hudbu toho uskupení, které by mělo být postaveno před soud za zločiny proti lidskosti. Z toho, co je na filmu původní, není dobré absolutně nic, a to co přejímá odjinud, je zpotvořené a pokroucené. To, co asi Blomkamp považuje za myšlenku, ve skutečnosti žádná myšlenka není, je to jen prvek v ději, který nemá jiné odůvodnění než to, aby nutil některé postavy dělat to co dělají, aniž by tomu jejich předchozí představení jakkoli odpovídalo. Popisovat detailně co všechno mě na filmu dožralo, by asi znamenalo rozebrat každý frame, tak jen shrnu to, že zatímco město je plné přepadení a násilných činů, nikoho to vlastně nezajímá, důležitá je jen pitomá ústřední zápletka a kromě toho tu naprosto nikdo není činěn odpovědným za své činy (a to nemyslím v ději, ale úhlem pohledu filmu, který je pro mě pomalu zločinný). Mno, Blomkamp to rozjel Distriktem za čtyři, pak spadl Elisiem na tři a teď je to jeden z nejtvrdších do/odpadů, co jsem kdy udělil. Držte ho od Aliena hodně daleko. ()
Chappie, Chappie, Chappie - co jsem jen od tebe měl čekat, když jsem Short Circuit nikdy (předtím, už jsem to samozřejmě dohnal) neviděl :) Moje neochvějná víra v Blomkampa však zůstala nepoznamenána. Mně se totiž líbilo (hlavně z technologického a akčního hlediska) i Elysium. Chappie však na to jde trošku jinak. Půlku filmu jsem byl vlastně jen znuděný z premisy, jak Dev Patel naivně číslo 22 učí lidské řeči a hlavně zvykům a obyčejům. Jistě, jedná se o dvouhodinový film a není čas na seriálový vývoj postavy, co by alespoň trošku dával smysl, ale zkrátka to na mě nefungovalo. Ono už také podivný Hugh Jackman v uplých kraťasech a vydojeným výrazem také není nejschůdnější vodítko k zábavnosti. Ono by ani nevadilo, že hraje záporáka "zeleného mozka" a rozhodně si nestěžuji, že v tomto filmu hraje taková megahvězda, ale zkrátka zde působí divně a necíleně nesympaticky. Ale po určité době mi to vlastně přestalo vadit, protože je tu Sharlto Copley, pardon Chappie, který je zkrátka a jednoduše - okouzlující. Blomkamp je navíc mistr přes triky, takže pohyb robotů působí naprosto přirozeně a zároveň líbivě, že mě bavilo vyhlížet každý jeho krok. Jak je právě u tohodle tvůrce zvykem, klade se důraz zejména na stylizaci, triky a svět, do kterého je plno víceméně plochých postav tak nějak vrženo, ať si pohrají. Daří se to maskovat přes akční scény, jelikož co dokáže Trent Opaloch s kamerou je vážně fenomenální. Celkově mám z filmu smíšené pocity a ačkoliv ho nepotřebuji vidět ihned znovu, rozhodně bych si rád ještě dojmy utřídil a plně se věnoval všem detailům. Nevím, jesi je třeba vůbec zmiňovat, ale dílna Hanse Zimmera opět nezklamala a servíruje nám nápaditý soundtrack, který se k tempu filmu neskutečně hodí. PS : závěrečná 20 ti minutovka pro mě byla nejsilnější filmový zážitek za poslední měsíce. 90%...[19.3.2015_Cinema City IMAX_Flora] ()
O trochu lepší než Elysium, pořád ale o kus horší než District 9. Blomkamp umí neotřelé postavy, divokou akci a nebojí se pořádných eRkových jatek, jenže zbytek mu pořád lítá sem tam. Chvíli nudí Chappieho učícími začátky, chvíli baví jeho zlodějským prozřením, a pak to najednou žene do slzopudného dramatu s technologickým přesahem. Při tom všem vás nutí obdivovat Copleyho herecký výkon, který je poznat z každého Chappieho pixelu, jenže na druhé straně stojí Jackmanův unylý záporák, který megaotravně mluví sám se sebou (co má holt bez sidekicka dělat). Celé je to zkrátka nevyrovnané a často tápající, jako by se Blomkamp nikdy nerozhodl, co a pro koho vlastně točí. A nejspíš to sedne jen hodně benevolentním sci-fi fanouškům, jimž herecké kreace podivínů z Die Antwoord přijdou zajímavě jiné a ne strašně iritující. Ještě že mezi ně patřím... ()
Z Číslo 5 žije překopírovali i toho agilního Inda, no to snad není pravda tohleto! Kdyby to byl regulérní remake, prosím, ale takhle? Vykrádačka hrající si na vyzrálý film, ale je to zas jen šaškování pro mládež. A to násilně, protože drogový gang... No, jak říkám, trapné. Ani jsem to nedokoukal do konce. To se prostě nedalo. I když, triky a efekty i ta kamera, to celkem ušlo. ()
Galerie (42)
Photo © Columbia Pictures
Zajímavosti (17)
- Dům, který sloužil jako sídlo gangstera Hrocha (Brandon Auret), býval v dětství domovem režiséra Neilla Blomkampa. (NiWi)
- Tetravaal - název společnosti, která vyrábí robotické policisty, je odkazem na režisérův první krátký film Tetra Vaal (2004). (Charpy)
- Náklady na výrobu byly zhruba 49 milionů amerických dolarů. (NIRO)
Reklama