Režie:
Rupert SandersKamera:
Jess HallHrají:
Scarlett Johansson, Michael Pitt, Pilou Asbæk, Chin Han, Juliette Binoche, Takeši Kitano, Lila Fukušima, Kaori Momoi, Chris Obi, Joseph Naufahu (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Major (Scarlett Johansson) je velitelkou Sekce 9, speciální policejní jednotky, která bojuje proti těm nejhorším kyberzločinům. Příběh se odehrává v blízké budoucnosti, kdy je svět závislý na moderních technologiích ještě víc než dnes a každé narušení technologického řádu může mít nedozírné následky. Koneckonců i hrdinka filmu je hi-tech produktem, dokonale vyváženou kombinací robota a člověka. S lidským mozkem a vyspělou robotickou schránkou se Major snaží dopadnout zločince, jehož cílem je zničení společnosti Hanka Robotics, lídra ve vývoji umělé inteligence. Major se však nepotýká pouze se zlem, ale také s vlastními pochybnostmi, když ji začíná zrazovat jediná nedokonalá část jejího jinak dokonalého těla – mozek. Čím dál častěji se jí v hlavě vynořují nesrozumitelné vjemy, které se zpočátku snaží potlačovat, ale posléze podněcují její zvědavost a přirozenou touhu přicházet záhadám na kloub. Tyto vjemy by mohly být otisky její předchozí existence, mohly by být klíčem ke vzpomínkám na její lidské Já, mohly by být klíčem k otevření její osobní Pandořiny skříňky, po němž se už na svět nebude dívat stejnýma očima. Protože všechno je jinak... (Cinemart)
(více)Videa (15)
Recenze (779)
„My mind is human. My body is manufactured.“ Řekla to Cher? Kdepak, za tímhle citátem stojí majorka ze Sekce 9 potírající kybernetickou zločinnost! Vybělená manga, která se může opřít o mizanscénu, audiovizuální vjemy, scénografii a tradičně hovorného Kitana s účesem Cruelly de Vil. Akorát ten Ghost nepřiShell.. Stejně jako v Under the Skin se mi zdálo, že Scarlettka není ve své kůži.. ()
Shell without the ghost. Scénografie, design, audivoziuální provedení výtečné, obsazení sympatické, ale z komplexního ducha předlohy zbyla jenom předvídatelná a šablonovitá skořápka o naivních duších, které zneužila korporace. Je celkem jedno, že scénář doslovně cituje některé myšlenky, když z původní meditace o "bytí stroje" nezůstalo vlastně nic, jen tuctová revenge story. Ale to bych oželel. Nikdo nečeká, že si blockbuster za 180 mega vystačí s bezeslovnými záběry na posmutnělé fasády a tváře lidí. Co neoželím, je rozvleklá druhá polovina a to, že Sanders je sice režisér s citem pro efekt a hladkou texturu, ale jeho stylu chybí esence, která by tuhle hezkou cyberpunkovou tapetu přivedla k životu. Mohlo to být horší, souhlasím. Ale mohlo to být lepší, to si člověk uvědomí vždycky, když ve filmu skutečně zableskne duch – ať už v kolébavé chůzi Takeši Kitana nebo smutných očích Pilou Asbæka. Kdyby takhle vypadala adaptace Deus Ex, budu vlastně celkem spokojený. Ale Ghost in the Shell je prostě víc než jenom pozlátko. ()
Sterilní kastrovaný pohrobek fenoménu GitS, který předvádí řemeslnou rutinu, z níž jen občas vykoukne světlejší moment, který se ale málokdy zmůže na něco sofistikovanějšího, než doslovnou citaci. Před 18 lety se Matrix původním GitS inspiroval a odstartoval nový typ akčního filmu, na jehož konci teď stojí hraný Ghost in the Shell a není v žádném ohledu lepší. Kruh se uzavřel a nic z toho. Jen spousta prohřešků vůči filmovému i seriálovému vesmíru, které jen dokazují, že autoři látku absolutně nepochopili.. ()
Celou dobu, co jsem film sledoval, jsem si říkal, jak jsem na podobné kyber orgie čekal opravdu hodně dlouho, než jsem se jich dočkal. Jenže kromě nádherných animací, perfektně upraveného města budoucnosti a skvělé hudby jsem si uvědomil, jak je to hrozně důležité, aby film měl duši. No a tu duši vytváří i samotní herci, kteří to v tomto případě moc nezvládli. Pilou Asbæk a Takeši Kitano předvádí sice naprosto úžasné postavy, jenže Scarlett je tu tak strašně umělá, že stejně uměle nakonec vychází i samotný film. Hrozná škoda. ()
Osobnější a díky tomu i odvážnější verze toho, co bylo k vidění v japonské vizi. Nepotřebuji za každou cenu mlčenlivou filozofii, jakkoli mě i ona svou hypnotičností k animovanému GITS přikovala už několikrát. Ta mě totiž fascinuje svou nepřístupností, ale právě to, že mě nikdy nepustí až zcela k sobě, mě stále nutí být k ní až příliš zdvořilý a rezervovaný. Naopak Mira mě postupně nechá dojít pod veškeré své vrstvy a za to jí rád vyjdu vstříc i já. Akční symfonie i fatální myšlenkové křižovatky se konečně našly na samém vrcholu. ()
Galerie (121)
Zajímavosti (18)
- V Japonsku bylo několik fanoušků zklamáno s obsazením Scarlett Johansson do hlavní role, protože je běloška. Během slavnostního zahájení v Tokiu o ní režisér Rupert Sanders řekl: „Je velmi málo žen s dvacetiletými zkušenostmi, které v sobě mají cyberpunkovou etiku. Stojím si za svým rozhodnutím - Scarlett je nejlepší herečka její generace.“ (PaTeXx)
- Produkcia filmu sa stretla so značným odporom pri voľbe obsadenia hlavnej (pôvodne japonskej) postavy bielou herečkou Scarlett Johansson. Protesty cez online začali v apríli 2016, po tom ako Paramount Pictures zverejnilo prvé promo so Scarlett v kostýme. Hnev z jej obsadenia len stúpol po správach o tom, že spoločnosť Lola VFX, v minulosti zodpovedná za efekty v The Curious Case of Benjamin Button (2008), bola poverená zabezpečiť vizuálne testy, vďaka ktorým by mali biele postavy ázijský vzhľad, hoci boli výsledky po preskúmaní údajne hneď zamietnuté. Petíciu proti filmovému obsadeniu "DreamWorks: Stop Whitewashing Asian Characters!" ("Stop bieleniu ázijských postáv") podpísalo 104,000 ľudí. Na margo toho sa Mamoru Ošii, režisér originálu, nechal počuť, že Scarlett Johansson je do role Majora pre neho najlepšou voľbou. (nirvana91)
- Film během svého vzniku byl několikrát upraven a přepsán. Verze s Margot Robbie se velmi lišila od té současné, ve které například chybí několik scén z upoutávek. Kromě toho její původní sestřih, který byl několik měsíců před premiérou promítán, byl o mnoho filozofičtější a delší a měl i jiný konec. Publikum ale na to reagovalo negativně a tak byl film zkrácen do své nynější podoby. Nepoužitého materiálu je až 30 minut. (Jack_6428)
Reklama