Režie:
Gareth EvansScénář:
Gareth EvansHrají:
Iko Uwais, Arifin Putra, Tio Pakusadewo, Oka Antara, Alex Abbad, Cecep Arif Rahman, Julie Estelle, Very Tri Yulisman, Rjúhei Macuda, Ken'iči Endó (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Zátah 2 navazuje přesně tam, kde nás děj předchozího snímku zanechal. Rama (Iko Uwais) je opět nucen přijmout roli policajta v utajení, aby poskytl své ženě a dítěti ochranu. Pracuje v protikorupční jednotce vedené Bunawarem, jediným člověkem, kterému může věřit. Rama dostává speciální pověření: musí se infiltrovat do místní zločinecké skupiny mafiánského bosse Banguna. Vrchol řetězce je daleko, krvavá pouť za spravedlností proto začíná v base, kde hnije Bangunův syn Uco. Rama musí získat informace, které by nasměrovaly policejní protikorupční komando k Bagunovi. Po celou dobu se však snaží zakrýt nebezpečnou touhu po pomstě a spravedlnosti, která ho spaluje zevnitř – a díky níž se jak jeho mise, tak i skupina organizovaného zločinu, postupně hroutí. (Cinemax)
(více)Videa (5)
Recenze (803)
Když jsem zde před zhlédnutím v komentářích četl, že dvojka překonala jedničku a (odpovídalo tomu i zdejší hodnocení obou dílů), začal jsem být hodně natěšený. Přesto, úvodních 15 minut jsem se nedokázal na film naladit, protože se mi příliš nedařilo orientovat v nemálo postavách (což mi bohužel dělalo problém po většinu projekce), ale hlavně mě znervózňoval prostý fakt, že už od začátku nevládne akce. Až postupně jsem pochopil, že druhý díl není pouze o tom „co nejrychleji vyběhni nahoru a sejmi všechno, co se hýbe“, ale že je podstatně komplexnější. Zátah 2 výborně funguje jako akčňák, avšak stejně tak se prezentuje i jako více než obstojná krimi gangsterka s příběhem (který v jedničce prakticky absentoval). Takže míst s "kecáním“ tu sice není málo, ale mají svoje odůvodnění, nehledě na to, že jsou to jen krátké pauzy mezi akčními jatky. A co se týče toho hlavního, tedy akce…popravdě řečeno, tahle našlapanou žánrovku jsem opravdu nečekal (a asi ani zatím neviděl...a kdoví, zda v budoucnu ještě budu mít tu čest). Nevím, kolik scén by řadový divák (ne fanatický fanoušek) v klasickém akčním filmu označil za nezapomenutelné, nebo prostě jenom opravdu vydařené (či "kulervoucí", zapátrám-li hlouběji ve slovníku), ale tady jich je opravdu kvantum: „dostaveníčko na záchodech“, „hrátky v bahně“, „výběr výpalného“, „návštěva klubu“, „projížďka metrem“, „občerstvení v restauraci“, „závody aut“, „sourozenecké skotačení“ a „kuchyňská férovka“; tohle všechno jsou akční pasáže, které mě něčím nadchly (ano, tím jsem vyjmenoval v podstatě všechny takové úseky, které se ve filmu nacházejí, a to už o něčem svědčí). A i arzenál zbraní je více než nápaditý; krom klasických „bouchaček“ jsou divákovy nabídnuty obušky, násady od košťat, nože, mačety, láhve, sekáčky, židle, stoly, talíře, baseballové pálky („homeruny“ pobavily), krumpáče, skalpely, kladiva (a jejich brutálně/ní sexy majitelka) a mnoho dalších. A přestože je zde oproti jedničce akce podstatně víc (nahrává tomu i velkorysá stopáž), a choreografové bitek se při jejich vymýšlení nejspíš řádně sjeli (myšleno v obdivném slova smyslu), té do očí bijící je zde ve výsledku méně (vyloženě úsměv na tváři mi vyvolal asi jenom epický souboj v kuchyni, ten už byl na svém konci hodně přes čáru). Proto hodnotím slabším plným počtem (a taky čistě z toho důvodu, že jsem si film zatraceně užil a nehodlám jít níž). ()
