Recenze (928)
Coco (2017)
Coco by zasloužila minimálně pět nominací na Oscara, protože strčí do kapsy 99 procent hraných filmů - od scénáře a režie přes hudbu až po celovečerní film roku. Pánové z podlampičky, smekám. I pod Disneym vám to šlape.
Místo u moře (2016)
Skvělý střih, kamera i Affleck! Ale absolutorium zaslouží především naprosto dokonale zahraná a napsaná scéna setkání na ulici s kočárkem. Jeden z nej momentů posledních let.
Moonlight (2016)
Skvělá kamera. Jinak příliš zkratkovité v každé životní etapě, bez emocí a pro běžného tuzemského diváka až příliš vzdálené na to, aby si při podobně úsporné formě dokázal vcítit do příběhu či pocitů hlavního hrdiny. Oscar za nejlepší film? Politika, nic víc.
Skrytá čísla (2016)
Tak nějak mně přijde, že už jsem dlouho neviděl takhle prvoplánový film natočený především pro sběr cen. A možná i právě proto na mě fungoval. Tři a půl.
Pasažéři (2016)
Šedesát minut skvělé sci-fi atmosféry s uvěřitelnou romantickou linkou a třicet minut akčního braku smíchaného s nechtěně komickou slaďárnou.
Hacksaw Ridge: Zrození hrdiny (2016)
Gibson prostě za kamerou umí. Opět syrové až to člověka nutí odvracet zrak. A opět emotivní až se vám chce vstát a tleskat. A klobouk dolů především za totální zachycení atmosféry bitvy. Ta bezradnost, nahodilost a nesmyslnost války snad nebyla zachycena nikdy lépe.
Beatles: Perná léta (2016)
Nic extra, jen další dokument o broucích.
Zúčtování (2016)
Thriller ze staré školy!
Rogue One: Star Wars Story (2016)
Je to jiné, ale to se dalo čekat a těžko to filmu vyčítat. Surovější a akčnější pohled do galaxie far far away, ve kterém jsou největší bolístkou naprosto nudné postavy. A to už je čehokoliv se zančkou Star Wars na pováženou. Ale přežít se to dá.
Oasis: Supersonic (2016)
Skvělý pohled do zákulisí, který občas naruší nějaký ten prvoplánově zrekonstruovaný rozhovor, který ruší atmosféru.