Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Horor
  • Animovaný

Poslední recenze (405)

plakát

Lidská stonožka 2 (2011) 

Původní verze je spíš nízkorozpočtový kousek se zajímavým a řádně nechutným ústředním nápadem. Druhá verze (nepoužívám raději pojem druhý díl, však zjistíte...), není již tak zajímavá, ale v obsahu a zobrazení nechutnosti a brutality je na míle daleko od první. Celé je to ale jiné, takže se nenechte zaskočit formou, jakou je film vyprávěn. Je to úplně jiné, ale ve výsledku je to mnohem lepší. Lepší je to ve vypracovanosti obrazu, kamery, vizuálu apod. Vizuál mi připadal jako nějaký starý černobílý dokumentární film. Desítky minut stonožku neuvidíte, ale budete sledovat život jednoho zneužívaného úchyláčka, opravdu špičkově vybraná a zahraná postavička. Jeho shánění "článků" do stonožky, rodinné trable s máti a nerudným sousedem, spíš takové odporné drama než horor... Poslední třetina je pak ale již orgastickým "náserem a výstřikem" brutality, zvrácenosti, humusu a nechutnosti toho nejtěžšího kalibru!! Tom Six si prostě servítky nebere. Masakr!!! /95% + FILM ROKU/

plakát

Mechanický pomeranč (1971) 

Nejsem vůbec žádný zarytý příznivce Kubricka, ovšem "Mechanický pomeranč" je dle mého názoru jeden z nejlepších filmů v dějinách vůbec... Již samotné zařazení do žánru je v podstatě nemožné: sci-fi? parodie? komedie? horror? explotation? drama? krimi?... v podstatě jakékoliv filmové zaměření je do filmu velmi důvtipně zasazeno a naprosto plynule přechází jedno v druhé... Tohle je skutečné umělecké dílo. Vizuální a herecký koncert... Pocit z filmu je naprosto neopakovatelný, a hlavně neznám film, který by tomuto byl třeba jen trochu podobný a mohl mu konkurovat... /100% + FILM ROKU/

plakát

The Sadness (2021) 

Režiséra Roberta Jabbaza si musím do budoucna velmi všímat, protože jeho filmová prvotina je zatraceně nádherný krvavý a drsný masakr, ve kterém vynikají gore efekty, nechybí brutalita, kamera téměř všechno ukazuje, škoda, že neukázala scénu, ve které hraje hlavní úlohu penis a vypíchnuté oko, hned jsem si vzpomněl na kultovní "Srbský film", kde je taková legendární šílenost krásně viditelná očím divákům, nikdy na to nezapomenu, ale vrátím se zpět k hodnocení, Tchaj-wan boduje naplno, tady jednoduše není o čem přemýšlet, v tomto žánru jeden z nejlepších kousků, jaké jsem kdy viděl… /90% + FILM ROKU/

Poslední hodnocení (2 833)

The Sadness (2021)

05.06.2024

Bubba Ho-tep (2002)

02.06.2024

Farang (2023)

02.06.2024

Arachnofobie (1990)

01.06.2024

Psí vojáci (2002)

27.05.2024

Hory mají oči 2 (2007)

27.05.2024

Zapadákov (1971)

22.05.2024

DogMan (2023)

18.05.2024

Human Traffic (1999)

14.05.2024

Reklama

Poslední deníček (20)

Konec (filmového) světa...

Tohle mě fakt už úplně zlomilo. Film, umění a svět skončil v podobě, v jakém jsme ho znali...

Zasraný mileniánský rozmazlení umrdanci!! Běžte s těmi menšinami už do prdele!!

 

Nová pravidla: Nemáte homosexuály, ženy či menšiny? Zapomeňte na Oscara!

 
Od roku 2024 zavedla oscarová akademie nová pravidla pro Oscara za nejlepší film. Filmy, které nebudou obsahovat dost etnických a sexuálních menšin, nebudou mít šanci.
 
 

Vyhlášení nominací na filmové ceny Oscar Foto: Mario Anzuoni, Reuters
Film musí splnit nejméně dva ze čtyř standardů, aby se mohl ucházet o Oscara za nejlepší film. První standard se soustředí na zastoupení na plátně a náměty. Film musí plnit nejméně jedno ze tří kritérií.
První kritérium – film musí mít nejméně jednoho herce v hlavní roli nebo významné vedlejší roli, jenž pochází z menšin (Asiaté, Hispánci, Afroameričané, původní Američané – indiáni –, osoby ze středního východu, severní Afriky, Havajci či osoby z pacifických ostrovů).
V celém hereckém souboru musí tvořit nejméně 30 % herců v menších rolích ženy, lidé z etnických menšin, LGBTQ+ komunita nebo lidé s kognitivním či fyzickým postižením nebo špatně slyšící a úplně neslyšící.
Režisér Roman Polanski nezíská zpět členství v americké filmové akademiiAmerika
 

Další kritérium se týká příběhu, který se musí točit kolem žen, etnických menšin, LGBTQ+ komunity nebo lidí s kognitivním či fyzickým postižením nebo špatně slyšících a neslyšících.
 
LGBTQ+ režisér nebo producent 
Další standard se týká celého štábu a vedení. Nejméně dva vedoucí pracovníci v tvůrčí funkci (například režisér, castingový režisér, hlavní kameraman, střihač nebo producent) musí být opět ženy nebo musí pocházet z etnické menšiny, LGBTQ+ komunity nebo musí jít o lidi s kognitivním či fyzickým postižením nebo špatně slyšící a neslyšící. Navíc alespoň jeden z nich musí být z následujících skupin: Asiaté, Hispánci, Afroameričané, původní Američané (indiáni), osoby ze středního východu, severní Afriky, Havajci či osoby z pacifických ostrovů. Celý štáb se navíc musí skládat z 30 % z příslušníků znevýhodněných menšin.
Další standard požaduje, aby studio platilo stážisty, kteří pocházejí z následujících skupin: ženy, etnické menšiny, LGBTQ+ komunita, lidé s kognitivním či fyzickým postižením nebo špatně slyšící a neslyšící.
Velká studia mají povinnost zavést v podstatném rozsahu trvalé stáže a praxe pro členy znevýhodněných menšin ve většině oborů – produkce, postprodukce, hudba, vizuální efekty, marketing, distribuce, PR.
Poslední standard požaduje, aby filmová společnost zaměstnávala několik manažerů z menšin v marketingovém a PR týmu.