Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Horor
  • Krimi

Recenze (4 884)

plakát

Robert De Niro: Mlčení jako zbraň (2023) (TV film) 

Nejde se ptát s revolverem v ruce: „You talkin' to me?“ a zároveň používat mlčení jako zbraň.. Klasický koncept dokumentu o filmové hvězdě, kdy se nějaký rys použije jako nit táhnoucí se její kariérou. De Niro jako smyšlený násilník, násilník inspirovaný reálnými násilníky a násilník inspirující jiné násilníky píše dějiny amerického impulzivního násilí. Čas probuzení, Zamilován a Stanley a Iris nikde. Ale asi jo, vždyť na těchto základech je Amerika postavená..

plakát

Drahé tety a já (1974) 

Podle Hybšova ústřední hudebního motivu jak ze zfilmovaných mayovek to mohlo nést jméno Divokým Tetystánem, případně Malý brunet s černou botou v Údolí smrti. Písní se vyjadřující Hrzán v situační komice někdy až moc tlačí na pilu, jeden z mála zábavných momentů je miništěk slečny Jendy Krausové. Kriminální linka nic moc, místo Sklenčky s demižonem tam klidně mohl být Honza Zeman a na počest slečen Marpleových by ten název nakonec byl Bestie 2..

plakát

Mission: Impossible Odplata - První část (2023) 

Své ženy chránící Ethan Hunt vs. Entita s IQ šesti tisíc tělocvikářů. Realizace rozdílných představ o formě vyššího dobra jakožto vetchá kostra oldschoolově působící akce, co si je vědoma, že k stimulaci diváckého podvědomí napomáhají variace ikonického theme Lalo Schifrina a že od dob Bustera Keatona každý správný akčňák musí obsahovat epický train crash. Pár pochybení by se našlo (běh po střeše letiště v Abú Dhabí jen kvůli vtipu, bitka na benátském můstku s nečekaně nefunkčním emočním vyvrcholením) a Moralesova šedá plíseň může jen stěží konkurovat Cavillovu pižmu, nicméně o dvojici Krásný sen plastických chirurgů, Christopher McQuarrie možno v klidu prohlásit, že v 21. století nikdo netočí tak dobré bondovky bez Bonda jako oni. Snad nám v Part Two Holly předvede pořádného Queega..

plakát

Lowlifes (2024) 

I'd rather eat pussy than people, aneb lesbické pnutí, či do živého tnutí..? Oprýskaný pick-up a mastní vidláci pojídající kobylky mají vést diváka k falešným stopám, jenže už ten grilující kanadský Fassbender působí natolik podezřele, že čistokrevný hixploitation můžeme rychle vyloučit. Zábavná změna, stejně jako skutečnost, že šerifův zástupce, předtím než se na něm vykoná žánrové klišé, zahýbe s vývojem děje. Čekání země javorového listu jestli dřív natočí výjimečně dobrý horor, nebo Toronto Maple Leafs vyhrají Stanley Cup, se ale nadále protahuje..

plakát

Havěť (2023) 

Attack the Block pro entomology. Scéna průchodu chodbou ke garážím, která připomínala úkol z Boyardu doprovázený povzbuzováním allez, allez, vas-y, vas-y, byla jakýmsi předělem, od kterého arachnofobii začala trochu na sílu sociálního komentáře dohánět capiofobie (obava z dvounohých členovců s klepítky) a zároveň se začala potvrzovat nepřímá úměra, že čím větší pavouk, tím méně autentické tísnivosti (útok v koupelně už nebyl překonán). Když šel na konci problém na periferii společnosti k zemi, vzpomněl jsem si na Kandishu od dvojice Bustillo, Maury a začal přemýšlet, jestli se má za tím něco hledat..

plakát

Smůla (1972) 

