Reklama

Reklama

Charles je po pěti letech propuštěn z vězení. Hodně se toho změnilo, z Paříže se stalo jedno velké staveniště a ani ve zlodějské branži už to není, co to bývalo. Charles si ve své vězeňské cele vše promyslel. Chce udělat poslední velkou loupež ve svém životě, aby zabezpečil sebe a svou věrnou ženu na stará kolena. Pro svůj plán vyloupit největší kasino v Cannes potřebuje parťáka. Francis je sice trochu mladý, zbrklý a ještě se neumí chovat, ani oblékat, ale rychle se učí. Charles z něj udělá elegantního šviháka a jeho počestného švagra přemluví, aby jim dělal řidiče. Jeho plán je promyšlený do posledního detailu, jen nesmí nikdo udělat chybu. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (124)

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Příjemný napínavý film o podvodnících, dělaný s vkusným nadhledem. Charles (výborný Jean Gabin) je zrovna propuštěný z vězení a rozhodně se nechce na radu své partnerky Ginette (Viviane Romance) stát hoteliérem, ale už má vymyšlen plán, který ho zaopatří do konce života. Protože už není nejmladší, bere jako komplice mladého Francise Verlota (ještě mladicky bouřlivý Alain Delon) a jako řidiče Francisova poctivého řidiče Louise (Maurice Biraud), který je později pro víčitky svědomí ochoten úkol dodělat, ale nevzít si žádný podíl. Plán je náročný, ale zajímavý, jak vykrást kasino v Cannes na konci sezony. Všichni, obzvláště Francis, který toho má nejvíce na práci, svou roli splní. Loupež se jim velkolepě povede. Nakonec o vše přicházejí, protože ne vše se perfektně povedlo a Francis při urychleném ukrytí peněz (všude kolem jsou policisté) nezvolí nejlepší řešení. Velmi napínavá příjemná kriminálka, která opět ukazuje, že i přes nejlepší plán platí: lehce nabyl, lehce pozbyl. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Zajímavý plán, skvělí herci, pomalé tempo a zvláštní konec. Tak by se ve zkratce dala popsat Melodie podzemí. Skvělý Jean Gabin a Alain Delon, jehož postava je trochu scenáristicky nedodělaná nebo spíše podivná, excelují ve filmu o dvou lupičích a jejich největší loupeži v casinu. Vcelku pomalé tempo, které v době vzniku a i později bylo poměrně typické pro francouzské kriminálky, by mohlo být rychlejší a příběh po obsahové stránce zajímavější. Alain Delon v mladých letech už vypadá přesně jako dalších 10-30 let, ale není z něj cítit to pravé charizma, jako z Jeana Gabina. ()

Reklama

nascendi 

všechny recenze uživatele

Ani po toľkých rokoch som nezabudol na brilantný záver filmu. Ani po toľkých rokoch sa nebudem pozerať na túto klasickú kriminálku očami súčasných mladíkov. Kto veľmi chce, dokáže nájsť na filme množstvo nedostatkov. Ale pre mňa sú mená Gabin, Delon a Verneuil zárukou kvality a tak neváham pri opakovanom pozretí pridať okrem pár slov aj ďalšiu hviezdičku. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Dabing redakce pořadů ze zahraničí ČST Brno 1968, excelují tu se svou dokonalou výslovností zejména Zlatomír Vacek coby český hlas Jeana Gabina a Ladislav Lakomý, jenž byl bezpochyby nejlepším dabérem Alaina Delona všech dob (bože, zapomeňte na Pavla Trávníčka). A ti, co tu klejí na adresu ČST Brno, nechť si dvacetkrát za sebou pustí nějakou novodobou dabingovou spatlaninu MGM, HCE či třeba Magicboxu s Liborem Teršem, Zdeňkem Mahdalem, Filipem Švarcem a několika dalšími, natočenou za zhruba stejný čas, jako trvá celý film. Další k filmu už doplnili pánové Superpero, sud a Boss321. Poklona Levným knihám, že koupily původní dabing, to by mělo být samozřejmostí! ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Henri Verneuil natočil v 60. letech rozhodně zajímavější a zdařilejší filmy, než jakým je tahle krimi-gangsterka nebo-li heist movie, mj. politickou konverzační inscenaci Prezident s Jeanem Gabinem, výpravné absurdní drama na pozadí druhé světové války 25. hodina s Anthony Quinnem nebo poetickou tragikomedii o alkoholismu Opice v zimě ve dvojici s Gabinem a Belmondem. Tyto filmy se doposud v televizi u nás neobjevily, zatímco Melodie podzemí šla za poslední roky na ČT2 několikrát v barevné verzi s dabingem a naposledy na ČT art uvedli již pro změnu i nezkrácenou (o 15 minut delší) režisérskou verzi v černobílém provedení v originálním zněním s titulky. Proč ne, každá možnost vidět starší francouzský film v kvalitní kopii v originálním zněním se cení, ale výběr zrovna tohoto filmu od Verneuila pro cyklus ČT Kino Art příliš nechápu... připadá mi to jakoby zahraniční distributor zase z tuzemských filmů odignoroval Petrolejové lampy i Spalovače mrtvol a místo toho z tvorby Juraja Herze nabídl tuctovou Holku na zabití. :o) Ale teď už konečně k filmu: Henri Verneuil se svým tehdejším dvorním kameramanem Louisem Pagem mi byli předem zárukou, že půjde o řemeselně vynikající film, obsazení obou slavnou herců ze dvou odlišných generací mě ujistilo, že můžu očekávat kvalitní podívanou i po herecké stránce. A bylo tomu skutečně tak, byť Gabin s Delonem tady předvedli spíše průměrný standard a vyladěná atmosféra s černobílou kamerou mi nedokázala úplně vylepšit můj průměrný dojem z filmu. Závěr s penězi v bazénu mi asi ještě zůstane nějakou tu dobu v paměti, dnes si ještě vybavím několik dalších scén, které upoutaly mou pozornost víc než jiné (například nečekané překvapení s fotkou v novinách po loupeži)... jinak je to ten typ filmu, který mi velkou částí svého dění asi brzy začne splývat s jinými kousky stejného subžánru, v rámci něhož pro mě Melodie podzemí ničím nevyčnívá. A ještě ve svém tuctovém příběhu plyne dost pomaly. 60% ()

Galerie (31)

Zajímavosti (5)

  • Premiéra filmu proběhla 19. březen 1963 v Paříži v kinech Marignan, Berlitz a Wepler. (Cucina_Rc)
  • Film získal v USA cenu Zlatý glóbus pro nejlepší cizojazyčný film. (Rosalinda)

Reklama

Reklama