Režie:
Edgar G. UlmerKamera:
Benjamin H. KlineHudba:
Leo ErdodyHrají:
Tom Neal, Ann Savage, Claudia Drake, Edmund MacDonald, Tim Ryan, Esther Howard, Pat Gleason, Don Brodie, Harry Strang, Eddie HallObsahy(1)
Film nám představí jednoho z největších filmových loserů, jazzového pianistu, který své osudové smůle vší silou vydatně pomáhá. Sledujeme ho na cestě autostopem za svou milou napříč Státy. Ženu svého srdce již nikdy nespatří, zato se však během cesty naplno sešine na šikmou plochu a z ní až na samotné dno. Stane se zlodějem, podvodníkem a nakonec i vrahem. To vše za neuvěřitelných a bizarních okolností a hlavně zcela bezdůvodně, pouhým hnutím osudu. Svět, kterým projíždí, je temný, deštivý a v jukeboxu hrají vždycky tu špatnou písničku.
Ve filmu je hojně k vidění zadní projekce, typické svícení filmu noir a další dobové filmové koření.
(ČSFD)
Videa (1)
Recenze (48)
Opět je tu věc, kvůli které nemůžu dát plný počet (a mrzí mě to) - konec filmu. Protože sledovat poslední dvě minuty je jako dostat drátem do oka. A za vše může "jakýsi" připitomělý hollywoodský kodex. Achjo...(jinak je Objížďka perfektní, herci charismatičtí a určitě si to někdy "objedu" ještě jednou) ()
O jedné osudové cestě stopem do L.A. Všechno jde skvěle a napínavě zhruba do půlky stopáže, kdy hlavní hrdina narazí na panovačnou vyděračnou krávu a vše se zvrhne v podprůměrný zlodějský tahanice, aneb ukázkový případ jak vám jedna otravná postava může vlastnoručně zkazit celý film. ”If only I had known what I was getting into that day in Arizona...” ()
U tohto filmu, mi jeho minutáž príde až príliš krátka. Je to z jednoduchého dôvodu. Film poskytuje divákovi neskutočný drajv a nieje to tými malými 67 minútami. Scenár je výborne napísaný a obsahuje množstvo nápadov a príležitostí pre herecké výkony ( chémia medzi hlavnými predstaviteľmi je úžasná ). Malý film, ktorý sa do dejín spravodlivo zapísal veľkými písmenami. ()
Svým způsobem je tohle víc horor než noir. Horor ne proto, že by se tady vyskytovali upíři, kterejm někdo svítí baterkou do očí, aby vypadali děsivě, ale proto že vás donutí si uvědomit, jak je ten osud (nebo náhoda, podle toho, kdo čemu věří) naprosto nevyzpytatelnej hajzl, kterej může člověku během chvilky zkazit život. 4,5 ()
Bckovy noir Detour za smesnych $30K naprosto valcuje vetsinu vysokorozpoctovych Acek te doby, protoze cernobily oldschool look majir noiry tak jako tak a z pohledu dnesni doby v tom stejne neni videt rozdil, naopak Detour vyhrava svou kratkou hodinovou stopazi do ktere je efektivne napumpovana skvele odvypravena osudova story. Zacina a konci to fantasticky, jedine velke minus pro me nastava ve chvili, kdy se do pribehu zapoji ta silena zena. 8/10 ()
Galerie (34)
Zajímavosti (8)
- Film v roce 2018 zrestaurovaly Academy Film Archive a The Film Foundation ve spolupráci se Cinémathèque Royale de Belgique, The Museum of Modern Art a Cinémathèque Française. Prostředky na restaurování byly poskytnuty Nadací rodiny George Lucase. (Zdroj: MFF Karlovy Vary)
- Režisér Edgar G. Ulmer měl k dispozici tak nízký rozpočet, že auto, které ve filmu řídí Charles Haskell (Edmund MacDonald), patřilo ve skutečnosti jemu. (buzzwoody)
Reklama