Když si Belmondův Roberto Borgo před vámi sedne doprostřed místnosti na židli a v mírném předklonu si opře ruce o nohy, neznamená to, že je unavený. Znamená to, že máte smůlu. Máte ho přilepeného na patách i s jeho čárou života ve tvaru kruhu a aby toho nebylo málo, stojí za ním strážný anděl s flašinetem.. Free style gangsterka, kterou se táhne silná nit přátelství a tragikomiky osudu těch, co ze své strany zákona mají blíže k cele věznice i celtě márnice. Do nevázaného konceptu zapadá i hudba, která osciluje mezi genialitou (minimalismus při ostré přestřelce s černošským gangem) a Cirkusem Humberto.. Američané měli Eddieho Bunkera, Francouzi zase José Giovanniho. Oba do toho dali vlastní zkušenost, soustředili se na postavy, které neprošly Yalem a Sorbonnou a nikdy jejich počínání nesoudili..

plakát

Arcadian (2024) 

Liché místo.. Irský venkov je v tom ale nevinně, stejně jako bezkřídlí Žvahlavové s vibrující hlavou a zajímavým stádovitým pohybem. Problém je spíš v roztěkané kameře, nevhodné hudbě „vnášející naději do světa bez budoucnosti“ a především sebedůvěře Cageova agenta, že dokáže napsat postapo horor s postavami, které by mohly diváka zajímat. A to nechal svého klienta půl filmu v bezvědomí, aby nás nemohl zásobovat svým střídmým afektem..

plakát

Chobotnice (1998) 

Old fashioned brak s čerstvým nátěrem, zajímavými hereckými jmény a triky, které sice něco stály, ale výsledkem je monstrum jak z Listerova šuplíku s čistým spodním prádlem. Stupeň zábavnosti se dá poměřit sidekickem (Sommersův dvorní nešašek Kevin J. O'Connor), předvídatelnost je evidentně úmyslná (finální velké bada-bum protože torpéda, únik na vodním skútru protože záběry na něj a poster). Jediné překvapení vlastně je, jak má Famke Janssen ve druhé půlce pořád mokré vlasy a přitom suché přiléhavé tričko. A veletucet koster obalených zakrvácenou tkání nevadí.. Český distribuční název je poněkud zavádějící, jako by se třeba Scottův Vetřelec jmenoval Kudlanka..

plakát

105% alibi (1959) 

„Tak nám zabili Ferdinanda, pane Batysta..“ Těžké časy, kdy se rum podával pouze k čaji a kávě a nadějní dorostenci trénovali pod kouřícími komíny fabrik. Podezřelí jasně daní, falešné stopy nastraženy, čeká se jen, kdy viník za bubnového sóla podlehne taktice detektivního dua „kdo se moc ptá, moc se dozví“. Nutno podotknout, že ti dva se víc zpotili v tichém boji o seržantku Hůrkovou a vzhledem k počtu frček bylo jasné, že jako první se Líbal líbat nebude. Nejvíc práce tam dle mého odváděla uklízečka, když na stanici musela uklízet vajgly z podlahy a všude se povalující cigaretový popel. Vždyť ti Sherloci dýmili i ve vlastní „CSI“ laboratoři! Tři mine a to hlavně proto, že Höger a Bek byli ve službě..

plakát

Zatracená krvavá láska (2024) 

Laskavec ocasatý. Jednoletá rostlina symbolizující beznadějnost a zoufalou lásku. Tolik k významu názvu a pak tam máme ještě něco o lidských ambicích, toxických partnerských i rodinných vztazích a honu za splněním Amerického snu. Nové Mexiko, mullety, zkažené zuby, zpocená podpaží v gymu, zpocený koordinátor intimity a násilí jako nejpřímější cesta z problému do problémů. Motivy a prostředky ale nakonec nefungovaly tak, jak bylo v jejich možnostech, protože lehce nedbalý scénář jim nedal patřičnou váhu. To se pak „smalltown boy“ Kristen Stewart, napodobující neurotický projev mladé Winony Ryder, může snažit sebevíc.. S metaforickou vsuvkou o sebevědomí silnějším anabolik, co nechala zavzpomínat na jistou sci-fi komedii s Daryl Hannah, jsem neměl sebemenší problém, obzvláště, když napomohla k neutralizaci Tříprsťáka z Wrong Turn. Apropo, kde tam hrál Ed Harris..?