Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Bývalý válečný dopisovatel Bastien Grimaldy je jednoho večera přepaden a následně začne být pronásledován neznámými zločinci. Když jednoho večera opět zazvoní telefon, dostane Bastien nabídku, aby si zpět koupil svůj bývalý život. Protože policie jedná váhavě, rozhodne se Bastien zjistit, kdo za vydíráním stojí. (borsalino)

Videa (1)

Z natáčení  - Lino Ventura

Recenze (42)

Idée_fixe 

všechny recenze uživatele

Parádní krimi-thriller, místy jsem se bála jako u hororu. :-) Rozjede se od samého začátku, vůbec nevíme kdo, co, a proč..., a solidní tempo si drží až do konce, kde to vše parádně vygraduje, navíc za tónů úžasného Cosmova Houslového koncertu, jež by se klidně mohl směle usadit vedle nejznámějších Houslových koncertů skladatelů světového formátu. Perfektní práce se střihem, kdy záběry na koncert střídají záběry na velkou honičku hlavního padoucha. Navíc jsou ve filmu i zmínky o slavných obrazech, velice rafinovaně skrytých u Linovy "filmové maminky", a zároveň jsou celou dobu v podstatě všem na očích, a přesto nejsou vidět. :-D Geniální. Jakožto miovnice vážné hudby a výtvarného umění jsem si zde přišla na své tedy hned dvakrát. :-) Vlastně třikrát, nesmím samozřejmě opomenout i skvělého Lina. ;-) ["Filmová hudební výzva" - Snorlax] ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Docela slabý kousek a popravdě, nehrát v tom vynikající Lino Ventura, nevím, jestli bych to dokoukal. Samozřejmě zde hraje hlavní roli touha zjistit, kdo a proč muže šikanuje. To postupné rozvíjení děje se mi líbí, i průběžné seznamování s postavami, až na to, že ty postavy jsou vlastně zbytečné a pro děj nemají často větší smysl - jen matou diváka, protože vyznat se v tom, kdo je kdo, je od začátku hodně složité. A nakonec mi přijde, že ta historka je poněkud děravá (třeba by mne zajímalo, jak se dostali k tomu bankéři) a že podobný způsob vydírání je poměrně amatérský, neboť počítá s tím, že policie bude dělat prd. Což možná platí ve Francii, ale v Německu té doby nevím nevím. A ta snaha nějak do Berlína zapracovat zeď a hranici s východním Německem mi rovněž přišla až moc okatě nastrojená. Spousta zdlouhavých a zbytečných scén, přitom skoro nulová prokreslenost postav. Mizerná návaznost scén (třeba letiště - tenis - letiště) nebo chyby scenáristické (Ventura je u nehody dřív než sanitka). A závěrečná honička za zvuku smyčců je sice taková avantgardní, ale nějak mi rovněž nedávala smysl - nijak se to k ději nevztahovalo a ten motiv houslí včetně panáčka mi přišel tak nějak mimo mísu. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

V rámci svého žánru (tedy kriminálního thrilleru) a filmové epochy 80. let představuje Sedmý terč nepopiratelně nadprůměr, nicméně nadšení není namístě. Jakkoliv scénář v rámci toho, oč se snaží, vcelku funguje a jednotlivé scény vyvolávají zhruba ty emoce, které scénárista zamýšlel, přesto je na řadě míst cítit, jak to drhne. A nejvíc, bohužel, v samém závěru, kdy se příběh přesune do Berlína a napětí má při automobilové honičce městskými ulicemi a v těsném sousedství berlínské zdi gradovat. Lino Ventura byl zkušený matador francouzské kinematografie a na slovo vzatý profesionál. Jeho oblíbená stylizace do pozice tvrďáka, který ke zjednání pořádku a svých práv vlastně ani policii nepotřebuje, tady už naráží na limity dané věkem - vždyť v době natáčení bylo Venturovi bezmála 65 let. Ve scéně, kde složí člena gangu zhruba polovičního věku, se už člověk neubrání vzpomínce na Clinta Eastwooda, jak v Gran Torinu coby vetchý stařeček dal nakládačku o dvě generace mladšímu gangsterovi. Celkový dojem: 70 %. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Nedávno jsem viděl o rok mladší americký film TERČ (1985). Stejný motiv v názvu, stejná doba, podobný žánr – jiný příběh... se stejným závěrečným místem v podobě hranice mezi východním a západním Berlínem. Americký Terč mi přišel určitě o něco napínavější, ale tady to ve Francii na oplátku oplývalo mimořádně tajemnou atmosférou – ta se mi hodně líbila! Nevinný člověk znenazdání jednoho včera přepaden, nikdo netuší motiv ani pachatele... jenomže tím hrozba zdaleka nekončí, teprve začíná. Slibně vyznívající záležitost, která vůbec není detektivkou, se bohužel občas táhne v množství postav či motivů, které moc neposouvají děj, či za chvíli pro změnu zmizí a sám, ač zvědav, jak to celé dopadne, jsem se chvílemi začínal ztrácet. Sedmý terč zůstává pro mne filmem jenom velmi lehce nadprůměrným, přičemž do onoho nadprůměru ho pozvedá vyvrcholení... pro mne osobně ale nikoliv dějové, jako spíše tvůrčí. Dechberoucí živé vystoupení smyčcového orchestru, které paralelně probíhá s posledním zvratem a podbarvuje i velkou závěrečnou akci s automobily a zbraněmi, na mne udělalo silný dojem a potvrdilo mi, jestliže tento film nestálo možná tolik vidět ani kvůli Linovi Venturovi (kterého jsem si určitě vychutnal více v jiných filmech, jako mladšího v daleko lepší formě) ani kvůli napínavému příběhu, tak rozhodně stálo vidět kvůli postupně vyvolaným pocitům, v závěru opravdu velice sesilněnými. Bravo, pane Vladimire Cosmo, za tenhle nadpozemský motiv musíte jít definitivně do mé skladatelské top desítky! 75% ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Nezdieľam štvorkové nadšenie mojich obľúbených užívateľov. Siedmy terč považujem za štandardne dobrý, tzn. nadpriemerný, film s dobrou zápletkou, výborným hercom v hlavnej úlohe, ktorý si film takrečeno sprivatizoval. Okrem neho sa pohybovali iba nevýrazné ploché figúrky, z ktorých ma zaujala Béatrice Agenin, chýbajúca v popiske.. Nepozdávalo sa mi nadužívanie hudobného motívu, ani množstvo prázdnych záberov (keď niekto niekam ide, niekam sa vezie a pod.), ktoré však v dobe nakrútenia filmu neboli ničím neobvyklým. Som rád, že sa mi podarilo vidieť ďalší film z bohatej filmografie Lina Venturu. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (3)

  • Lina Volongi ztvárnila matku Lina Ventury, přestože byla starší o pouhých 5 let. (Snorlax)

Reklama

Reklama