Režie:
Mikael HåfströmKamera:
Brendan GalvinHudba:
Alex HeffesHrají:
Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, James Caviezel, Vinnie Jones, Vincent D'Onofrio, 50 Cent, Amy Ryan, Caitríona Balfe, Sam Neill, Matt Gerald (více)VOD (4)
Obsahy(4)
Ray Breslin (Sylvester Stallone) je útěkář na objednávku. Živí se totiž jako expert na infrastrukturu vězeňských zařízení. Nechává se v nich zavírat a hledá skuliny v zabezpečovacích systémech, které jsou pak následně na základě jeho analýz - a efektních útěků - odstraňovány a zdokonalovány. Nyní nastupuje výkon trestu k nové zakázce, ale ouha: vězeňský komplex, ve kterém se ocitl, byl kompletně postaven na základě jeho dosavadních poznatků a připomínek k zabezpečení věznic. Ty Ray před časem vydal knižně a pro tyranského ředitele tohoto „nápravně výchovného zařízení" se jeho manuál stal doslova biblí. Ray se tak ocitá ve své vlastní dokonalé pasti. Nikdo navíc neví o tom, že by byl něco jiného než řadový vězeň, takže propustka na svobodu po dobře odvedené práci jaksi chybí... Po obvyklých počátečních neshodách se Rayovým parťákem v novém „domově" stává místní vězeňský boss - Emil Rottmayer (Arnold Schwarzenegger), který si zde odpykává trest za kyber-terorismus. A jemu se ve vězení moc nelíbí. Ale kdo jiný, než tihle dva chlápci by se měl dostat přes Rayovo bezchybné zabezpečovací systémy a celou armádu dozorců pod vedením fanatického ředitele? A je to, že se oba ocitli v této bezvýchodné situaci, opravdu jen nedorozumění a shoda náhod nebo něčí pečlivě promyšlený plán? (Bontonfilm)
(více)Videa (14)
Recenze (1 429)
Sly a Arnol dohromady v jednom filmu??!! Tenhle planý slib jsem slýchával dobrých 20 let, ale jejich konkurence byla tak obrovská, stejně jako ješitnost, že si to nikdy nestřihli. Na starý kolena ale asi přišli konečně k rozumu, nebo spíš chtěli vydělat ještě nějakej ten doláč navíc a tak se tedy "spojili", aby se spojili v jednom filmu a rovnovážných rolích ... Bohužel se stalo až tak pozdě a ne v dobách jejich největší slávy, síly a obratnosti ... Kdo je z těch dvou silnější, jak už zde někdo psal, tuhle dětinskou, ale pro mne prostě "zásadní" životní otázku bohužel film nerozluští. Každodenní popocházení, obědvání a kecání o ničem na mne prostě nepůsobilo ... V tom filmu se vlastně nejvíc ze všech scén obědvá v té velké klasické vězeňské jídelně ... Nějaké ty vychytávky nestály za nic, kromě Arnieho výstupu u šéfa věznice, to byl asi 10 minutový velice světlý okamžik, aby vše zas upadlo do Slyeho pobíhání ve vězeňských katakombách a narážení na zamčené cesty dál ... Škoda, oba jsou to pořád sympaťáci, o tom žádná. Ale já prostě tyhle filmy z vězení nemusím. Kdyby raději společně v jungli kosili nějaký Jihoamerický drogový kartely nebo něco podobnýho .. ale tohle..? Naprostej šedej průměr a je to škoda ... i když Arnie na konci ten kulomet do pracek skutečně vezme a Sly vysící na chatrném provazovém žebříku ve vzduchu připomene zarputilého Clifhangera, to je jenom melancholická třešnička na dortu, který nepekla babička, ani maminka, ale blbá sousedka od vedle ... ()
Senzácia? Bohužiaľ nie. Všetci, čo sme vyrastali na filmoch Arnieho a Stalloneho sme vždy snívali o tom, aby hrali spolu v jednom filme. Nemám na mysli "šteky" v Expendables. Prišlo to, strašne som sa na to tešil a vyrazil do kina. Len téma úteku z väzenia je poriadne lákavá a k tomu tá slávna dvojka? Lenže film dostal do rúk amatér Hafstrom , ktorému vyšiel jedine film Rituál. Narozdiel od väčšiny nadšených a spokojných užívateľov si myslím, že Hafstrom nebol ten pravý. Chýba tu strašná kopa súvislostí a detailov, ktoré robia väzenské filmy napínavými. Kto sú všetci tí, čo stoja za Arnoldom, keď ide do tuhého? Ako si vybudoval to postavenie? Prečo nám Arnie nepripadá ako kápo, ale