Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Horor
  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Dokumentární

Recenze (23)

plakát

Zpráva o Europě (2013) 

Dokumentární styl tomu překvapivě moc neškodí, ale to laciné přerušování záznamu přesně kdy se to tvůrcům hodí je dost samoúčelné, podkopává snahu o realismus a dost bije do očí. Asi tak od půlky jsem tušil, že to skončí tím nejstupidnějším možným způsobem a nemýlil jsem se. Za ten komický konec přidám jednu hvězdu, jelikož jsem to čekal, tím pádem jsem nebyl zklamaný a alespoň jsem se zasmál.

plakát

Godzilla (2014) 

To, že první 2/3 filmu jsou v podstatě jenom teaser na velkolepé finále by nebyl až takový problém, kdyby to mělo jinou výplň než jenom ty monstra. Oceňuji snahu udělat velký blockbuster trochu jinak, ale když nemá film nic jiného než tyto teaser momenty, které nikam nevedou, je to problém. Kdyby se film sestříhal na hodinový krátký film vůbec nic by se nezměnilo. Skoro žádná scéna nemá svoje místo v příběhu ani nepřispívá vývoji postav (vývoj postav tady totiž není) a ani ten Heisenberg to nezachrání, jelikož nemá ve filmu žádný smysl. Výplň celého filmu je prostě jenom směřování k závěrečné konfrontaci, o které stejně každý ví, že k ní dojde, příběh tím pádem nemá žádný hnací prvek než jen kochání se CGI efekty (mě to teda rozhodně nestačí), které jsou co nejvíc omezené, aby se divákovi do finále nepřejedli. Následek toho je absolutní nezájem o všechno co se děje a při promítání v malém, ale nacpaném kině byla ta nuda cítit ve vzduchu. Najde se pár neúmyslně vtipných momentů, klišé jsou samozřejmě taky přítomna a Godzilla vypadá perfektně, ale takto prázdný a nezajímavý film jsem už v kině dlouho neviděl.

plakát

Ledová archa (2013) 

Dokonalé budování světa (vlaku) skrze záplavu malých detailů a bizardních situací naprosto převažuje všechny neduhy tohoto díla (většina postav, nezáživná akce). Tvůrci se nebojí trochu zmařit tempo a trochu víc logiku, aby dosáhly naprosto dokonale zvrhlého vykreslení světa, který v divákovi zanechá pachuť a myšlenky, jak něco tak vyhroceného mohlo působit tak uvěřitelně. Absolutním vrcholem filmu je scéna ve školce, kde se dokonale skloubí sci-fi žánr s přístupem tvůrců diváka šokovat, ale ne úplně odtrhnout od uvěřitelnosti situace. Špinavá a drsná atmosféra filmu sedí perfektně, ale když se záběr vydá mimo tísnivé prostředí vlaku, je to přehlídka špatných efektů, které trochu kazí jinak skvěle budovanou atmosféru(nechtěl taky někdo staré dobré modely, zvlášť když jde o vlak?). I přes celkově nevýrazné postavy musím vyzdvihnout výkon Tildy Swinton, která ve mně probudila tolik nenávisti k její postavě, že jí za to tleskám. Tleskám i tvůrcům, protože tak vydatný sci-fi zážitek tu nebyl už dlouho.

plakát

Cizinci ve vlaku (1951) 

Škoda, mohla z toho být další Htchcockova geniální podívaná ale je z toho „pouze“ kvalitní film. Strangers on a train postihly dva zásadní problémy, za prvé Farley Granger působí jako by byl před kamerou poprvé a jeho výkon shazuje celou dramatickou rovinu filmu, protože když to hlavní postavě nevěříte, ani dobře gradované napětí to úplně nezachrání. Oproti tomu psychopat Roberta Wolkera je fantastický a ukradne si pro sebe celý film. Ten druhý problém je komické finále, které mě osobně neskutečně bavilo, protože mělo tu typickou Hitchcokovu nadsázku, ale zaběhlo až příliš do komedie, tím pádem částečně zabilo dobře budované napětí, film tak nějak skončí a ani vás to moc nepostihne. I tak je to ale podívaná povinná pro všechny milovníky filmu, i když si v tomto případě Hitchcock vybral trochu slabší kousek.

