Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Dokumentární

Recenze (901)

plakát

Godzilla Minus One (2023) 

Na půli cesty mezi japonským válečným dramatem a americkým vymytým blockbusterem je G minus one a snaží se si brát to lepší z obou světů. Za mě velice slušný, důstojný remake. Klidně bych snesl ještě více artu, pocitů a reflexe válečného traumatu, než laser beam go vzzzzt, ale to je čistě osobní preference.

plakát

Barvy zla: Červená (2024) 

Velice solidní! Poláci zcela dotáhli západní úroveň krimi a kdyby tam nebylo občas kurwa a do pierdole, tak si myslíte, že je to skandinávský thriller. Krásné lokace, hezky zahrané, příběh co má hlavu a patu. Nicméně je to solidní, ale ne vynikající. Nějak tomu chybí něco navíc, je to takové bez duše, bez atmosféry. Až to skončí, tak si řeknete "dobrý, super", ale hned se to začne kouřit  z hlavy pryč. Je to 3-4, ale dávám výš, kdy

plakát

Válka policajtů (2024) 

Celé je to podivně rozkročené mezi civilním, syrovým noirem z devadesátek, kde se lámou panáky, hulí, uplácí a kradou favority - a mezi béčkovým thrillerem, kdy bude muset zasmušilý hard boiled polda porazit nájemného vraha, mistra převleků, vyzbrojeného katanou. Kdyby to celé bylo víc jako první půlka, tak jsem nadšený, ale od půlky je to jedno WTF za druhým.

plakát

Diova krev - Série 2 (2024) (série) 

Za mě velké ne, hlavně kvůli scénáři. Jednička byl skromný, dramaturgicky sevřený příběh o usmíření otce se synem, který měl hlavu a patu. Tohle je náhodná smršť questů kde nic nedává smysl, každou chvíli se zjeví Gaia a všechno otočí na hlavu, motivy z řecké mytologie si to bere úplně random. Neustále se odněkud vynořují nové postavy a deus-ex-machina efekty, za to Heronovi parťáci vyexponovaní v první sérii jsou tu jenom od toho, aby vždycky čekali před jeskyní, jak tvrdé Y. Dokoukal jsem to v očekávání, že aspoň na konci bude nějaká epic bitka, a můžete si tipnout, jestli tam byla, nebo to celé končí velkým cliffem do třetí série. M-e-h.

plakát

The Alpinist (2020) 

Top strop horolezecký dokument srovnatelný s neuvěřitelným Free Solo. Moc lepších věcí v tomhle žánru tu není, tak na nic nečekejte a pouštějte!

plakát

Spravedlnost (2017) (seriál) 

Prvních 40 minut je naprosto výborné krimi drama o policajtovi, co chce krýt svoji dceru, a vy s ním máte srdce v krku a prožíváte každý drobný důkaz, co zapomněl správně zahladit. Ale pak se nějak přehodí rychlost do bizár propletené mafiánské detektivky, kde každý sleduje každého a všechno je jinak, než se zdá. Už to nemá to správné skandinávské kouzlo, je to jenom číl dál víc zašmodrchané a psychologicky ne příliš věrohodné.

plakát

Moje nová tvář (2023) 

Obrovský respekt tomu, že se Martina z takové věci nezhroutila a polepila svůj život zpátky do kupy. Její vyhrabání se na nohy je fakt dojemná a inspirativní story, která umí dát takovou tu "co vlastně řešíš" facku. Martině dávám milion hvězdiček. Moje nová tvář jako dokument jde ale pro mě hodně po povrchu a řeší spíš praktické těžkosti nevidomých; což je ale vlastně docela probrané téma. Do té unikátní zkušenosti proměny obletované holky, co se dvakrát převléká než jde ven, do těžce popálené ženy, která pochybuje že ji ještě bude někdo milovat - do té se dokument moc neodvažuje. Chápu, že je to možná to nejbolestivější, ale právě tam jsem cítil větší potenciál říct něco silného, než ve slepeckých psech a masérském kurzu.

plakát

Němá tajemství (2023) 

První půlku to skvěle frčí, hlavně protože člověka baví snaha se zorientovat v tom, co se teda přesně stalo. V půlce filmu tomu ale dost spadne řetěz a už nepřichází nová odhalení, jen se přešlapuje na místě. Nějak to v duchu pořád srovnávám se starší Nevinností, kde ty twisty padaly až do konce - tady je ale druhá půlka jen taková statická pauza, kterou musíme jenom pročekat ke středně očekávatelné pointě. Na poměry českého filmu to ale skvěle vypadá a zní, herecky výborné a dialogy taky super odposlouchané, takže i přes drobné brblání dávám 4*.

plakát

Docent (2023) (seriál) 

Na scénáři je znát Marešova ruka, takže je tu dost takového toho "1. oddělení" feelu, ze kterého máte pocit, že takhle to asi mezi policajtama chodí. Případ mě vlastně taky bavil, překombinované mi to nepřišlo - taková klasická současná česká krimi. Dolů to za mě ale hrozně táhla postavy Terezy Ramby, která bez řvaní neumí ani odpovědět na pozdrav, krade klíčové důkazy, neví co je entomologie, lepí žvýkačky v domě svědků a při zatčení řve "pracky nahoru". Radši bych se díval jak vyšetřují pohodáři Hádek ("Chlapi, pučte mi ty sikovky...") a Taclík ("Není to vod tvýho auta?"), kteří jsou místy neironicky fakt vtipní. Poslední díl je na jednu stranu výrazně napínavější než ostatní, ale má taky mnohem víc WTF režijních momentů, kdy nevíte, jestli pořád mluvíme vážně (Trojan vniká do bytu vraha ozbrojen lžící na boty, jaj!). 2-3*, ale vlastně jsem se bavil.

plakát

Přišla v noci (2023) 

Otravnou matku na návštěvě tenhle film umí ukázat perfektně, ale tuhle jednu stejnou notu hraje pořád dokola. Matka udělá něco hroznýho, Jiří Rendl to pojmenuje ale nezakročí, Annette Nesvadbová to jde vedle rozdýchat. A pak zase matka udělá něco hroznýho a Jiří Rendl to pojmenuje a nezakročí a Annette Nesvadbová... a tak dál furt dokola. Dialogy jsou přesně odposlouchané, Simona Peková hraje jako by přišla z pekla - ale jinak se tam nic neděje. Hrozně cením, že kluci natočili film sami na koleni, ale na koukání mě to bohužel moc neba.