vlk samotár? Kde sú tie povestné drsné väzenské ksichty? Kde je napätie a adrenalín? Mal by som veľa otázok a menovať by som vedel skôr negatíva ako pozitíva. Problém je, že napätie a gradácia nefunguje. I bitky medzi väzňami sú amatérske, pritom by mali byť tmelom filmu. Pozerať sa na trpiaceho Arnolda alebo Slyho diváka netrápi, pretože vie, že z toho vzídu ako víťazi. Herecky na presvedčivejšie dialógy Arnold nemá vlohy , záverečný rozhovor s postreleným arabom vyznieva dosť nepresvedčivo. Akčné scény nemajú ten správny náboj a celé sa to snaží byť strašne chytré, ale menej je niekedy viac. Film sa snaží byť poctou akčňákom ako v čase ich najväčšej slávy a pritom byť i moderný a prístupný dnešnému divákovi, ale uviazlo to niekde na pol ceste. Naopak fungujú Arnoldove hlášky, pobaví jeho mapa, ale vtipov by mohlo byť podstatne viac. Film sa tvári vážne, ale nepristane mu to. Ak niečo stojí za pochvalu tak jednoznačne výkon J. Caviezela , ktorý ma svojim záporákom naozaj prekvapil. Poviem úprimne, že bez neho by bol film tak trochu o ničom. Film objektívne za tri, tak prečo dávam nakoniec štyri? Za splnený sen vidieť najväčšie akčné hviezdy v jednom filme. 70%. ()
Futuretro a Sly, co z gumicuku udělá žárovku a ještě s ní uteče z vězení. To jsou první dva pocity, co jsem měl, když jsem tenhle film shlédnul. Popravdě to vůbec nebylo tak, jak jsem si to představoval. Především realističnost byla hodně mimo a spíš bych to přirovnal k Demolition Man. S tím jedním velkým rozdílem, že chybí hlášky. Sly a Arnold jsou tady spíš jenom drsní, než aby vytvořili i určitý uvolnění a emoce. No a o tom je víceméně i celý film. Téma zajímavé, na dvě akční legendy hodně zajímavé, ale zpracování je takové až moc systematické. Necejtím v tom srdce. Nejsou v něm žádné pořádné hlášky. Nic co by tak dobrý nápad dokázala vyzdvihnout na určitou mez, o které by se dalo říct, že je legendární. Škoda. ()
Jak málo stačí ke štěstí :) Scénář se nechytá ani na první sezónu Útěku z vězení a postupný vývoj má minimum utečeneckých vychytávek (Arnoldovo odvedení pozornosti nicméně vstoupí do dějin). Důležitý je nadhled, fakt, že pánové si to dávají s absolutní lehkostí, Vinnie Jones a James Caviezel dokonale plní záporné škatulky a režie tomu všemu dodává potřebnou dynamiku. Pokoj 1408 se mi od Håfströma líbil víc, ale tam měl režisér k ruce nápaditější scénář. Plán útěku je přímočařejší, než si téma zaslouží, ale všechny to TAK očividně baví, až se baví i divák. Tedy, za předpokladu, že jste na podobných filmech vyrostli a překousnete, že je to "jen" výcuc z výborné stalloneovky Tango a Cash. 70%. ()
Myslim, že u ničeho jsem se za rok tak nezasmál jako tady. Kravina, co nemít to neodolatelný a (ne)chtěně komediální charisma Slye s Arnoldem, stojí za úplnej odpad, protože scénář by zvládlo napsat každý hovado. Takhle ale... odpustím všechno - slabý záporáky, naprosto dementní 'geniální' plány na útěk, absenci čehokoli zajímavýho nebo hustýho, žádná pořádná krev nebo bitky... ne, stačí prostě, jak si tam ty dva postarší blbové vykládaj ve vězeňský kantýně jak největší machři, ultra drsnej Stallone a vtipálek Arnie, a nemá to chybu. Back to 80's big time, sračka za 4*. ()
Galerie (57)
Zajímavosti (25)
- Breslin (Sylvester Stallone) a Rottmayer (Arnold Schwarzenegger) majú obaja na rukách špeciálne hodinky, čiže vedia čas a aj deň. Nepotrebujú tým pádom vyrábať šesťhran. Na hodinkách sa dá určiť presná poloha. (Budisovie)
- 90% filmu se natáčelo v prázdném objektu v New Orleans, který dříve využívala NASA ke stavbě raketoplánů. (agass)
- Vo filme hovorí riaditeľ väznice Hobbes (James Caviezel) o Portosovi, Rayovi Breslinovi (Sylvester Stallone), ako o štvrtom mušketierovi. Portos je ale druhý mušketier, štvrtým je d'Artagnan. (De Large)
Reklama