Oblíbené filmy (10)
Fargo (1996)
Jeden z mála fimů, které i přes důvěrnou znalost zápletky můžu vidět znovu a znovu, za což může především dechberoucí uvěřitelnost příbehu. když dojde k první vraždě, není to jen další smrt na plátně; je to opravdová smrt opravdového člověka se všemi důsledky a už kvůli tomuhle pocitu je pro mě Fargo jedním z nejlepších filmů, jaké jsem kdy viděl.
Povídky z kuchyně (2003)
Jeden z nejlepších filmů, které jsem v poslední době viděl (opakovaně). Pomalé rozvíjení děje mi spíše vyhovuje, asi bych se nad sebou měl zamyslet.
Frances Ha (2012)
Koyaanisqatsi (1982)
Zátoka ticha (2004)
Muž s kinoaparátem (1929)
Bez tohoto filmu by Godfrey Reggio nikdy nenatočil svoje obrazové eseje. Zatímco v Reggiově trilogii je ale vždycky přítomný nějaký sociálněkritický podtón, Muž s kinoaparátem je především oslavou radosti z vidění a vnímání. Že je to po čase nudné? Ani bych neřekl. Vždycky je na co se dívat a s každým zhlédnutím je ten film lepší a lepší.