Režie:
Edgar G. UlmerKamera:
Benjamin H. KlineHudba:
Leo ErdodyHrají:
Tom Neal, Ann Savage, Claudia Drake, Edmund MacDonald, Tim Ryan, Esther Howard, Pat Gleason, Don Brodie, Harry Strang, Eddie HallObsahy(1)
Film nám představí jednoho z největších filmových loserů, jazzového pianistu, který své osudové smůle vší silou vydatně pomáhá. Sledujeme ho na cestě autostopem za svou milou napříč Státy. Ženu svého srdce již nikdy nespatří, zato se však během cesty naplno sešine na šikmou plochu a z ní až na samotné dno. Stane se zlodějem, podvodníkem a nakonec i vrahem. To vše za neuvěřitelných a bizarních okolností a hlavně zcela bezdůvodně, pouhým hnutím osudu. Svět, kterým projíždí, je temný, deštivý a v jukeboxu hrají vždycky tu špatnou písničku.
Ve filmu je hojně k vidění zadní projekce, typické svícení filmu noir a další dobové filmové koření.
(ČSFD)
Videa (1)
Recenze (48)
Malý veľký film, ktorý v dejových zvratoch pôsobí až hororovo. Herecké výkony ostatní v komentároch hania, mne ale prišli v pohode. Ak teda zabudnete na bežné postavenie žien a mužov v kinematografii tej doby a pristúpite na hru tohto cynického road tripu. Ann Savage spočiatku roboticky nemilosrdná, no časom vedela byť napriek vždy prítomnej vypočítavosti zvodná. Tom Neal bol zase dobrý typ na svoju submisívnu rolu, čo mi uňho stačilo. Detour samozrejme funguje sám o sebe, servíruje svoju bezbrehú temnotu a pochybné pozadie postáv, ktoré dáva priestor divákovej predstavivosti. Má však zjavne aj zásluhu na vzniku všetkých tých Red Rock Westov, U-Turnov, či dokonca starších kúskov ako Road to Salina. ()
Svým způsobem je tohle víc horor než noir. Horor ne proto, že by se tady vyskytovali upíři, kterejm někdo svítí baterkou do očí, aby vypadali děsivě, ale proto že vás donutí si uvědomit, jak je ten osud (nebo náhoda, podle toho, kdo čemu věří) naprosto nevyzpytatelnej hajzl, kterej může člověku během chvilky zkazit život. 4,5 ()
V dobrom zmysle slova looserský noir s looserskými hercami, ktorí hrajú looserské postavy. Musím ohodnotiť nižšie vzhľadom na porovnanie so širšou elitou žánru. Krátka noirová jednohubka, pojednávajúca o osude je zaujímavá hlavne pre noirových fanatikov, ktorí môžu považovať tento film za akýsi nezávislý pokus v rámci typicky hollywoodskeho žánru. ()
Koukatelná noirová jednohubka na téma, že když se něco sere tak důkladně. Možná škoda kratší délky, protože není čas pořádně rozehrát postavy i když slušná pointa tu je. No a taky ta ženská na mě nepůsobí jako krásná femme fatale, ale spíš mi přišla hnusná jak žabí prdel, ale to je asi věc názoru...60% ()
Objížďka je chvílemi zbytečně kýčovitá, chvílemi strhující, ale ve výsledku prostě výborná. To vše hlavně díky jedné z nejodpornějších a zároveň nejsympatičtějších femme fatale jménem Vera a sympatickému a dokonale zruinovanému Alovi. Výkony herců nejsou nijak oslnivé, naopak často působí spíš prkenně, dojmu to ale nějakým způsobem spíš prospívá. Všechny situace jsou totiž i díky nim natolik absurdní, že nezůstanou žádné pochyby o jejich reálném základu. ()
Galerie (34)
Zajímavosti (8)
- Režisér Edgar G. Ulmer měl k dispozici tak nízký rozpočet, že auto, které ve filmu řídí Charles Haskell (Edmund MacDonald), patřilo ve skutečnosti jemu. (buzzwoody)
- Při přípravě natáčení scény, kde Vera u silnice stopuje, k pobavení celého štábu herečce Ann Savage skutečně zastavilo jedno z náhodně projíždějících aut. (buzzwoody)
Reklama