Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film vypráví neuvěřitelný příběh pařížského kasaře Henriho „Motýlka“ Charriera (Charlie Hunnam), který je falešně obviněn z vraždy a odsouzen na doživotí. Trest si odpykává v nechvalně známé trestanecké kolonii na Ďábelském ostrově u Francouzské Guayany. Motýlek je odhodlaný dostat se na svobodu, a tak nečekaně spojuje síly se spoluvězněm Louisem Degou (Rami Malek), usvědčeným padělatelem, který mu výměnou za ochranu nebezpečný útěk financuje. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (231)

honajz2 

všechny recenze uživatele

Sice jsem si slíbil, že se nejprve podívám na originál, ale remake mám v hledáčku už tak dlouho, že se mi již nechtělo čekat a při cestě busem jsem si ho pustil. A navzdory tomu, že při prvním pokusu (který byl tak dva roky nazpátek) jsem u toho po deseti minutách usnul, tak tentokrát se stal přesný opak a drželo si to moji plnou pozornost v napětí po celou dobu. Úvod naštěstí není zbytečně dlouhý a Motýlka do výkonu trestu pošlou rychle (což pro hlavního hrdinu rozhodně dobré není, ale chápeme se), takže se do toho skutečně dá rychle dostat, zvlášť když se pak Motýlek ne zrovna dobrovolně dá do spolupráce s Degou. Má to mnoho působivých scén s až fyzickým prožitkem právě probíhajících situací, má to nejednu silnější scénu a s každým pokusem o útěk jsem skutečně nedokázal být chladný a doufal jsem, že tentokrát to ústřední dvojici vyjde. Sice mě to uhranulo a v mnoha aspektech naprosto získalo, ale spolu s tím nemůžu být zrovna nadšený, když to celé upadlo do poměrně klasického hollywoodského stylu a tak vždy s důrazem na nějakou novou postavu je naprosto jasné, že se o ní nedozvíme víc než základní charakter a že je v ději jen proto, aby ústřední duo ohrozila nebo nepochopitelně zemřela. SPOILER A že je Dego nejprve nadšený z toho, že je cesta ven z Ostrova bláznů a pak se tam, na poslední chvíli, rozhodne zůstat, je taky vykalkukolvané klišé jak sviň. KONEC SPOILERU. Já neznám pravý příběh, takže je možné, že se vše tak skutečně stalo, ale o to víc bych ocenil, kdyby se to motivacím postav věnovalo hlouběji a já tak některé jejich činy a divná konání mohl víc chápat. Navíc je to stylově celé takové "předem jasné", ne zrovna předvídatelné, ale podle určitých záběrů a hudby se dá vždy čekat, co bude následovat. Má to své vady na kráse, nejsou malé, ale jinak se mi to líbilo a čas u toho strávený byl fajn, takže tomu taky rád dám nadprůměrné hodnocení. Jo, a ještě si musím zjistit, v čem se na tom podílelo Česko, když je tady uvedené v koprodukci... Slabé 4* ()

bourec 

všechny recenze uživatele

Musim říct,že původního Motýlka jsem plnohodnotně neviděl.Takže na remake sem se dost těšil,jenže Noer to natočil tak jak to natočil.Při prvnim útěku sem prskal radostí,a ejhle,nepovedlo se,a pak se film táhne jak hustý lejno v blátě.Tempo na nule,dramatičnost na nule.Pro mě podobně nudný jako dva vězeňský filmy s Hanksem.Nelíbilo,pro mě zbytečnost.40%. ()

