Reklama

Reklama

Charles je po pěti letech propuštěn z vězení. Hodně se toho změnilo, z Paříže se stalo jedno velké staveniště a ani ve zlodějské branži už to není, co to bývalo. Charles si ve své vězeňské cele vše promyslel. Chce udělat poslední velkou loupež ve svém životě, aby zabezpečil sebe a svou věrnou ženu na stará kolena. Pro svůj plán vyloupit největší kasino v Cannes potřebuje parťáka. Francis je sice trochu mladý, zbrklý a ještě se neumí chovat, ani oblékat, ale rychle se učí. Charles z něj udělá elegantního šviháka a jeho počestného švagra přemluví, aby jim dělal řidiče. Jeho plán je promyšlený do posledního detailu, jen nesmí nikdo udělat chybu. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (124)

klúčik 

všechny recenze uživatele

Jeden z mojich srdcových filmov. Nielen preto, že tu hrá A.Delon spolu s J.Gabenom, ale hlavne preto, že je tu fantastická atmosféra. Kúpeľné Cannes sú krásne. Mladý Delon jasne ukazuje, že z neho vyrastie veľký herec. Ale pre mňa je úplne najlepší záver filmu. Ten bazén by som chcel čistiť!!!! Ja mám takéto filmy rád 90%. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Zajímavý plán, skvělí herci, pomalé tempo a zvláštní konec. Tak by se ve zkratce dala popsat Melodie podzemí. Skvělý Jean Gabin a Alain Delon, jehož postava je trochu scenáristicky nedodělaná nebo spíše podivná, excelují ve filmu o dvou lupičích a jejich největší loupeži v casinu. Vcelku pomalé tempo, které v době vzniku a i později bylo poměrně typické pro francouzské kriminálky, by mohlo být rychlejší a příběh po obsahové stránce zajímavější. Alain Delon v mladých letech už vypadá přesně jako dalších 10-30 let, ale není z něj cítit to pravé charizma, jako z Jeana Gabina. ()

Reklama

Kovaja 

všechny recenze uživatele

Gabin a Delon v roli vyčuranejch zlodějíčků kteří mají svůj plán dokonale promyšlenej do nejmenších detailů ale....To by nebylo přece tak zajimavé kdyby se jim loupež zdařila a tak se přeci jen do plánu vloudí chybička.No a konec totálně pohnojí mladej vycukanej Delon který při pohledu na poldy totálně zazmatkuje a pak se jen kouká jak mu prachy z obrovskejch dvou tašek plavou na hladině bazénu.V ten moment se Gabinovi musí honit hlavou příšerné myšlenky že copak si to vzal k sobě za amatéra. ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Filmy o vykrádání bank, kasín a jiných přísně střežených budov uměli Francouzi vždy nejlépe. Vždy to mělo tu správnou dramatičnost a přiměřené napětí. Nejinak je to i u tohoto snímku, kde si duo zahráli Gabin s Delonem. Příběh má klasický a pro Gabina typický začátek a konec, ale na kráse to nijak neubralo. Vše funguje jak má a zanechává příjemný filmový zážitek. Na dnešní dobu může tempo připadat krapet pomalé, ale to je právě to, co dává tu správnou atmosféru. Nikam se nespěchá a naopak se dává všemu patřičný čas. Bez toho by se nedalo vcítit do dané situace. Snímek patří mezi špičku nejen mezi podobnými snímky, ale i ve filmografii Gabina spolu s Delonem. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Henri Verneuil natočil v 60. letech rozhodně zajímavější a zdařilejší filmy, než jakým je tahle krimi-gangsterka nebo-li heist movie, mj. politickou konverzační inscenaci Prezident s Jeanem Gabinem, výpravné absurdní drama na pozadí druhé světové války 25. hodina s Anthony Quinnem nebo poetickou tragikomedii o alkoholismu Opice v zimě ve dvojici s Gabinem a Belmondem. Tyto filmy se doposud v televizi u nás neobjevily, zatímco Melodie podzemí šla za poslední roky na ČT2 několikrát v barevné verzi s dabingem a naposledy na ČT art uvedli již pro změnu i nezkrácenou (o 15 minut delší) režisérskou verzi v černobílém provedení v originálním zněním s titulky. Proč ne, každá možnost vidět starší francouzský film v kvalitní kopii v originálním zněním se cení, ale výběr zrovna tohoto filmu od Verneuila pro cyklus ČT Kino Art příliš nechápu... připadá mi to jakoby zahraniční distributor zase z tuzemských filmů odignoroval Petrolejové lampy i Spalovače mrtvol a místo toho z tvorby Juraja Herze nabídl tuctovou Holku na zabití. :o) Ale teď už konečně k filmu: Henri Verneuil se svým tehdejším dvorním kameramanem Louisem Pagem mi byli předem zárukou, že půjde o řemeselně vynikající film, obsazení obou slavnou herců ze dvou odlišných generací mě ujistilo, že můžu očekávat kvalitní podívanou i po herecké stránce. A bylo tomu skutečně tak, byť Gabin s Delonem tady předvedli spíše průměrný standard a vyladěná atmosféra s černobílou kamerou mi nedokázala úplně vylepšit můj průměrný dojem z filmu. Závěr s penězi v bazénu mi asi ještě zůstane nějakou tu dobu v paměti, dnes si ještě vybavím několik dalších scén, které upoutaly mou pozornost víc než jiné (například nečekané překvapení s fotkou v novinách po loupeži)... jinak je to ten typ filmu, který mi velkou částí svého dění asi brzy začne splývat s jinými kousky stejného subžánru, v rámci něhož pro mě Melodie podzemí ničím nevyčnívá. A ještě ve svém tuctovém příběhu plyne dost pomaly. 60% ()

Galerie (31)

Zajímavosti (5)

  • V závěru filmu má Alain Delon na sobě džíny a černé triko. Stejně byl oblečen ve velké části filmu Dobrodruzi. (sud)
  • Zbraní použitou při přepadení je francouzská MAS-38 (7.65x20mm Longue, zbrojovka St. Etienne). Stejnou zbraň použili partyzání k atentátu na diktátora Benita Mussoliniho (nocturne)
  • Film získal v USA cenu Zlatý glóbus pro nejlepší cizojazyčný film. (Rosalinda)

Reklama

Reklama