Režie:
Paul VerhoevenKamera:
Jost VacanoHudba:
Basil PoledourisHrají:
Peter Weller, Nancy Allen, Dan O'Herlihy, Ronny Cox, Kurtwood Smith, Miguel Ferrer, Robert DoQui, Ray Wise, Felton Perry, Paul McCrane, Calvin Jung (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Byl naprogramován tak, aby sloužil veřejnosti, udržoval pořádek, chránil nevinné, zneškodňoval zločince, kteří ovládli ulici. Napůl člověk, napůl stroj, ale celý policista - říkají mu RoboCop. Obří průmyslová společnost OCP převzala kontrolu nad policejním útvarem ve městě a od té chvíle přišlo o život 31 policistů. S rostoucí zločinností je třeba něco udělat. Vědcům a technikům se ale první pokus nezdaří - jejich robot zabije omylem nevinného člověka. Potřebují něco tak dokonalého, jako byl policista Murphy - než ho gangsteři rozstříleli na kousky - ale nezranitelného. Mladému vědci Mortonovi se podaří úžasná věc - spojí to, co zbylo z Murphyho s nejmodernější technikou a na světě je RoboCop - sen každého policejního náčelníka. RoboCop předčí ve své výkonnosti všechna očekávání - při jeho neuvěřitelných akcích se tají dech a naskakuje husí kůže. Jeho dokonalost má malou chybičku, která se stane osudnou těm, kdož pod záminkou ochrany veřejné bezpečnosti doufali, že totálně ovládnou město... (INTERAMA a.s.)
(více)Videa (2)
Recenze (666)
Jeden z top kousků 80 let. Verhoeven se nezapře a kromě akce brutality a slušný dávky nekorektností je film i precizní satirickou ódou na násilnickou Ameriku. Pravda po stránce vizuálu a efektů se na tom podepsal zub času, ale pokud jste si tenhle film oblíbili za svých mladých let budete k němu mít vřelý vztah navěky. Není to sice úplná dokonalost, ale mám ten film hodně rád, tak uvidíme jak dopadne remake, kterej tu máme co nevidět. Každopádně tenhle původním film považuji za solidní klasiku a udílím mu 85% ()
Kdybych viděl RoboCopa v dětství, tak by se možná zařadil mezi moje akční/sci-fi srdcovky. Takhle jsem si film docela užil, ale nijak zvlášť mě to nevzalo. Myšlenka filmu je fajn, bohužel děj je chaboučký, ale na druhou stranu se najde celá řada skvělých scén, které stojí za to. 75% ()
Netuším čím to je, ale filmy Total Recall a Robocop mne naprosto fascinují. Verhoeven dokázal vytvořit nadčasové sci-fi klenoty, které se dají srovnávat pouze s Lucasovými Star Wars. V době, kdy se podobná dílka točí už jen na zeleném pozadí, je možnost vidět starou ruční práci potěšením. Příběh filmu je možná přimočarý, ale jeho provedení, ať už se jedná o dialogy či hrdnivo "vzpomínání" na dávnou lidskost, mně vyrazilo dech. Velkou zásluhou na tom má samozřejmě také nezapomenutelná hudba, skvělé pojetí budoucnosti, nijak zmatené akční sekvence a sama kultovní postava neohroženého bojovníka za spravedlnost. Chápu že v tom někteří vídí sračku, ale pro mne, člověka jenž vyrostl na trikovém Matrixu či Pánu Prstenů, je tohle nezapomenutelný zážitek, který si v srdci a mysli uchovám až do smrti. ()
Americký debut nizozemského filmaře Paula Verhoevena, který nejdřív scénář k Robopoldovi vyhodil do koše, aby ho následně manželka přesvědčila, že na tom přece jenom něco je a že má spoustu podvratných spodních tónů. Film, který prvně vznikal jako další z tuctových béček za pouhých 13 milionů dolarů (a vydělal na sebe čtyřnásobně!) u společnosti Orion, zodpovědné například za prvního Terminátora, obsahuje všechna typická verhoevenovská témata - nemyslím tím zrovna to neustále omílané násilí, ale především krizi identity. Ve středobodu každého Verhoevenova snímku stojí tělo, v připadě RoboCopa tělo lidské, společenské, sociální a politické. Bludný Holanďan jakožto pozorovatel cizí země reflektuje 80. léta jako ryze reaganovskou éru, v níž je společnost ovládána zkorumpovanými a zločinnými korporacemi, přichází komercionalizace a otupění příjemce (trefné televizní reklamy či pořady) a hlavně nefunkčnost mýtů jako takových. Není se ani čemu divit, že se zde staví na westernových a komiksových půdorysech. Novodobý příběh Ježíše (rozstřílení Murphyho připomínající ukřižování Krista, přihlížející parťačka Lewisová jako Marie, následné vzkříšení a závěrečná chůze ve vodě) přicházejícího spasit Ameriku se dočkal dvou slabších pokračování (druhý, nedoceněný díl režírovaný komiksovým autorem Frankem Millerem, přehodil výhybku z leva do prava, třetí trpí úlitbou na dětské diváky a Roba vyřadil na delší dobu z provozu) a velice slabého seriálu a na základě něj ještě horších televizních filmů. ()
Tak oficiální začátek mazání mého dluhu vůči Verhoevenovi. A první kostlivec ve skříni, Robocop, rozhodně nezklamal.. A kromě fajn akčního béčka přidal i věci, na které jsem znalci holandského zvrhlíka/řezníka byl tolikrát upozorňován. A to pořádnou, někdy dost nekorektní nadsázku, nekompromisnost co se brutality týče a taky upozornování na různé problémy společnosti ve formě parádních televizních zpráv a reklam - ta hra Nukem! asi vyjadřuje všechno :) Záporáci jsou schválně až absurdně nechutní, hlášky správně syrové a děj splnující základní požadavky tohoto druhu filmu. Herci by mohli sice být kvalitnější či aspon hlavní hrdina by mohl mít větší charisma (nemohl jsem v něm nevidět policajta z Dextera), ale když nasadí přilbu a vytáhne pořádného kvéra, je vše odpuštěno. Akční scéna v továrně a skoro taneční či kovbojské pohyby byly opravdu skvělé.. SUMA: brutalita, zábavnost, krev, brutalita, trefování se do konzumu, krev.. Jo, není to žádná dokonalost, chybí lepší děj a lepší herci, ale jako malá jednohubka, která může leckoho i překvapit, to funguje. ()
Galerie (122)
Photo © Orion Pictures Corporation
Zajímavosti (109)
- Scenáristi a producenti se obávali, že by policajty mohl urazit způsob, jakým jsou ve filmu vyobrazení. Výsledek byl však přesně opačný, policajti tenhle film milovali. (Jan.Kanak)
- Ve 25. minutě Alex Murphy (Peter Weller) přichází k autu a dveře otevírá dálkovým ovládáním. Následuje výbuch, ale v 61. minutě při kopírování zločinů do jeho paměti otevírá dveře od auta ručně, bez dálkového ovládání. (StanaB)
- Ve scéně na benzínové stanici jsou dva komiksy – „Iron Man“ a „Rom the Space Knight“, jejichž hrdinové nosí robotické obleky podobné RoboCopovi (Peter Weller). (Jan.Kanak)
Reklama