plakát

Stalo se (2008) 

Už v prvních minutách, kde ze střechy budovy padají úžasně špatné figuríny jsem se začal smát a do konce filmu nepřestal. V těch částech filmu, kde jsem se nesmál jsem měl stejný výraz jako Mark Wahlberg když poprvé viděl, jakému filmovému skvostu se upsal. The Happening je film od naprostého idiota, který si myslí, že je z něj další Hitchcock, kterému se náhodou povedlo natočit na začátku kariery dobrý film(hlavně komerčně úspěšný), tím pádem mu nikdo neměl odvahu ani důvod říct, že by to měl zabalit. The Happening je po všech stránkách naprostá filmová katastrofa a ani Tommy Wiseau by takový film nevypustil do světa. Pro většinu lidí to znamená filmové peklo, pro milovníky nechtěného braku to znamená kultovní klasiku.

plakát

Psí vojáci (2002) 

Na poměry brakového žánru velice dobré (herci, dialogy, ale jenom v originálním znění). Střih akční scén není ideální, ale vygradované je to celkem pěkně a drží si to příjemné, pozvolné tempo. Tam, kde film exceluje, jsou masky, které mají potřebný „cheessy“ nádech, ale jde z nich respekt. Problém je, že strašně záleží na tom originálním znění u filmu, který je dobrý na to, když se vám o půlnoci nechce spát, tak třeba zkusíte, co dávají v televizi a narazíte na něj. Jako Guilty pleasure dobré.

plakát

Lesní duch (2013) 

Gore efekty, i když kvalitní je to jediné co tenhle film může nabídnout. Pokud ale nejsou podpořeny alespoň trochu zajímavými charaktery/herci (žádnej Bruce Campbell se tady nekoná), nebo psychologií postav, tak to je jenom samoúčelná nuda. Nečekal jsem od toho nové Evil Dead, protože to v dnešní době není možné, ale chtělo to nějakej větší kreativní záměr, než jenom uspokojit lidi co jdou na krev a střeva.

plakát

Skyfall (2012) 

Idioti se budou u filmu nudit, aneb jak zabít nejslavnější filmovou power fantasy a poprvé za padesát let udělat z Jamese Bonda charakter. Když jsem poprvé slyšel, že bude režírovat Sam Mendes okamžitě mi v hlavě projel celý film a moje představa nebyla daleko od pravdy. Když pominu občas horší dialogy, zbytečná klišé, až na finále a Šanghaj nevýrazné akční scény a logika si dala několikrát za film pauzu, tak tu máme jeden z vizuálně nejpůsobivějších akčních filmů všech dob. V době, kdy se za pomoci CGI dá vytvořit v podstatě cokoliv mě bitka v šanghajském mrakodrapu, která evokuje ty nekonečná intra bondovských filmů, zaujme podstatně víc, než jakékoliv vizuální orgie dnešních zbytečně předražených blockbusterů. Film krásně střídá vizuální styl a atmosféru třech hlavních lokací (London, Šanghaj, Skotsko), že se dá skoro mluvit o umění. Sam Mendes zatloukl poslední hřebíček do rakve Jamese Bonda a ani ten aston a několik pomrknutí na celou sérii to nezachrání. Skyfall totiž zachraňovat nepotřebuje, Skyfall je zdaleka tou nejhorší bondovkou, ale zároveň je to nejlepší film z celé série.

plakát

Plán útěku (2013) 

Mohlo by to být chytřejší a více se snažit prodat ten útěk, ale jako ptákovina pro nenáročný večer to funguje dobře. Jinak nevím co se Arniemu stalo, ale můj oblíbenec poprvé ve své kariéře(Terminator se nepočítá) podal dobrý herecký výkon.