Recenze (2 757)
Kaskadér (2024)
Styl Davida Leitche mi pořád nesedí úplně dokonale, občas je to prostě až moc na efekt, "permanentně zrychlený a příliš moc", ale Gosling je fakt Steve McQueen dnešní generace a narozdíl od marvelácký rakoviny (posledních 15ti let) je tohle ten filmový zábavní park, co není jak vygenerovaný umělou inteligencí a na tom, co vidíš na plátně, ti i nějak záleží. Solidní akční palba, funguje též romantika a jako pocta kaskadéřině.
Nabídka (2022) (seriál)
Klobouk dolu, že vznikla tak překvapivě skvěle napsaná, zábavou nabitá a castingově perfektní pocta hollywoodský filmařině, která navíc velmi dobře odhaluje co že sakra vůbec dělá producent... Ze všech největší palec si zaslouží Miles f*cking Teller - musím říct že zatím vždy, když byl někde ve větší roli (od Too Old to Die Young po Top Gun), tak to byla velká deviza. 85%
Godzilla Minus One (2023)
Přesně tohle chci od značky Godzilla. Vypadá to výborně, epická míra destrukce i sám nasraný nukleární dinosaur, ale funguje také osobní drama a ta hlubší rovina: japonský trauma z druhý světový a něco jako vykoupení za krutě sebevražedný přístup ke svý vlastní populaci ve válce. Což prostě nedodá i sebelepší americká produkce...
Duna: Část druhá (2024)
*nepobírám ten trapný Chalamet kult, nějaká dnešní divná úchylka - jasně, týpek se hodí do povídky Wese Andersona, ale tady mi jeho neduživý boy charisma vyloženě kazí dojem a dělá nepřesvědčivý klíčový momenty filmu. jinak filmařsky umělecký a náležitě epický...
Stroszek (1977)
Stejný problém jako s Kaspar Hauser – ústřední nápad je dobrý, neherci dostatečně charismatičtí, nepostrádá to ten specifický herzogovský humor, kéž by to bylo o něco svižnější.
Late Night with the Devil (2023)
Velmi dobrá zábava s top herci a pár momenty překvapení, perfektní formát retro talk show, pro mě za mě ať se klidně užívá generativní AI než CGI - pokud výsledek stejně dobře, respektive ještě lépe vypadá (když už jsme beztak bez praktických efektů). Lepší jak všechny možný zbytečný variace vymítačských hororů za posledních 30 let. Beru klidně sequel s více temných 70’s reálií a referencí na satansko-iluminátský Bohemian Grove (x).
Harper (1966)
Dvě pozitiva: technicolorová paráda v prostředí jižní Kalifornie a pak Paul Newman (docela mě mrzí, že se těsně minul s érou klasických noirů) se sobě vlastní kombinací lehkosti a frajerskýho charisma. Zbytek, tedy krimi děj a případ uneseného boháče, se bohužel zadrhává, nebaví, je nešikovně zamotaný a místy až vyloženě stupidní.
Stovky bobrů (2022)
Vím, jalová připomínka, ale opravdu bych to bral spíš půlhodinový, tohle byla vražda. Klíčový dojem: dal bych si teď jablečnou pálenku sakra.
Fallout (2024) (seriál)
Fallouty jsem v podstatě nehrál, ale odmala mě tenhle retro atomic age post-apo svět fascinuje a doufal jsem v pořádnou filmovou / TV adaptaci. Dík za adekvátní rozpočet a výsledek je solidní! Exploatační nukleární western je to správný, divácky vděčný pojetí, vybombená jižní Kalifornie vypadá náležitě dobře, má to všechny potřebný propriety, atmosféru zatracený civilizace, sektářských kultů a dystopie, nechybí parádní písničkový oldies soundtrack. Děj je tak akorát poutavý, místy zbytečně natahovaný, postavy zábavný (#1 Goggins, dle očekávání), herecky mi vadilo obsazení Maxima - Moten je nevýrazný, až lehce otravný. Humor se daří, i když, občas snad až příliš imbecilní. Vůbec nejsilnější scéna je hned ta úvodní v první epizodě (x). V součtu: bomba to není, rád bych to "přesahovější", jsem ale spokojený a vidím další potenciál. S01: 80% / Jak výborný načasování série ve chvíli, kdy nám doomsday clock ukazuje rekordních 90 sekund před půlnocí... Právě čtu "Nuclear War: A Scenario" a je to hodně zlověstný. Zajímá-li vás kulturní a dějinný kontext, vřele doporučuji dokumenty jako Trinity & Beyond, Atomic Cafe a nebo letošní Turning Point: The Bomb and the Cold War. ♪♫
Zlomové okamžiky: Atomová bomba a studená válka (2024) (seriál)
Po TP: 9/11 and the War on Terror další kvalitní série z moderních dějin, hezky ucelený průlet studenou válku a tím, jak dnes opět pokračuje. Prochází chyby, ta největší dramata, kontroverzní a vyloženě nekalý momenty na obou stranách; přes Stalinova zvěrstva, atomovky na Japonce (kdy hlavní logika byla možná pochybnější, než je běžně uvedeno), rostoucí sovětsko-americký zbrojní průmysl (x) a bezpečnostní stát, hon na komunistický čarodějnice, drsný plány na nukleární konflikt (x), špinavý operace a svrhování cizích vlád, hrozba kubánský raketový krize a tak dál a tak dál... až pak rozpad SSSR a trapně chaotický 90. léta (x), ten pověstný pomýlený "konec historie", opětovný růst demagogie, divize a destabilizace během posledních dvou dekád, finální 2 díly už jsou vyloženě téma nástup Putina a Ukrajina. Krom výborné práce s kompilací archivních materiálů a vypíchnutí souvislostí bych vyzdvihnul i velmi slušnou účast co se týče různých významných osobností a rozhovorů. Co dodat, obecně miluju dějepis, ale vidět zpětně události za svého života je ještě extra fascinující, good luck světe.