Režie:
Edgar G. UlmerKamera:
Benjamin H. KlineHudba:
Leo ErdodyHrají:
Tom Neal, Ann Savage, Claudia Drake, Edmund MacDonald, Tim Ryan, Esther Howard, Pat Gleason, Don Brodie, Harry Strang, Eddie HallObsahy(1)
Film nám představí jednoho z největších filmových loserů, jazzového pianistu, který své osudové smůle vší silou vydatně pomáhá. Sledujeme ho na cestě autostopem za svou milou napříč Státy. Ženu svého srdce již nikdy nespatří, zato se však během cesty naplno sešine na šikmou plochu a z ní až na samotné dno. Stane se zlodějem, podvodníkem a nakonec i vrahem. To vše za neuvěřitelných a bizarních okolností a hlavně zcela bezdůvodně, pouhým hnutím osudu. Svět, kterým projíždí, je temný, deštivý a v jukeboxu hrají vždycky tu špatnou písničku.
Ve filmu je hojně k vidění zadní projekce, typické svícení filmu noir a další dobové filmové koření.
(ČSFD)
Videa (1)
Recenze (48)
V dobrom zmysle slova looserský noir s looserskými hercami, ktorí hrajú looserské postavy. Musím ohodnotiť nižšie vzhľadom na porovnanie so širšou elitou žánru. Krátka noirová jednohubka, pojednávajúca o osude je zaujímavá hlavne pre noirových fanatikov, ktorí môžu považovať tento film za akýsi nezávislý pokus v rámci typicky hollywoodskeho žánru. ()
Bckovy noir Detour za smesnych $30K naprosto valcuje vetsinu vysokorozpoctovych Acek te doby, protoze cernobily oldschool look majir noiry tak jako tak a z pohledu dnesni doby v tom stejne neni videt rozdil, naopak Detour vyhrava svou kratkou hodinovou stopazi do ktere je efektivne napumpovana skvele odvypravena osudova story. Zacina a konci to fantasticky, jedine velke minus pro me nastava ve chvili, kdy se do pribehu zapoji ta silena zena. 8/10 ()
Koukatelná noirová jednohubka na téma, že když se něco sere tak důkladně. Možná škoda kratší délky, protože není čas pořádně rozehrát postavy i když slušná pointa tu je. No a taky ta ženská na mě nepůsobí jako krásná femme fatale, ale spíš mi přišla hnusná jak žabí prdel, ale to je asi věc názoru...60% ()
O jedné osudové cestě stopem do L.A. Všechno jde skvěle a napínavě zhruba do půlky stopáže, kdy hlavní hrdina narazí na panovačnou vyděračnou krávu a vše se zvrhne v podprůměrný zlodějský tahanice, aneb ukázkový případ jak vám jedna otravná postava může vlastnoručně zkazit celý film. ”If only I had known what I was getting into that day in Arizona...” ()
Esencia noir road-movie. Aj vďaka krátkej stopáži dopredu neustále sa valiaci príbeh o mužovi v nesprávnom čase na nesprávnom mieste, kde ho každá ubehnutá sekunda sťahuje hlbšie ku dnu. Tradične veľmi silná formálna stránka. Cynizmom prešpikované ostré dialógy a monológ hlavného hrdinu dajú zabudnúť aj na prkenné herecké výkony. A samotný záver, ak si odmylíme posledných desať sekúnd s "highway patrol" (ktorý sa v pôvodnej verzii nevyskytoval a bol do filmu dosadený až pod nátlakom MPAA, ktorá filmu v jeho pôvodnej verzii nechcela udeliť rating) je tou pravou otvorenou bodkou za filmom, v ktorom "Osud" svojim hrdinom nenadelil žiadnu dobrú kartu. ()
Galerie (34)
Photo © Producers Releasing Corporation
Zajímavosti (8)
- Film v roce 2018 zrestaurovaly Academy Film Archive a The Film Foundation ve spolupráci se Cinémathèque Royale de Belgique, The Museum of Modern Art a Cinémathèque Française. Prostředky na restaurování byly poskytnuty Nadací rodiny George Lucase. (Zdroj: MFF Karlovy Vary)
- Režisér Edgar G. Ulmer měl k dispozici tak nízký rozpočet, že auto, které ve filmu řídí Charles Haskell (Edmund MacDonald), patřilo ve skutečnosti jemu. (buzzwoody)
- Ann Savage údajně s hereckým kolegou Tomem Nealem během natáčení příliš nevycházeli. Savage prohlásila, že Neal jí na place strčil jazyk do ucha, na což herečka reagovala pořádným políčkem, který mu uštědřila. Od té chvíle spolu pak spolu mimo natáčecí scény už ani nepromluvili. (buzzwoody)
Reklama