Oblíbené filmy (10)
Smrtonosná zbraň (1987)
Vetřelci (1986)
Matrix (1999)
Stalker (1979)
Umělecké dílo ve všech směrech s filozofickým přesahem, které se dá slovy jen těžko přiblížit. Stalker se musí vidět, slyšet, cítit, myslet... Jeden z nejlepších filmů, co jsem kdy viděl.
Dogma (1999)
Vtipně vztyčený prostředníček všem konzervativním dogmatikům. Kevin Smith je bůh (nebo Alanis Morissette?) a tohle je můj nejoblíbenější film z jeho dílny. Známé hollywoodské tváře v absurdních rolích a spousta nekompromisního humoru. Co si přát více? btw: Oficiální text distributora k tomuto filmu je jeden velký spoiler.
Blikající světla (2000)
Pro někoho černá komedie, pro někoho gangsterka, pro mě především únik od šedé každodenní rutiny a splnění jednoho velkého chlapského snu. Ústřední čtveřice zpočátku působí jako parta bezejmenných a beznadějných trotlů, ale během filmu si získávali mou náklonnost, až jsem si je naprosto oblíbil (Mads Mikkelsen opět jak násilnický pošuk exceluje). Možná jsem divný, ale i přes nemalou porci vystřílených kulek, krve a libových černohumorných fórů ve mě film zanechal na dlouhou dobu příjemný pocit pohody.
Ztraceno v překladu (2003)
Nenápadný, citlivý snímek, okořeněný jemným vtipem, kterému se podařilo vyhnout všem patetickým klišé. Film si pomalu pluje tak trochu sám pro sebe a záleží na divákovi, jestli se s ním nechá unést. Musím říct, že druhé shlédnutí, které jsem si načasoval do toho správného duševního rozpoložení, jsem si užil mnohem více než to první a věřím, že shlédnutí třetí mě pohladí po duši ještě o chlup více. Film je plný zdánlivě zbytečných detailů nebo záběrů, ale právě ony dokreslují odcizenost a nepochopení ústřední dvojce od okolního světa. O kameře, hudbě nebo hereckých výkonech se nemá cenu sáhodlouze rozepisovat. Jsou totiž stejně výborné jako už naznačený příběh.
Počítání mrtvých (1999)
Králův dvojník (2012)
Králův dvojník byl přesně takový, jak jsem doufal a možná ještě o něco lepší. Chang-min Chu elegantně míchá historické drama s komedií, plynule přechází z jednoho žánru do druhého bez jediného zaškobrtnutí. Navíc zdatně pracuje s patosem, který zde působí tak nějak čistě, nenuceně a i já, trochu cynik, uronil slzu, když se nový král rozhodl otevřít sýpky a rozdat rýži chudým :) V neposlední řadě potěší i půvabná Hyo-Joo Han a to, že Lee Byeong-heon dobře zvládá i dramatickou/komediální roli, a ne jen akčního zabijáka.
Bratr Bajrangi (2015)
Naivní, předvídatelné, patetické klišé. Kdyby to natáčeli kdekoliv v západní produkci, film dopadne špatně, ale Indové v tom umí sakra chodit. Krásný, čistý a dojemný film, který pohladí po duši. Kapesníky s sebou.