Reklama

Psychor 

všechny recenze uživatele

O třídu lepší než Schaffnerova úmorná tříhodinová verze z roku 1973, přesto tento remake zrovna velký aplaus nesklidí. Noer totiž nedokáže uspokojivým způsobem pracovat s tempem, což je při 133-minutové stopáži učiněná pohroma, a nový Papillon tak zákonitě kráčí ve šlépějích nezáživného originálu. Tvůrci si však dali záležet alespoň na letmém vykreslení ústředních postav a jejich vzájemné interakci. Snímek pochopitelně ani vzdáleně nepřipomíná psychologickou vztahovou studii, ale bohatě stačí, že dává zapomenout na neduhy původního díla, tedy toporné dialogy odříkávané počítačovou intonací či krajně machistického Papillona v podání McQueena. Papillon ode mě obdrží dvě slabší hvězdy. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Když zkoumáte reakce na novou verzi Motýlka, setkáte se často s pocitem znesvěcení. Jako by bylo rouhání natočit druhou verzi legendárního útěku z trestanecké kolonie, a to v téže době, kdy je možné zhlédnout xté zpracování Bídníků, kde se nad stálou recyklací nikdo nepozastavuje. Původní zpracování Charrierovy knihy jsem zhlédl před 25 lety a i to je jeden z důvodů, proč nechci oba filmy srovnávat. Steve McQueen byl na plátně jistě mimořádně charismatický a Hoffman patřil k hvězdám charakterního herectví. Ve vší úctě v nich ale úspěch filmu netkvěl. Ten spočíval ve výjimečném příběhu lidské vůle a houževnatosti. Rami Malek sice není typickým představitelem pařížské smetánky 20. let, ale vem to nešť. Ani on, ani Charlie Hunnam hereckému řemeslu ostudu určitě nedělají. Výprava je působivá, skvělá kamera efektně zachycuje prostředí mondénní Paříže i jihoamerické kolonie a strádání vězňů. Motýlek je důstojným návratem k žánru dobrodružného filmu v době nadvlády hloupoučkých komiksových snímků a laciných hororů. Nemám důvod cokoli hanět, bavil jsem se dobře. Celkový dojem: 90 %. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

,,Francie se vás zřekla!''  --- Nikdy jsem moc nechápal, proč se točí remaky. Opravdu v jen málo případech to předčilo původní předlohu. Já si vždy vážím originálních nápadů a u remaků mám dojem, že si je někdo prostě jen sprostě přivlastňuje. Jasně, dá tomu třeba novější háv. Ale lesklejší obal málokdy nahradí již jednou sdělené, natož aby nějak pak ten film zásadně překvapil či udržel člověka v napětí. U Motýlka jsem to tak cítil. Výprava super, hudba parádní, ale prostě už jste to jednou viděli. Hunnam, ač štíhlý a vypracovaný měl na samotce pořád hebkou pleť o sněhobílých zubech nemluvě. Nevím co za stravu dávali tam v celách na Ďábelských ostrovech, ale jsem si jist, že vězni tam vypadali v reálu mnohem zchátraleji... U Maleka jsem měl ještě další problém a to byla ale moje chyba. Já v něm prostě díky tomu jeho kukuči a předkusu viděl Freddieho. Doporučuji rozhodně si tohle pustit před Bohemian Rhapsody, protože jinak budete mít dojem, že mu u toho pruhovanýho mundůru krom kníru chyběly adidasky na nohách a černé pilotky na očích. Kupodivu mi až tak nevadila délka. Dávám tedy za 3 kokosové ořechy. * * * ()

Galerie (58)

Zajímavosti (11)

  • Natáčanie väzenských scén v Čiernej Hore bolo neustále narušované nepriaznivými poveternostnými podmienkami. Z plánovaných pár týždňov ich natáčania nakoniec vzišli dva mesiace. (chesterko)
  • Písnička, která hraje na začátku filmu, je „Bei Mir Bist Du Schoen“ od The Hot Sardines. (Duoscop)
  • Papillon (Charlie Hunnam) ve skutečnosti část svého trestu pracoval ve vězeňské nemocnici ve Francouzské Guyaně. Historici věří, že právě tam nasbíral příběhy pro svou knihu od jiných vězňů, kteří se pokusili o útěk. Kniha je tedy spíše jakousi koláží zážitků různých lidí, než autobiografií Henriho Charriera. (Candice)

Reklama

Reklama