Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Když si pár třicátníků pustí přes práh matku jednoho z nich, netuší, že se právě ocitl v komorním očistci. Poklidný život se pomalu mění v chaotické trosky. Pěstěná šedesátnice Valerie je energická diva, která si krok za krokem podmaňuje nejen prostor bytu, ale i mysl jeho obyvatel. Plíživá domácí invaze nabírá na síle, jistoty se otřásají, hranice soukromí bortí. Mají matky a tchýně vždycky pravdu? Myslí to s námi dobře? A nejsou někdy právě proto těmi největšími monstry?
Film Přišla v noci Tomáše Pavlíčka a Jana Vejnara na tenké hraně černého humoru a home invasion hororu rozvíjí situaci, kterou v různých obměnách zažil každý z nás. (Artcam Films)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (324)

Kothy 

všechny recenze uživatele

Je dost děsivé, jak vám může tchýně zničit život. To se taky málem stane ústřední dvojici tohoto filmu. Do bytu se jim nastěhuje matka od Jiřího a začne peklo. Nejdřív to jsou drobnosti a končí to až vodením pochybných existencí do bytu. Ale co s tím? Vyhodit matku na ulici? Tento problém hrdinové řeší celý film. Podle mě na ni byli moc mírní. Já bych určitě přitvrdil. "Vypadáš jako mladý Husák." :D ()

kajas 

všechny recenze uživatele

Myslím, že v listopadu už můžu zhodnotit, že na poli české kinematografie se letos urodilo překvapivě dost zajímavých filmů různých žánrů. Na téhle komedii musím nejvíc vypíchnout fakt, že Pavlíček s Vejnarem napsali příběh plný uvěřitelných přirozených dialogů a situací. Takhle my třicátníci ze střední třídy opravdu žijeme a mluvíme. Nenosíme obleky Bandi, nežijeme ve sterilních hypermoderních bytech a nechodíme každý den do luxusních restaurací (obraz prakticky každé české romantické komedie poslední dekády). Místo brunche si dáme k snídani jogurt Fantasia, mluvíme sprostě a ve volném čase prostě někdy zůstaneme doma a čteme si (jako hlavní hrdinové Aneta s Jiřím). Ruku v ruce s kvalitním scénářem jdou ale taky skvělé herecké výkony ústřední trojice, kdy si zejména Simona Peková v roli maminky krade pro sebe každou scénu, a věřím, že si dojde minimálně pro nominace na herecké ceny. První dvě třetiny filmu jsou takřka dokonalé, moje hodnocení ale bohužel sráží závěrečná část, ve které se úplně změní tón vyprávění, na jednání postav už není přirozeného vůbec nic a všechno spěje přesně do toho typu závěru, který nejvíc nesnáším. Nenechte se ale odradit, běžte do kina a podpořte tvůrce komedie roku. ()

