Reklama

Reklama

Robert De Niro: Mlčení jako zbraň

(TV film)
  • Francie Robert De Niro : L'arme du silence (více)

Obsahy(1)

Jeho výkony jsou nezapomenutelné, v soukromí by ho poznal málokdo. Portrét hereckého chameleona... O charismatické hvězdě první velikosti koluje celá řada historek a legend. Umí se totiž udělat neviditelným. Nejednou procházel davy, které se shromažďovaly před nějakou premiérou, a nikdo ho nepoznal. Zatímco takový Nicholson nebo Hanks pozornosti neujdou, ani kdyby si nasadila falešné vousy, De Niro klidně může chodit po ulicích schován v ulitě své postavy a žádné rekvizity ani maskování k tomu nepotřebuje. Jako člověk je tento nesmírně talentovaný herec přímočarý, neskrývá své politické názory, přispívá na charitu. Rozhovorů dal za celou svou kariéru žalostně málo. Prý za něj mluví jeho práce. Nezbývá než souhlasit, jak ostatně činí i autoři tohoto francouzského dokumentu. (Česká televize)

(více)

Recenze (7)

andrii 

všechny recenze uživatele

Na charakterový příborník. Přeborník. Rezident, bez derniér. Svého času nezadržitelný motor, kmotr bránící tempo temna, (ch)rám rodiny. Berte ho, rabiáta filmových příbytků, beze zbytku. Od nártu po nitro. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Nejde se ptát s revolverem v ruce: „You talkin' to me?“ a zároveň používat mlčení jako zbraň.. Klasický koncept dokumentu o filmové hvězdě, kdy se nějaký rys použije jako nit táhnoucí se její kariérou. De Niro jako smyšlený násilník, násilník inspirovaný reálnými násilníky a násilník inspirující jiné násilníky píše dějiny amerického impulzivního násilí. Čas probuzení, Zamilován a Stanley a Iris nikde. Ale asi jo, vždyť na těchto základech je Amerika postavená.. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

New York, násilí, italoamerické vztahy, mafie. Asi žádné jiné jméno není s gangsterkami spjato tak úzce jako Robert De Niro. Samá klasika, která hereckého veterána navždy zacementovala na hollywoodském výsluní. Chameleon, představitel antihrdinů, agresorů. Prostředí, ze kterého pochází a ve kterém vyrůstal, dobře rozuměl. Zejména s Martinem Scorsesem zanechali nesmazatelnou stopu posledních padesáti let (dosud 10 společných celovečerních snímků). Vůbec první zkušenosti před filmovou kamerou ale získal v nízkorozpočtových filmech Briana De Palmy. Přehoupl se přes třicítku a klíčovou příležitost mu dal Coppola se ztvárněním mladého Vita Corleona (první Oscar), své výrazné oči vzápětí uplatnil v Taxikáři (oscarová nominace), v Lovci jelenů představil široké veřejnosti Meryl Streep (byla do té doby prakticky bez filmových zkušeností, ale měl s jejím obsazením tlačit na režiséra Cimina) a v Zuřícím býkovi (Oscar v hlavní herecké kategorii) o neotesaném boxerovi měl zase doslova zachránit život režiséru Scorsesemu, který procházel těžkým obdobím. Stejně jako v případě Zuřícího býka i dál (Král komedie) vzešla iniciativa k natočení od samotného herce. Velké role za ním a nespočet dalších a stejně zajímavých i v 80. a 90. letech. Přetlak agrese v té době pokračoval, ale na začátku nultých let přibývají ve velkém komedie. A několikrát v posledních 15 letech vstal z filmařského popela, protože často šlo o průměrné látky, místy doslova o velké plivnutí na hercovu kariéru. V závěru nám tvůrci opakovaně připomenou jeho přímé politické názory. Celkově ale vydatné a potěšující. ()

petikacka 

všechny recenze uživatele

Je to můj filmový bůh a viděla jsem 90% jeho filmů. A víc nemám co dodat, jeho je třeba vidět a vnímat...Za mě respektovaných 95% ()

Galerie (5)

Reklama

Reklama