Dravý proud smrtonosné akce strhne a vyčerpává až do úplného finiše, načež zejména právě poslední třičtvrtěhodina dá se říci brutálně překopává žanr jako takový. Až po zhlédnutí potom jednomu dojde, jak moc vlastně byla tahle revitalizující martial-arts injekce zapotřebí. Zvěsti tudíž nelhaly, i za mě se doopravdy jedná o bez debat nejlepší ryze "akční" film, jaký byl kdy natočen. Hlavně sakra nemrkejte!!! ()
Snaží se to být epičtější, vizuálně vycizelovanější a technicky opulentnější s lepšími akčními scénami než jednička. Akce skutečně o trochu lepší je, ale pořád mám pocit, že klasický herní "arcade mode" byl pro daný subžánr atraktivnější. Divák krásně baštil ideální tempo a každý schůdek vzhůru znamenal lepší a lepší záporáky až do finále. Plus navíc nepotřeboval řešit ty či ony postavy a jejich motivace. Tady je všeho přehršel, ačkoliv podstata je stále stejná a tak je ve stále stejně triviálním příběhu jen větší chaos a zmatek, který kazí nepopsatelně dokonalé akční scény. Má to trochu nočních neonů Michaela Manna, trochu podhledů a spojení obrazu/zvuku Michaela Baye a místy vizuální poetiku Ridleyho Scotta, potažmo Tarantina (specielně pak tiché scény se sněhem, kladiva apod.) - za tohle všechno palec nahoru, ale pustil bych si to znovu jen kvůli té akci. ()
Kdo by to tušil, že na druhém Raidu mě bude nejvíce bavit samotný příběh. Skvěle vystavěná a výtečně gradujicí kriminálka je od minula velkým skokem vpřed a rozhodně zde není jen tak na oko. Je to napínavé, strhující a baví po většinu stopáže. Zbytek filmu se však od minula příliš nezměnil a tvůrci nám tak předvádějí další porci místy až zbytečně brutálních bitek, které jsou stále strašně cool. Jejich choreografie se ovšem divákovi po čase dosti okouká, vyloženě strhne jen v pár případech a režisér vás svou nekonečnou porcí zběsilých kopů utluče až k absolutní apatii. 150minutová stopáž je navíc opravdu moc a taková pasáž s přeobsazeným záporákem z jedničky byla malinko wtf. Pro akční fandy ale stále velká povinnost. Toho hypeu a přehnaných keců o nejlepším akčním filmu všech dob bylo ale přeci jen až moc. ()
Nenávratně pryč už je ta špinavost a jednoduchost prvního filmu. Pokračování těžkotonážní survival řežby se totiž snaží být daleko víc, než jen bratříčkem s ještě většíma koulema. Dvojka je daleko ambicioznější, s lepším vizuálem, ukecanější a bohužel i mnohem delší. Právě ta gigantická stopáž jí podkopává nohy. Prvních 80 minut tak vyplňuje především příběh. A ten je stejně nezajímavý, podobně jako dialogy, smrdící po papíře. Během týhle doby se tu objeví dva menší a jeden větší souboj v kriminálu, což mi přijde přece jen trochu málo. Následující hodina je ale úplně jiná liga, kamarádi! Souboj střídá souboj a všechny se předbíhají v nápaditosti. Ať už scéna v metru s duem kladiv, nebo ta automobilová honička, která bude letos jen těžko hledat konkurenci. Závěr pak vrcholí v rudé chodbičce a hlavně v sněhobílé kuchyni, kde Uwais předvede s nepřítelem takový fight, že si ho budete ještě šestkát přetáčet. Takže co se týče akce, nemám slov. Bohužel, ta první hodina a půl mi nedovolí dát lepší známku. Jednodušší, ale v akci neutuchající jednička mi zkrátka sedla víc. ()
Galerie (72)
Zajímavosti (27)
- Při filmu nebyly použity žádné digitální efekty a ani žádná digitální krev. Režisér Gareth Evans prohlásil, že chtěl film natočit ve stylu "old school" a veškeré údery a kopy ve filmu jsou čistě realistické. Během natáčení probíhala minimální práce s technickým vybavením, pouze byla kontrolována rychlost a síla úderů, aby nedocházelo k destrukčním zraněním během natáčení. (Yoshitsune)
- Německý televizní herec Arifin Putra, ztvárňující filmového Uca, přibral pro co nejvěrohodnější vzhled syna mafiánského bose na váze celých dvaadvacet liber, tedy necelých deset kilogramů. (Conspi)
Reklama