Režie:
Jiří StrachKamera:
Martin ŠecHudba:
Ondřej Gregor BrzobohatýHrají:
Ivan Trojan, Tereza Ramba, Ondřej Vetchý, Matěj Hádek, Marek Taclík, Alois Švehlík, Lenka Vlasáková, Miroslav Etzler, Elizaveta Maximová, Petr Stach (více)Série(2) / Epizody(3)
Obsahy(1)
Docent Stehlík (I. Trojan) se téměř administrativním omylem dostává z policejní akademie na oddělení vražd. Padne do týmu hned poté, co kriminalisté začínají vyšetřovat brutální vraždu mladé dívky v lese u Prahy. Snaží se být užitečný jako specialista na psychologické profilování vrahů, ale na oddělení ho mají všichni za blázna, a tak ho neúprosný šéf tvrďák Šera (O. Vetchý) posadí do kanceláře s extrémně problematickou Fousovou (T. Ramba). Věří, že si navzájem znechutí práci natolik, že z oddělení odejdou. Netuší, že stejně jako jeho áčkový tým přezdívaný „Dvojčata“ (M. Taclík a M. Hádek) budou nakonec tito dva notoričtí potížisté velmi cenní nejen v kanceláři, ale i v terénu a možná, že nejen u jedné vraždy. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (196)
S ohledem na všechny ty odznaky, ať už jsou z Vysočiny, Modravy či snad Budějic, působí tato minisérie pořád nadprůměrným dojmem. Srovnání s Případy bych asi vynechal, ty jsou přeci jen o level výše a dlouho zde asi nic podobného nevznikne. Na zabití pátečního večera či škaredého nedělního odpoledne však naprosto ideální věc. Ondra Vetchý v podstatě hrál jako v Případech, Trojan mi přeci jen přišel lehce nevýrazný ale i tak solidní výkon a Ramba byla v určitých pasážích na uspání, ke kterému však nakonec přeci jen došlo. Solidních 75%. ()
Škoda té hudby, která v prvních dvou dílech dělala skvělou melancholickou atmosféru, ale ve třetím díle byla už spíš mrtvá. A škoda té vizuální stránky, protože ostatní Strachovy filmy a seriály, které jsem viděla, vždycky excelovaly v atmosféře a natáčení zajímavých budov. Panu režisérovi do hlavy nevidím, ale tipla bych, že mu víc sednou věci, na kterých se může vyblbnout. Jako Strachův miniseriál spíš horší, ale jako běžný televizní krimiseriál slušný nadprůměr. Zaujal mě ten zvláštní nepoměr mezi tím, jak scénář vybízí diváka, aby přemýšlel (a to nejen o případu, ale také třeba nad tím, jak se postavy asi cítily, když se mimo kameru dělo to a to), ale zároveň policajti v některých chvílích vůbec nepřemýšlejí a není to nijak okomentováno. Hodně se mně líbil důraz na mravenčí policejní práci, kterou jsem sama poznala z pozice policejní tlumočnice. Ale ti policajti, se kterými jsem pracovala, fakt nebyli tak blbí jako "Dvojčata". ()
Decentní docent ozbrojený obouvací lžicí staven do kontrapunktu k uřvané kolegyni Fousové, která trpí permanentním premenstruačním syndromem. Je fajn, že si v posledním díle uvědomila své nedostatky a iniciativně je vyřešila kobercovkou. Ve věci rivality a jemného humoru pak tady máme Laurela a Hardyho pražské kriminální policie. Konkrétně Hádek, co hádám nevidí na SPZ odjíždějících vozidel a prostorově výrazný Taclík, kterého by ve fyzických testech udělal i penzionovaný noční vrátný z budovy útvaru. Že jim všem velí Vetchý, na kterého přichází to hrozné PMS v návalech, aby poté na konci zjihnul a hloupému divákovi vše dovysvětlil, už nemůže nikoho překvapit.. Já vám nevím, ale že odborník na profilování zločinců nakonec odhalí pachatele mravenčí prací v terénu nebylo potřeba roztahovat do třech epizod. Strach bez mysteriózna a dobrého scénáře ztrácí na zajímavosti a výsledkem je pak tohle kriminální preso s mlíčkem.. ()
Začátek série hodně tragický (viz i komentář k první epizodě), v podstatě všichni se tam chovali každou chvíli dost nelogicky, ještě navíc byli příjemní jak víte co a jediné, co uměli, bylo po sobě většinu času řvát jak zjednaní. Řekla bych, že dosti důležitou složkou úspěchu při vyšetřování vražd(y) je spolupráce v týmu a kdyby policajti reálně spolupracovali jako tohle osazenstvo, tipuju, že by vyšetřili leda tak starou bačkoru (což se skoro stalo i v této fikci). Děj byl dost nepřehledný, bylo dost obtížné to celé sledovat a nějak se v tom orientovat. Bylo to velmi roztahané, spousta dílčích zápletek nedotažených, vyšlých do ztracena. Postupně přece jen došlo ke zmírnění (rozhodně ale ne úplnému odstranění) některých uvedených negativ, např. Monika Fousová se nám trochu vyklidnila (tenhle dojem ale, pravda, možná posílila skutečnost, že byla vlastně celý poslední díl vlivem více či méně absurdních okolností, blbých rozhodnutí a náhod tak nějak mimo hlavní obraz). Příjemně mě překvapil Ivan Trojan, jak vizuálem, tak působivým, přesným ztvárněním zajímavé postavy, kterou hrál. A vlastně i takovou zvláštní, celkem příjemnou chemií, kterou si postupně vybudovali s Terezou Rambou. Takže ve výsledku dávám takové hraniční tři hvězdy. Rozhodně z Docenta ale nejsem dvakrát nadšená, možná měli Mareš s Malindou zůstat u prvních řad Případů, ty byly skvělé, a nepokoušet scénáristické štěstí dále. Odhadovala bych ale, že vznikne minimálně pokračování Docenta, v závěru k tomu byly určité náznaky. Já si tedy ale vůbec nejsem jistá, jestli dvojce dám šanci. 55 %. ()
Galerie (146)
Zajímavosti (22)
- Tereza Ramba (kapitánka Fousová) byla v době natáčení těhotná. (Katka189)
- Když lékaři sdělují docentu Stehlíkovi (Ivan Trojan) zdravotní stav jeho otce, tak je za jedním z doktorů vidět v televizi předpověď počasí České televize. (Anglicankaaa)
- Jméno velitele oddělení vražd Milan Šera (Ondřej Vetchý) je přesmyčkou spoluautora scénáře Josefa Mareše. Kreativní producentka Jiřina Budíková k tomu říká: „K obsazení Ondry Vetchého jsme pak došli společně s režisérem Jirkou Strachem. Zdálo se nám totiž, že do role majora Šery projektoval Pepa Mareš sám sebe. On to i přiznává. Když si přidáte písmeno ‚m‘ na konec příjmení Šera, tak máte Mareš pozpátku. A protože Ondřej a Josef jsou velcí kamarádi, dobře se znají, tak pro tu roli byl naprosto ideální.“ (fallrock)
Reklama