Reklama

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Vlastně čím víc minut ubíhá po skončení filmu, tím víc ve mně roste jistota, že než to tu dopíšu, přidám i pátou hvězdu. A pozor, dále poměrně spoiluji. *** Žánr "home invasion" s jistou repetetivností absurdních, nesnesitelných, neakceptovatelných, veškeré meze překračujících domácích překvápek počítá, a tady to ve správnou chvíli začne zlehounka nabírat zcela nečekané obrátky. Postupně mě nadchlo (jen chvilku trvalo, než jsem tomu přišla na chuť, ale pak jsem si ten obrat zamilovala), jak se původní (zdánlivě) oprávněné pobouření mladého páru začíná měnit na pobavený nadhled a postupně se zároveň i otočí perspektiva celé situace do velice příjemné (nebo nepříjemné, to už jak pro kterého diváka) relativizace všech rádoby daností: navzdory tomu, jak nehorázně a prospěchářsky to matka servíruje: mají opravdu mladí právo na zděděný luxus velkého bytu v dobré čtvrti? možná nelétají do resortů, ale je úplně v pořádku, a nikoli ekologicky, objednávat si módní jinokulturní předražené jídlo donáškou z restaurace? je ten jejich domácí klid u okrajové literatury na 100 m2 zadlužených možná nepotřebnou drahou rekonstrukcí opravdu životem víc než nevyžádané vaření při umcárara tydli bum? je vlezlá matka opravdu tak strašně mimo svými poukazy na nutnost užívat chvil dosyta, i když u toho vyhrožuje prděním a obnažováním? má syn právo se v dospělosti zlobit na matku za to, že se rozhodla ho jako děcko opustit a žít jiný život? nemá matka pravdu, že jim s otcem možná chyběla, ale nepotřebovali ji? že ji mezi sebe prvorepubliková honorace nepřijala? že je ok nechtít děti? a že je ok i přijít na to až ve chvíli, kdy už je dítě nějaký čas na světě? ten moment, kdy se s mladým párem přeneseme přes první pocit absolutního bezpráví, konsternovaní, že s tím vlastně nic moc nedělají, a posuneme se s nimi po jemných stupních až k nadhledu, poklidu, odstupu a pobavení, nás otevře, aby do nás mohly začít volně, bez zaťatých křečí předsudků a pseudo-oprávněností a pseudo-nároků, proudit i všechny tyto otázky bez hodnocení, a také např. všímavě oceníme, že Kocour je ve filmu první postava, která si nesplete litevštinu s lotyštinou, a navíc má poměrně případné poznámky k životu v luxusu a v chudobě i k realitě bezpráví a absurdního božího úradku, a doceníme i všechny ty velice dobré vtipy na téma hladu a bídy, co ve filmu postupně padnou, nebo matčin přehled při výčtu italských režisérů i grácii, s níž Viscontimu velkoryse přidá slabiku... A můžeme si pak v dobré náladě zálibně vychutnat i ten poklidný, smířlivý konec, kdy mladí matku hledají, protože přece jen, a v rekonstruovaném, kdysi příliš prázdném a tichém bytě se jim místo vlastního mimina usídlil alkoholovou i morální kocovinou rozežraný někdejší disent - a všechno to v tónech harmoniky s ruským přízvukem česko-anglického popěvku o marihuaně začíná trochu vonět po pokorně akceptované absurditě života, jak ji uměl vylíčit snad jen Dostojevskij. ***  Parádní scénář, režie, přesah, vtip, šarm i filosofie, herecké projevy, kamera i zvuk. Bez jediné vady na kráse. A taky plakát se hodně povedl (ten bez obrázku), evokuje doby androše a disentu, kdy takovéhle zdařilé typografické československé vizuály pořád ještě hojně vznikaly. *** Viděno v předpremiéře v Letním kině u Keplera, s milou účastí Jana Vejnara, a bylo to i moc fajn promítání. *~ () (méně) (více)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Sociální horor, který rozvíjí v naší kinematografii hojně rozšířený žánr komorních rodinných dramat čerpajících svou dynamiku v mezigeneračním střetu, jak je točí třeba Bohdan Sláma, což ovšem tvůrci obohatili o syntézu s komediální obdobou téhož - komediemi Jaroslava Papouška...Tomáš Pavlíček tak rozvíjí to, co se mu povedlo už v jeho celovečerním debutu Chata na prodej. Ecce homo Valerie. ()

Astaroth12 

všechny recenze uživatele

Keby bolo po mojom, tak tento film si tak ľahko nepozriem, lebo som tušil prúser, ale bol som prehlasovaný, že to môže byť celkom sranda, no to rozhodne nebola. Horor to rozhodne bol, ale pre mna, že som túto trápnu a nezáživnú vecičku, ktorá sa hrala na psychologický Home invasion bez psychických následkov dopozeral. Fakt ma to nebavilo, lebo film sa tváril, že chce byť aj vtipný a ani to mu vobec nevychádzalo a tak aj herecké prejavy nestali za nič. Postavy boli podané tak laxne, že celkové dianie vo filme ma začalo po chvíli iritovať kvoli primitívnym rozhodnutiam postav sa z celou situáciou zmieriť a nebojovať. Príbehy píše sám život, ale tu bolo vidieť, že to napísal scenárista. Niekoho tato nudná srajda zaujme, ja do tej kategórie patriť nikdy nebudem, slabá 1*. ()

Galerie (65)

Zajímavosti (3)

  • Film vznikl bez podpory tradičních institucí za málo peněz převážně v pražském bytě jednoho z režisérů a na rodinné chatě. Natáčelo se 17 dní. (raininface)

Související novinky

31. Český lev - výsledky

31. Český lev - výsledky

09.03.2024

Tradičně v pražském Rudolfinu se v sobotní večer 9.3. 2024 odehrál slavnostní ceremoniál, při kterém byli předáni Čeští lvi za ty nejpovedenější bijáky, jež jsme mohli v našich končinách na plátnech… (více)

Ceny české filmové kritiky ovládla Přišla v noci

Ceny české filmové kritiky ovládla Přišla v noci

03.02.2024

Večer v sobotu 3. února 2024 proběhl v Divadle Archa v Praze 14. ročník slavnostního předávání Cen české filmové kritiky, které každoročně uděluje Sdružení české filmové kritiky výrazným a chváleným… (více)

Cenu filmových fanoušků získal Bod obnovy

Cenu filmových fanoušků získal Bod obnovy

15.01.2024

V pondělí 15. ledna 2024 dopoledne byly na tiskové konferenci České filmové a televizní akademie (ČFTA) odhaleny nominace v rámci 31. ročníku předávání cen Český lev. Na začátku tohoto ceremoniálu… (více)

Reklama

Reklama